Mie oon niin väsynyt tähän jokavuotiseen #suvivirsi polemiikkiin.
-
@arzi
kyllä mun sukupuoltani monella tavalla syrjitään ja sorretaan ja kontrolloidaan, mutta vielä mua ei oo kukaan pakottanut synnyttämään. @turmalina @mhalila @siili @kskehu @magdalenahai @anneleminen@parasetamoli @turmalina @mhalila @siili @kskehu @magdalenahai @anneleminen
Nykymenolla valitettavasti paino sanalla "vielä"
-
@parasetamoli @turmalina @mhalila @siili @kskehu @magdalenahai @anneleminen
Joskus ysärillä lukiossa olin äikäntunnilla ihan luokan edessä väittelemässä asevelvollisuudesta ja tyttö joka oli mun väittelykumppani ihan pokalla sanoi, että "miesten pitää mennä armeijaan, koska naisten pitää synnyttää."
️ Toki tää oli Muuramessa, mikä saattaa vähän selittää, mutta oli silti jo silloin aika pölyttyneen kuuloinen väite.
@arzi @parasetamoli @turmalina @siili @kskehu @magdalenahai @anneleminen mulle sano tän 2000-luvun puolella yliopistolla faktana naispuolinen opiskelijatoveri. Ja siis nykyäänhän tällainen bioessentialismi tuntuu olevan uudessa nousussa, ku on nää kaiken maailman tradwifet ja providerit ja maskuliiniset ja feminiiniset energiat.
-
@arzi @parasetamoli @turmalina @siili @kskehu @magdalenahai @anneleminen mulle sano tän 2000-luvun puolella yliopistolla faktana naispuolinen opiskelijatoveri. Ja siis nykyäänhän tällainen bioessentialismi tuntuu olevan uudessa nousussa, ku on nää kaiken maailman tradwifet ja providerit ja maskuliiniset ja feminiiniset energiat.
@mhalila @parasetamoli @turmalina @siili @kskehu @magdalenahai @anneleminen
Tää on toki aika yleistä että ihmisen joka on itse normatiivinen (tässä tapauksessa lapsia haluava) on täysin sokea sille, että kaikki muut eivät välttämättä ole. Tänkin takia vähemmistöedustus mediassa yms on niin tärkeää, että saadaan myös näille "tolkun ihmisille" taottua päähän että on tällä pallolla meitä muitakin.
-
@kskehu @turmalina @magdalenahai @anneleminen mä kuitenkin väitän, että me eletään siinä mielessä vääristynyttä aikaa, että julkista keskustelua vetää ihan suhteettomasti kaupalliset somet ja medioiden kommenttipalstat, joiden me tiedetään olevan vahvasti kallellaan äärioikealle. Eli se mitä ihmiset oikeasti ajattelee ja mikä tällaisissa keskusteluissa ja medioissa näkyy on kaks hyvin eri asiaa.
Jotain naamakirjaa ja Hesarin kommentteja ku lukee niin vois luulla et oikeiston kannatus on n. 80%.
@mhalila @kskehu @turmalina @magdalenahai @anneleminen Joo. Ja välillä tuntuu et keskustelut täällä ja irl myös menee silleen et tiedätkö miten perseestä jonkin paikan kommenttipalsta on. Tai et ne siellä toisessa somessa on ihan kauheita mut onneks me ei olla siellä.
Kai siinä on joku täytyy olla kärryillä yleisestä keskusteluasenteista -harha. Ei oikeesti tarvi tietää. Se antaa niille vaan valtaa ja lisää näkyvyyttä. Kupla on ihan hyvä asia.