Viden fra Chatgpt er mangfoldig meeeeeeen….
-
Viden fra Chatgpt er mangfoldig meeeeeeen…. Som de øvrige tech giganter ser det ud til de misbruger magten. Mens vi venter på det alternativ som beskrives her, kan jeg anbefale chat.dk et godt og velfungerende dansk alternativ. #danmarkskifter #NuErDetNok
-
Viden fra Chatgpt er mangfoldig meeeeeeen…. Som de øvrige tech giganter ser det ud til de misbruger magten. Mens vi venter på det alternativ som beskrives her, kan jeg anbefale chat.dk et godt og velfungerende dansk alternativ. #danmarkskifter #NuErDetNok
@Mortenhalberg Sprogmodellen bag chat.dk er bygget på samme misbrug af andre folks værker, som de øvrige modeller.
Folkene bag chat.dk har taget en eksisterende model (som de ikke vil fortælle om) og kun fin-tunet den på danske tekster de har rettigheder til.
-
@Mortenhalberg Sprogmodellen bag chat.dk er bygget på samme misbrug af andre folks værker, som de øvrige modeller.
Folkene bag chat.dk har taget en eksisterende model (som de ikke vil fortælle om) og kun fin-tunet den på danske tekster de har rettigheder til.
@pmakholm hmmm interessant, det kan være der er bedre alternativer
️ jeg hæfter mig ved at det er dansk baseret og data er beskyttet. Det er to vigtige kriterier for mig i min migration væk fra amerikansk og techgiganternes magt. Hvad bruger du? -
@pmakholm hmmm interessant, det kan være der er bedre alternativer
️ jeg hæfter mig ved at det er dansk baseret og data er beskyttet. Det er to vigtige kriterier for mig i min migration væk fra amerikansk og techgiganternes magt. Hvad bruger du?@Mortenhalberg Min hjerne og troværdige kilder.
Jeg mener ikke at sprogmodellerne er frembragt på en etisk forsvarlig måde. Jeg har ikke brug for resultater der "statistisk ligner et svar". Jeg mener ikke at resurseforbruget over en traditionel informationssøgning kan forsvares.
-
@Mortenhalberg Min hjerne og troværdige kilder.
Jeg mener ikke at sprogmodellerne er frembragt på en etisk forsvarlig måde. Jeg har ikke brug for resultater der "statistisk ligner et svar". Jeg mener ikke at resurseforbruget over en traditionel informationssøgning kan forsvares.
@pmakholm @Mortenhalberg chat.dk bruger følgende modeller, https://www.ordbogen.ai/docs/models. Og de er trænet på data som er fremskaffet på uetisk vis og uden ophavsrettighedshavernes tilladelse.
Efter flere skriv frem og tilbage, (mest frem), kan jeg konkludere at de er pisse ligeglade.
Jeg skal aktivt bede dem om ikke at anvende mine hjemmesider, i stedet for at de spørger mig først.Og samtidig bliver de skide sure hvis vi stjæler fra deres.
... og så er ressourceforbruget stadigvæk helt horribelt og heller ikke noget de vil snakke om.
-
R relay@relay.infosec.exchange shared this topic