It's important to remember that when #Orban does his #Putin bootlicking thing and blocks #EU funding for #Ukraine, all that happens is each individual country donates their share directly to Ukraine instead
-
all it takes for communication to happen is that everyone agrees on a lingua franca
the problem is, once that decision has been made, and people gravitate towards that common solution, the raison d'etre is set in stone
it's a fait accompli
@benroyce
Ils peuvent parler comme ils le veulent entre eux, dans leurs conversations de vive voix, en tête à tête ou en visio-conf. Mais là, elle est en train de faire une déclaration officielle en tant que présidente de la Commission européenne et je ne comprends pas qu'elle (Macron c'est pareil) se sente obligée de le faire autrement qu'en allemand. -
@benroyce
Ils peuvent parler comme ils le veulent entre eux, dans leurs conversations de vive voix, en tête à tête ou en visio-conf. Mais là, elle est en train de faire une déclaration officielle en tant que présidente de la Commission européenne et je ne comprends pas qu'elle (Macron c'est pareil) se sente obligée de le faire autrement qu'en allemand.C’est une relique de l’histoire. L’anglais en est venu à dominer le monde. Je vous parle depuis la terre qui aime encore Lafayette — simplement pour dire : c’est ainsi.
-
L’anglais est du français qui s’ignore
-
@RocknRoll_Papy
Seriously though, English is actually the easiest language for all Romance-speaking native speakers to learn as a second language. This has nothing to do with nationalism—it’s purely practical. And you know that, so what’s the point?
@benroyce -
R relay@relay.infosec.exchange shared this topic