Itselle on ihan aidosti se ja sama mitä kukakin syö.
-
@saruwine @Stoori @OiskaE @magdalenahai @KAS82
Mä olen myös miettinyt sitä, että millähän aikajaksolla noita ruokailuja kannattais miettiä. Pari ateriaa nyt ei vaikuta mitenkään mihinkään, eikä pari huonommin syötyä päivääkään. Riittääkö viikkotaso vai onko ihan ok syödä terveellisesti malliin 2 vko kuukaudessa?
@piiabartos @saruwine @Stoori @OiskaE @KAS82 mä pyrin syömään tasaisen terveellisesti ihan päivätasollakin, mutta esim. tuon proteiinin puutteen huomaan kyllä tietynlaisena heikkoutena kropassa, jos liikun paljon ja samaan aikaan saan liian vähän proteiinia. Mutta ei tää tunne ihan päivässä tule, vaatii useamman päivän sekä liikuntaa että proteiinivajetta.
-
@piiabartos @saruwine @Stoori @OiskaE @KAS82 mä pyrin syömään tasaisen terveellisesti ihan päivätasollakin, mutta esim. tuon proteiinin puutteen huomaan kyllä tietynlaisena heikkoutena kropassa, jos liikun paljon ja samaan aikaan saan liian vähän proteiinia. Mutta ei tää tunne ihan päivässä tule, vaatii useamman päivän sekä liikuntaa että proteiinivajetta.
@magdalenahai @piiabartos @saruwine @Stoori @KAS82 Mä pistin elämäntapoja remonttiin viime vuonna, ja katsoin vähän tarkemmin myös mitä syön. Silloin söin helposti jatkuvasti liian vähän proteiinia, ja oon kiinnitänyt siihen nyt enemmän huomiota. Jos huomaan että on tullut syötyä kevyemmin, niin joku valmis proteiinirahka tms tai pari rkl ruokalusikallista (vege)proteiinijauhetta auttaa mulla korjaamaan tilanteen. Tunnistan ton heikkouden liikkuessa jos sapuska on liian kevyttä.
-
@magdalenahai @piiabartos @saruwine @Stoori @KAS82 Mä pistin elämäntapoja remonttiin viime vuonna, ja katsoin vähän tarkemmin myös mitä syön. Silloin söin helposti jatkuvasti liian vähän proteiinia, ja oon kiinnitänyt siihen nyt enemmän huomiota. Jos huomaan että on tullut syötyä kevyemmin, niin joku valmis proteiinirahka tms tai pari rkl ruokalusikallista (vege)proteiinijauhetta auttaa mulla korjaamaan tilanteen. Tunnistan ton heikkouden liikkuessa jos sapuska on liian kevyttä.
@OiskaE @piiabartos @saruwine @Stoori @KAS82 mä olen opetellut kuuntelemaan mielihalujani myös herkästi, koska esim protskuvaje ilmiantaa itsensä myös sillä, että mulle tulee tosi tarkkarajaisia tofu/papumielihaluja. Yhtäkkiä hirveä himo mustapapuihin tms.

-
@OiskaE @piiabartos @saruwine @Stoori @KAS82 mä olen opetellut kuuntelemaan mielihalujani myös herkästi, koska esim protskuvaje ilmiantaa itsensä myös sillä, että mulle tulee tosi tarkkarajaisia tofu/papumielihaluja. Yhtäkkiä hirveä himo mustapapuihin tms.

@magdalenahai @OiskaE @piiabartos @saruwine @KAS82 oispa mustapapuja

-
@magdalenahai @miiakosonen @hankori @helna @KAS82
Tamperelaisissa hotelleissa ei aina ole pekonia, mutta sen tilalla on mustaamakkaraa. Sen haju on melko kammottava heti aamusta.Mä en ole myöskään koskaan pitänyt pekonista. Ainoa sianliha, mistä ylipäätään olen joskus tykännyt, oli palvikinkku, mutten ole syönyt sitä ainakaan vuosikymmeneen. En ole edelleenkään täysin kasvissyöjä, mutta sianlihaa en ole syönyt enää aikoihin.
@turmalina @magdalenahai @miiakosonen @helna @KAS82 Mustamakkara on toinen liharuoka jota näin ex-tamperelaisena etäisesti kaipaan
(Toinen on maksalaatikko.) -
@magdalenahai @OiskaE @piiabartos @saruwine @KAS82 oispa mustapapuja

@Stoori @OiskaE @piiabartos @saruwine @KAS82 mustapavut on ihania

-
@ssalo76 Sama juttu. Suvulta peritty kolesterolivammaisuus 'auttoi' jo ajat sitten rasvojen vähentämiseen ja on ollut porttiteoria kasvisruokiin päätymiseen.
Aika vähän siitä on kuittailtu, pikemminkin jotkut tutut ovat tulleet ulos vegekaapistaan ja jotkut vain puolustelleet omaa lihantarvettaan.
Ipanoille (tai kenellekään) en siitä saarnaa, uskon esimerkin voimaan ja omiin harkintakykyihinsä.