Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (Cyborg)
  • No Skin
Collapse
Brand Logo

CIRCLE WITH A DOT

1. Home
  2. Uncategorized
  3. Viden fra Chatgpt er mangfoldig meeeeeeen….

Viden fra Chatgpt er mangfoldig meeeeeeen….

Scheduled Pinned Locked Moved Uncategorized
danmarkskifternuerdetnok
5 Posts 3 Posters 0 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • mortenhalberg@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
    mortenhalberg@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
    mortenhalberg@mastodon.social
    wrote last edited by

Viden fra Chatgpt er mangfoldig meeeeeeen…. Som de øvrige tech giganter ser det ud til de misbruger magten. Mens vi venter på det alternativ som beskrives her, kan jeg anbefale chat.dk et godt og velfungerende dansk alternativ. #danmarkskifter #NuErDetNok

Link Preview Image
    Dansk online-leksikon kritiserer ChatGPT for misbrug: 'Vi er vidne til verdenshistoriens største tyveri'

Danmarks Nationalleksikon beskylder tech-giganten OpenAI for at udnytte deres indhold og svarer igen med udviklingen af en dansk chatbot.

favicon

DR (www.dr.dk)

pmakholm@social.data.coopP 1 Reply Last reply
    0
    • mortenhalberg@mastodon.socialM mortenhalberg@mastodon.social

Viden fra Chatgpt er mangfoldig meeeeeeen…. Som de øvrige tech giganter ser det ud til de misbruger magten. Mens vi venter på det alternativ som beskrives her, kan jeg anbefale chat.dk et godt og velfungerende dansk alternativ. #danmarkskifter #NuErDetNok

Link Preview Image
      Dansk online-leksikon kritiserer ChatGPT for misbrug: 'Vi er vidne til verdenshistoriens største tyveri'

Danmarks Nationalleksikon beskylder tech-giganten OpenAI for at udnytte deres indhold og svarer igen med udviklingen af en dansk chatbot.

favicon

DR (www.dr.dk)

pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
      pmakholm@social.data.coop
      wrote last edited by

@Mortenhalberg Sprogmodellen bag chat.dk er bygget på samme misbrug af andre folks værker, som de øvrige modeller.

Folkene bag chat.dk har taget en eksisterende model (som de ikke vil fortælle om) og kun fin-tunet den på danske tekster de har rettigheder til.

mortenhalberg@mastodon.socialM 1 Reply Last reply
      0
      • pmakholm@social.data.coopP pmakholm@social.data.coop

@Mortenhalberg Sprogmodellen bag chat.dk er bygget på samme misbrug af andre folks værker, som de øvrige modeller.

Folkene bag chat.dk har taget en eksisterende model (som de ikke vil fortælle om) og kun fin-tunet den på danske tekster de har rettigheder til.

mortenhalberg@mastodon.social
        wrote last edited by

@pmakholm hmmm interessant, det kan være der er bedre alternativer🤷‍♂️ jeg hæfter mig ved at det er dansk baseret og data er beskyttet. Det er to vigtige kriterier for mig i min migration væk fra amerikansk og techgiganternes magt. Hvad bruger du?

pmakholm@social.data.coopP 1 Reply Last reply
        0
        • mortenhalberg@mastodon.socialM mortenhalberg@mastodon.social

@pmakholm hmmm interessant, det kan være der er bedre alternativer🤷‍♂️ jeg hæfter mig ved at det er dansk baseret og data er beskyttet. Det er to vigtige kriterier for mig i min migration væk fra amerikansk og techgiganternes magt. Hvad bruger du?

pmakholm@social.data.coop
          wrote last edited by

@Mortenhalberg Min hjerne og troværdige kilder.

Jeg mener ikke at sprogmodellerne er frembragt på en etisk forsvarlig måde. Jeg har ikke brug for resultater der "statistisk ligner et svar". Jeg mener ikke at resurseforbruget over en traditionel informationssøgning kan forsvares.

nickfrederiksen@expressional.socialN 1 Reply Last reply
          0
          • pmakholm@social.data.coopP pmakholm@social.data.coop

@Mortenhalberg Min hjerne og troværdige kilder.

Jeg mener ikke at sprogmodellerne er frembragt på en etisk forsvarlig måde. Jeg har ikke brug for resultater der "statistisk ligner et svar". Jeg mener ikke at resurseforbruget over en traditionel informationssøgning kan forsvares.

nickfrederiksen@expressional.socialN This user is from outside of this forum
            nickfrederiksen@expressional.socialN This user is from outside of this forum
            nickfrederiksen@expressional.social
            wrote last edited by

@pmakholm @Mortenhalberg chat.dk bruger følgende modeller, https://www.ordbogen.ai/docs/models. Og de er trænet på data som er fremskaffet på uetisk vis og uden ophavsrettighedshavernes tilladelse.
            Efter flere skriv frem og tilbage, (mest frem), kan jeg konkludere at de er pisse ligeglade.
            Jeg skal aktivt bede dem om ikke at anvende mine hjemmesider, i stedet for at de spørger mig først.

Og samtidig bliver de skide sure hvis vi stjæler fra deres.

... og så er ressourceforbruget stadigvæk helt horribelt og heller ikke noget de vil snakke om.

1 Reply Last reply
            1
            0
            • R relay@relay.infosec.exchange shared this topic
            Reply
            • Reply as topic
            Log in to reply
            • Oldest to Newest
            • Newest to Oldest
            • Most Votes

• Login

• Login or register to search.