Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (Cyborg)
  • No Skin
Collapse
Brand Logo

CIRCLE WITH A DOT

1. Home
  2. Uncategorized
  3. Joskus pohdin kahvinkulutustani.

Joskus pohdin kahvinkulutustani.

Scheduled Pinned Locked Moved Uncategorized
23 Posts 16 Posters 0 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • uusvanhanen@eliitin-some.fiU uusvanhanen@eliitin-some.fi

Joskus pohdin kahvinkulutustani. Kaksi mukillista aamulla, kaksi mukillista ~kolmena iltapäivänä viikossa.

Onko tämä liikaa? Onko tämä edes paljon?
    Pitäisikö ihan kiitettävästä kotitaloutemme taloudellisesta tilanteesta huolimatta alkaa kitsastelemaan ja juoda pelkkää Coop-kahvia? Pitäisikö lopettaa kokonaan?

Pitäisi kans joskus muistuttaa itseään, että on lupa nauttia.

menneisyytesi@eliitin-some.fiM This user is from outside of this forum
    menneisyytesi@eliitin-some.fiM This user is from outside of this forum
    menneisyytesi@eliitin-some.fi
    wrote last edited by

@uusvanhanen mäkin oon sitä pohtinut ja pidän kahvia luksustuotteena. En juo joka päivä, ja jos juon niin pari kuppia korkeintaan. Eihän tuo sinunkaan määrä mikään suuren suuri ole.

Mä olen viime vuosina pitänyt kiinni siitä, että ostan vaan reilun kaupan tummaa paahtoa. Joskus joltain pienpaahtimolta ilman sertifiointia, jos se vaikuttaa muuten reilulta. Voin hyvin maksaa tällaisestä ei-välttämättömästä tuotteesta vähän enemmän, niin sen viljelijä saa myös asiallisen korvauksen.

uusvanhanen@eliitin-some.fiU 1 Reply Last reply
    0

Joskus pohdin kahvinkulutustani. Kaksi mukillista aamulla, kaksi mukillista ~kolmena iltapäivänä viikossa.

Pitäisikö ihan kiitettävästä kotitaloutemme taloudellisesta tilanteesta huolimatta alkaa kitsastelemaan ja juoda pelkkää Coop-kahvia? Pitäisikö lopettaa kokonaan?

janneuu@mastodon.socialJ This user is from outside of this forum
      janneuu@mastodon.socialJ This user is from outside of this forum
      janneuu@mastodon.social
      wrote last edited by

@uusvanhanen Olen tammikuun alusta juonu vain Lidlin kofeiinitonta pika­kahvia. Ison mukin aamulla ja toisen ilta­päivällä. Tärinät, pään­säryt ja mieli­alan aaltoilu kahvin­saannin rytmissä on loppunu, mutta nautinto ja oletettavasti terveys­vaikutuksetki on pysyny. Suositan koittamaan.

uusvanhanen@eliitin-some.fiU 1 Reply Last reply
      0
      • timitii@mementomori.socialT timitii@mementomori.social

@miiko @uusvanhanen jään odottamaan raporttia lidlin kahden euron kahvista.

Nää coopin pavut on parempia ku moni valmiiks jauhettu kahvi.

uusvanhanen@eliitin-some.fiU This user is from outside of this forum
        uusvanhanen@eliitin-some.fi
        wrote last edited by

@timitii @miiko

Itselläni ei ole kahvimyllyä, mutta kieltämättä pieni hifistely kiinnostelee.

1 Reply Last reply
        0
        • simolaitakari@mastodontti.fiS simolaitakari@mastodontti.fi

@uusvanhanen 7-8 vuotta sitten totesin, että minua varten ei tarvitsisi raahata toiselta puolelta maapalloa papuja jauhettaksi kuumaan juomaan. Tuntui helpolta tavalta pienentää vähän omaa jalanjälkeä. Päätin lopettaa silloin kahvinjuonnin. Nyt juon erikoistilanteissa, eli käytännössä 1-5 kertaa vuodessa, kupillisen espressoa. Teetä juon ehkä 3 kuppia viikossa. En ole kokenut menettäneeni mitään. Paitsi kofeiinin puutteesta johtuvat satunnaiset päänsäryt. Ne jäivät taakse. /hyvesignalointi

wrote last edited by

@simolaitakari

Tällaista hyvesignalointia minä kaipasinkin vähän ajattelua ravistelemaan!

Oispa meillä joku kotimainen kasvi, josta saisi samankaltaista kitkerää litkua aamujen öljyämiseksi.

jalwelagi@climat.masto.hostJ 1 Reply Last reply
          0
          • menneisyytesi@eliitin-some.fiM menneisyytesi@eliitin-some.fi

@uusvanhanen mäkin oon sitä pohtinut ja pidän kahvia luksustuotteena. En juo joka päivä, ja jos juon niin pari kuppia korkeintaan. Eihän tuo sinunkaan määrä mikään suuren suuri ole.

Mä olen viime vuosina pitänyt kiinni siitä, että ostan vaan reilun kaupan tummaa paahtoa. Joskus joltain pienpaahtimolta ilman sertifiointia, jos se vaikuttaa muuten reilulta. Voin hyvin maksaa tällaisestä ei-välttämättömästä tuotteesta vähän enemmän, niin sen viljelijä saa myös asiallisen korvauksen.

wrote last edited by

@menneisyytesi

Tämä on mielestäni fiksu lähestymistapa kans. Euron pari enemmän sertifioidusta kahvista, tosin jos sitä juo vähintään puoli litraa päivässä saattaa käydä vähän kalliiksi.

1 Reply Last reply
            0
            • janneuu@mastodon.socialJ janneuu@mastodon.social

@uusvanhanen Olen tammikuun alusta juonu vain Lidlin kofeiinitonta pika­kahvia. Ison mukin aamulla ja toisen ilta­päivällä. Tärinät, pään­säryt ja mieli­alan aaltoilu kahvin­saannin rytmissä on loppunu, mutta nautinto ja oletettavasti terveys­vaikutuksetki on pysyny. Suositan koittamaan.

wrote last edited by

@janneuu

Itse en ole vielä valmis siirtymään pikakahviin, tosin ehkä olen juonut lähinnä pahanmakuisia pikakahveja aiemmin.

Kyllä minäkin varmaan pakon edessä.

1 Reply Last reply
              0

@simolaitakari

Tällaista hyvesignalointia minä kaipasinkin vähän ajattelua ravistelemaan!

Oispa meillä joku kotimainen kasvi, josta saisi samankaltaista kitkerää litkua aamujen öljyämiseksi.

jalwelagi@climat.masto.hostJ This user is from outside of this forum
                jalwelagi@climat.masto.hostJ This user is from outside of this forum
                jalwelagi@climat.masto.host
                wrote last edited by

@uusvanhanen @simolaitakari Sikuri ja voikukka

1 Reply Last reply
                0

magdalenahai@mstdn.socialM This user is from outside of this forum
                  magdalenahai@mstdn.social
                  wrote last edited by

@uusvanhanen mä juon 5-6 pientä kuppia päivässä. Ajattelen, että tää on ilmastokriisipahe ja arjen luksustuote, jonka itselleni sallin. Mutta varmasti vähemmälläkin pärjäisi.

1 Reply Last reply
                  0
                  • magdalenahai@mstdn.socialM This user is from outside of this forum
                    magdalenahai@mstdn.social
                    wrote last edited by

@tommi @uusvanhanen heh, ja sitten kun kahvi loppuu maailmasta/käy liian kalliiksi, meikäläisen ura lähtee väistämättömään laskukiitoon. 😅

1 Reply Last reply
                    0
                    • tarmot@mementomori.socialT This user is from outside of this forum
                      tarmot@mementomori.socialT This user is from outside of this forum
                      tarmot@mementomori.social
                      wrote last edited by

@tommi @magdalenahai @uusvanhanen Opetustyössä alakoulussa ei pääse juomaan kahvia niin usein kuin työn hoitaminen vaatisi. Toisaalta, jos kahvia olisi aina saatavilla, niin seurauksena olisi ongelma vessaan pääsystä. Kahviahan kannattaa koulussa välttää juuri sen vuoksi, ettei sinne vessaan pääse kuitenkaan koskaan.

1 Reply Last reply
                      1
                      0
                      Reply
                      • Reply as topic
                      Log in to reply
                      • Oldest to Newest
                      • Newest to Oldest
                      • Most Votes

• Login

• Login or register to search.
                      • First post