Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (Cyborg)
  • No Skin
Collapse
Brand Logo

CIRCLE WITH A DOT

1. Home
  2. Uncategorized
  3. Så mange skal købe ny mobil, før staten udvikler MitID til open source

Så mange skal købe ny mobil, før staten udvikler MitID til open source

Scheduled Pinned Locked Moved Uncategorized
bigtech
52 Posts 16 Posters 0 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

@bettina @madsenandersc @cryptohagen Du skal bruge MitID appen for at registrere din kodeviser. Eller bestille tid hos borgerservice. Mor er ikke vred. Mor er skuffet. (Har selv haft kodeviser fra start)

bettina@mastodon.nuB This user is from outside of this forum
    bettina@mastodon.nu
    wrote last edited by

@hunspirillen @madsenandersc @cryptohagen Det gjorde jeg helt sikkert ikke, for jeg havde ikke en telefon, der kunne downloade appen dengang.

hunspirillen@helvede.netH 1 Reply Last reply
    0
    • bettina@mastodon.nuB bettina@mastodon.nu

@hunspirillen @madsenandersc @cryptohagen Det gjorde jeg helt sikkert ikke, for jeg havde ikke en telefon, der kunne downloade appen dengang.

hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
      hunspirillen@helvede.net
      wrote last edited by

@bettina @madsenandersc @cryptohagen Men det skal man nu

bettina@mastodon.nuB 1 Reply Last reply
      0
      • drgroftehauge@sigmoid.socialD drgroftehauge@sigmoid.social

@bettina @madsenandersc @cryptohagen Den fantastiske kodeviser hvor man må håbe på at der er et tal man ikke kan vende på hovedet når man bruger den.

ciarani@mastodon.greenC This user is from outside of this forum
        ciarani@mastodon.green
        wrote last edited by

@drgroftehauge @bettina @madsenandersc @cryptohagen Jeg har kodeviser. Har aldrig brugt app'en. Jeg er sluppet for alt det bøvl, andre får hver gang de skifter telefon eller telefon-software bliver 'for gammel'. Jeg har én gang fået tal, der kunne læses i to retninger. Der var to muligheder. Prøv den ene, og hvis den ikke virker, vend dimsen om på hovedet og indtast den anden. Eller kig på den grå knap, der viser, hvor man starter. Jeg kan umuligt tænke, at det er et argument imod kodeviseren.

1 Reply Last reply
        0

@folfdk @drgroftehauge @madsenandersc @cryptohagen Feedt! (man har vel aldrig hørt om en bruger, der ikke har forstået designet... jeg havde i hvert fald ikke lagt mærke til det 🙂 )

ciarani@mastodon.green
          wrote last edited by

@bettina @folfdk @drgroftehauge @madsenandersc @cryptohagen Ah, jeg skrev lige om den grå knap inden jeg så dette toot. Yes, så enkelt er det. Kodeviseren er en veldesignet simpel dippedut, befriende let og pålidelig at bruge.

1 Reply Last reply
          0
          • benjaminlj@virup.socialB benjaminlj@virup.social

@bettina @drgroftehauge @madsenandersc @cryptohagen

øj, et godt trick @folfdk! Jeg har i hvert fald prøvet at taste koden bagvendt en, måske to gange 😂

ciarani@mastodon.green
            wrote last edited by

@benjaminlj @bettina Er kun sket for mig en gang 🙂 Man har flere end to chancer til at ramme den rigtige kode, derfor er det nul problem - der er vel kun to muligheder, når det sker.

0

@bettina @madsenandersc @cryptohagen Men det skal man nu

bettina@mastodon.nu
              wrote last edited by

@hunspirillen @madsenandersc @cryptohagen Det lyder mærkeligt. Dette skriv indikerer noget andet: https://aeldrehaandbogen.dk/digital/mitid-kodeviser/

taf@bsd.networkT 1 Reply Last reply
              0
              • ciarani@mastodon.greenC ciarani@mastodon.green

@benjaminlj @bettina Er kun sket for mig en gang 🙂 Man har flere end to chancer til at ramme den rigtige kode, derfor er det nul problem - der er vel kun to muligheder, når det sker.

bettina@mastodon.nu
                wrote last edited by

@CiaraNi @benjaminlj Eller klikke igen og bruge den næste kode...

ciarani@mastodon.greenC 1 Reply Last reply
                0

@CiaraNi @benjaminlj Eller klikke igen og bruge den næste kode...

ciarani@mastodon.green
                  wrote last edited by

@bettina @benjaminlj Gud! Alle de år jeg har brugt kodeviseren, og det har jeg aldrig tænkt på. (Det burde jeg nok ikke indrømme out loud.) Selvfølgelig - det husker jeg til næste gang. Tak for tippet!

1 Reply Last reply
                  0

@hunspirillen @madsenandersc @cryptohagen Det lyder mærkeligt. Dette skriv indikerer noget andet: https://aeldrehaandbogen.dk/digital/mitid-kodeviser/

taf@bsd.networkT This user is from outside of this forum
                    taf@bsd.networkT This user is from outside of this forum
                    taf@bsd.network
                    wrote last edited by

@bettina @hunspirillen @madsenandersc @cryptohagen Det gør det nu altså ikke:

"Når du modtager din MitID kodeviser, er den ikke aktiv endnu. Du skal koble den til din MitID-bruger.

Der er to typiske veje:

Aktivere selv med app og pas/ID
                    Få hjælp i borgerservice"

Jeg har for kort tid siden haft ældstebarnet forbi borgerservice så hans kunne aktiveres.

jpkolsen@social.data.coopJ hunspirillen@helvede.netH 2 Replies Last reply
                    0
                    • taf@bsd.networkT taf@bsd.network

"Når du modtager din MitID kodeviser, er den ikke aktiv endnu. Du skal koble den til din MitID-bruger.

Der er to typiske veje:

Jeg har for kort tid siden haft ældstebarnet forbi borgerservice så hans kunne aktiveres.

jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                      jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                      jpkolsen@social.data.coop
                      wrote last edited by

@taf @bettina @hunspirillen @madsenandersc @cryptohagen desuden kan man ikke have to aktive kodevisere samtidig. Og med min historik med at smide nøgler væk er det lidt angstprovokerende at jeg er en enkelt svipser fra at være låst ude fra min digitale identitet i ugevis mens jeg venter på tid hos Borgerservice 😐

mrmanor@social.data.coopM 1 Reply Last reply
                      0
                      • jpkolsen@social.data.coopJ jpkolsen@social.data.coop

@taf @bettina @hunspirillen @madsenandersc @cryptohagen desuden kan man ikke have to aktive kodevisere samtidig. Og med min historik med at smide nøgler væk er det lidt angstprovokerende at jeg er en enkelt svipser fra at være låst ude fra min digitale identitet i ugevis mens jeg venter på tid hos Borgerservice 😐

mrmanor@social.data.coopM This user is from outside of this forum
                        mrmanor@social.data.coopM This user is from outside of this forum
                        mrmanor@social.data.coop
                        wrote last edited by

@jpkolsen
                        Men du kan godt have både en kodeviser og en chip, sidstnævnte skal også aktiveres på borgerservice.
                        @taf @bettina @hunspirillen @madsenandersc @cryptohagen

1 Reply Last reply
                        0
                        • taf@bsd.networkT taf@bsd.network

Der er to typiske veje:

hunspirillen@helvede.net
                          wrote last edited by

@taf @bettina @madsenandersc @cryptohagen Min kollega havde brug for det for få uger siden og vi endte med at bruge min arbejdstelefon da borgerservice havde en uges ventetid og manden skulle betale sine regninger. Hans telefon var til langvarig rep. Vi læste det ret grundigt. Jeg kan ikke huske hvordan jeg aktiverede min egen i sin tid, me jeg er ret sikker på at det var via en webside dengang.

0

@taf @bettina @madsenandersc @cryptohagen Min kollega havde brug for det for få uger siden og vi endte med at bruge min arbejdstelefon da borgerservice havde en uges ventetid og manden skulle betale sine regninger. Hans telefon var til langvarig rep. Vi læste det ret grundigt. Jeg kan ikke huske hvordan jeg aktiverede min egen i sin tid, me jeg er ret sikker på at det var via en webside dengang.

bettina@mastodon.nu
                            wrote last edited by

@hunspirillen @taf @madsenandersc @cryptohagen jeg ved at jeg var nødt til at få en tid hos borgerservice, fordi jeg nægtede at tage et billede af mit pas og sende det til nogen. Så det er helt sikkert muligt. Jeg sagde ikke noget om ventetiden...

hunspirillen@helvede.netH 1 Reply Last reply
                            0

@hunspirillen @taf @madsenandersc @cryptohagen jeg ved at jeg var nødt til at få en tid hos borgerservice, fordi jeg nægtede at tage et billede af mit pas og sende det til nogen. Så det er helt sikkert muligt. Jeg sagde ikke noget om ventetiden...

hunspirillen@helvede.net
                              wrote last edited by

@bettina @taf @madsenandersc @cryptohagen Selvfølgelig er det muligt i borgerservice. Som jeg skrev.

0

@bettina @taf @madsenandersc @cryptohagen Selvfølgelig er det muligt i borgerservice. Som jeg skrev.

bettina@mastodon.nu
                                wrote last edited by

@hunspirillen @taf @madsenandersc @cryptohagen ah, ok, jeg må have været lidt træt, for det overså jeg! Jeg svarede på det med appen...

1 Reply Last reply
                                0
                                • R relay@relay.infosec.exchange shared this topic
                                Reply
                                • Reply as topic
                                Log in to reply
                                • Oldest to Newest
                                • Newest to Oldest
                                • Most Votes

• Login

• Login or register to search.
                                • First post
                                  Last post
                                0
                                • Categories