@doktorzjivago det ser ju ut som ett marsvins septitank... men smakade det bättre eller sämre än julmust?
-
@doktorzjivago Lime..... you had me at lime.... det var därför jag fattar varför jag gillar julmust.
Och ja vilket arbete....
@potatisapan -
@doktorzjivago@mastodonsweden.sez Jo jag tror dig älskar lime..... 🥰
-
@doktorzjivago om du har vägarna förbi Örebro så kan du köpa det här på Ölbryggning.se
https://www.olbryggning.se/ab-roberts/104650/julmust-koncentrat-originalet-fr%c3%a5n-ab-roberts-i-%c3%b6rebro
Säger dock åter igen, du behöver enbär!
-
@doktorzjivago smak och lukt fungerar ju tillsammans. Kanske du skulle försöka få bara smaken rätt först, sedan doften. En framtiden kollega forskade på det i åratal och mycket indikerade upp till 49 dimensioner.
-
@doktorzjivago Fin tapet!!
Sorry för fel fokus

-
@doktorzjivago Fin tapet!!
Sorry för fel fokus

@doktorzjivago @iakonkret Tycker bordsskivan förtjänar ett omnämnande.
-
@doktorzjivago Fanken vad kul! Bra micklat.
-
@doktorzjivago
Måste inte selleri anges i innehållsförteckningen av allergiskäl? I så fall är det inte selleri-selleri utan en annan ingrediens med samma arom (eller en naturidentisk arom). -
@doktorzjivago
Måste inte selleri anges i innehållsförteckningen av allergiskäl? I så fall är det inte selleri-selleri utan en annan ingrediens med samma arom (eller en naturidentisk arom).@violanders @doktorzjivago
Jo, så är det. Kolla bara Loka Pärons innehållsförteckning ...
https://loka.nu/loka/paron/ -
@doktorzjivago @iakonkret Tycker bordsskivan förtjänar ett omnämnande.
@joacim @doktorzjivago Absolut!
-
@doktorzjivago Imponerande!
-
@doktorzjivago vad är ens en tinktur?
-
@doktorzjivago torkade sviskon borde ha varit lättillgängliga för hundra år sedan, men russin och korinter känns juligare
-
@medelklassman.bsky.social Ja självklart!

-
@doktorzjivago Nu jävlar kommer tunga artilleriet fram här

-
@doktorzjivago Nu jävlar kommer tunga artilleriet fram här

-
@doktorzjivago jag älskar den här tråden.
-
@doktorzjivago Masspektroskopi på jul-meth

-
Efter att ha provat smaker hejvilt, standardiserar jag nu mina försök att få rätt smak på julmusten. Basen är en vattenlöslig blandning av sockerkulör, glycerin, fosforsyra, vaniljextrakt, tanniner och citronsyra. 10 ml av denna, blandas med 1 ml smaksättning och ger en liter must!