Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (Cyborg)
  • No Skin
Collapse
Brand Logo

CIRCLE WITH A DOT

1. Home
  2. Uncategorized
  3. Mulla leviää marmorikuulat ihan justiinsa!!!

Mulla leviää marmorikuulat ihan justiinsa!!!

Scheduled Pinned Locked Moved Uncategorized
tyottomyys
60 Posts 24 Posters 0 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • hkarppkumm@mastodon.socialH hkarppkumm@mastodon.social

Mulla leviää marmorikuulat ihan justiinsa!!! Työtön näyttelijä ei voi tehdä selftapea eli koenauhoitusta, joka on käytännössä vittu työhakemus! Tällä logiikalla meikätyötönkirjailija ei voi tehdä yhtään työhakemusta, koska KIRJOITTAMINEN on mun duuni ja minun voidaan katsoa työllistyvän omassa ammatissani. Eli heippa vaan, mä aloitan todellakin pelkän löhöämisen sohvalla heti maanantaina. Tekstisomen käyttö kannattaa myös lopettaa justiinsa. #työttömyys

vpsuuronen@eliitin-some.fiV This user is from outside of this forum
    vpsuuronen@eliitin-some.fi
    wrote last edited by

@hkarppkumm Jännää kyllä että sellaisetkin asiat, mistä ei edes kukaan maksa on työtä.

magdalenahai@mstdn.socialM 1 Reply Last reply
    0
    • vpsuuronen@eliitin-some.fiV vpsuuronen@eliitin-some.fi

@hkarppkumm Jännää kyllä että sellaisetkin asiat, mistä ei edes kukaan maksa on työtä.

magdalenahai@mstdn.socialM This user is from outside of this forum
      magdalenahai@mstdn.socialM This user is from outside of this forum
      magdalenahai@mstdn.social
      wrote last edited by

@VPSuuronen @hkarppkumm toisaalta jos ajattelee vaikka kirjallisuutta, niin ilmaistyöllähän sitä tehdään. 80-90% suomalaisesta kirjallisuudesta ei olisi olemassakaan, jos kirjailijoille pitäisi maksaa vaikka vähimmäispalkan verran kirjoittamiseen menevien työtuntien mukaan. 😀

vpsuuronen@eliitin-some.fiV 1 Reply Last reply
      0

Mulla leviää marmorikuulat ihan justiinsa!!! Työtön näyttelijä ei voi tehdä selftapea eli koenauhoitusta, joka on käytännössä vittu työhakemus! Tällä logiikalla meikätyötönkirjailija ei voi tehdä yhtään työhakemusta, koska KIRJOITTAMINEN on mun duuni ja minun voidaan katsoa työllistyvän omassa ammatissani. Eli heippa vaan, mä aloitan todellakin pelkän löhöämisen sohvalla heti maanantaina. Tekstisomen käyttö kannattaa myös lopettaa justiinsa. #työttömyys

mika@mastodon.paahtimo.gamesM This user is from outside of this forum
        mika@mastodon.paahtimo.gamesM This user is from outside of this forum
        mika@mastodon.paahtimo.games
        wrote last edited by

@hkarppkumm Jostain syystä tuntuu, että tätä ongelmaa ei ole teknisella alalla esim. koodari tekee kooditestin...

mssuo@mastodontti.fiM 1 Reply Last reply
        0

androcat@toot.catA This user is from outside of this forum
          androcat@toot.catA This user is from outside of this forum
          androcat@toot.cat
          wrote last edited by

@hkarppkumm
          Samalla logiikalla, työtön siivooja on paras elää täydessä sotkussa, muutenhan se tekee työtään!!!

1 Reply Last reply
          0

rpsu@mas.toR This user is from outside of this forum
            rpsu@mas.toR This user is from outside of this forum
            rpsu@mas.to
            wrote last edited by

@hkarppkumm Työn voisi kuvitella olevan aina vastikkeellista ja tuskin työnöytteestä mitään palkkaa on maksettu. Mutta eikös työvoimaviranomainen ole kurmoottanut ihan vapaaehtoistyöstäkin viime vuosien aikana? Tyly kyykytyslinja.

raik_su@mstdn.socialR 1 Reply Last reply
            0
            • magdalenahai@mstdn.socialM magdalenahai@mstdn.social

@VPSuuronen @hkarppkumm toisaalta jos ajattelee vaikka kirjallisuutta, niin ilmaistyöllähän sitä tehdään. 80-90% suomalaisesta kirjallisuudesta ei olisi olemassakaan, jos kirjailijoille pitäisi maksaa vaikka vähimmäispalkan verran kirjoittamiseen menevien työtuntien mukaan. 😀

wrote last edited by

@magdalenahai @hkarppkumm
              Siis käytännössä varmaan kulttuurialalla harvemmin maksetaan siinä vaiheessa kun työ tehdään. Sit voidaan viedä tämä absurdeihin sfääreihin, että patjojen koenukkumisesta maksetaan, niin jokainen työtön joka nukkuu tekee töitä ja on kaikenmaailman CV-konsultteja, niin jokainen työhakemusta kirjoittava on töissä.

0

Siis käytännössä varmaan kulttuurialalla harvemmin maksetaan siinä vaiheessa kun työ tehdään. Sit voidaan viedä tämä absurdeihin sfääreihin, että patjojen koenukkumisesta maksetaan, niin jokainen työtön joka nukkuu tekee töitä ja on kaikenmaailman CV-konsultteja, niin jokainen työhakemusta kirjoittava on töissä.

wrote last edited by

Työtön ei varmasti ainakaan saa tehdä omasta metsästä polttopuita tai tehdä lumitöitä omassa pihassaan. Eikä siivota tai tiskata.

0
                • mika@mastodon.paahtimo.gamesM mika@mastodon.paahtimo.games

@hkarppkumm Jostain syystä tuntuu, että tätä ongelmaa ei ole teknisella alalla esim. koodari tekee kooditestin...

mssuo@mastodontti.fiM This user is from outside of this forum
                  mssuo@mastodontti.fiM This user is from outside of this forum
                  mssuo@mastodontti.fi
                  wrote last edited by

@mika @hkarppkumm ...tai osallistuu avoimen lähdekoodin projektiin. Ihan älytön tulkinta.

1 Reply Last reply
                  0
                  • rpsu@mas.toR rpsu@mas.to

@hkarppkumm Työn voisi kuvitella olevan aina vastikkeellista ja tuskin työnöytteestä mitään palkkaa on maksettu. Mutta eikös työvoimaviranomainen ole kurmoottanut ihan vapaaehtoistyöstäkin viime vuosien aikana? Tyly kyykytyslinja.

raik_su@mstdn.socialR This user is from outside of this forum
                    raik_su@mstdn.socialR This user is from outside of this forum
                    raik_su@mstdn.social
                    wrote last edited by

@rpsu @hkarppkumm Vapaaehtoistyön kieltäminen liittynee siihen, että ihminen ei ole "työmarkkinoiden käytettävissä" jos tekee yhtään mitään muuta kuin odottaa kotona, saako töitä.

Mutta eihän työssäkäyvä ihminenkään ole käytettävissä töihin kuin yleensä n. 8 tuntia päivässä. Työttömän pitää olla 24/7. Pieni epäsuhta.

1 Reply Last reply
                    0

Työtön ei varmasti ainakaan saa tehdä omasta metsästä polttopuita tai tehdä lumitöitä omassa pihassaan. Eikä siivota tai tiskata.

wrote last edited by

Jatkan vielä myöhästyneellä ajatuksella, että tää on myös asioita, jossa on kummallinen todistustaakka. Mun mielestä sen pitäisi riittää, että ihminen vakuuttaa olevansa työmarkkinoiden käytettävissä, mutta jotenkin jos erehtyy mitään tekemään, niin yhtäkkiä joutuu todistelemaan sitä, että on työtön työnhakija.

kaarne@ecoevo.socialK 1 Reply Last reply
                      0

Jatkan vielä myöhästyneellä ajatuksella, että tää on myös asioita, jossa on kummallinen todistustaakka. Mun mielestä sen pitäisi riittää, että ihminen vakuuttaa olevansa työmarkkinoiden käytettävissä, mutta jotenkin jos erehtyy mitään tekemään, niin yhtäkkiä joutuu todistelemaan sitä, että on työtön työnhakija.

kaarne@ecoevo.socialK This user is from outside of this forum
                        kaarne@ecoevo.social
                        wrote last edited by

@VPSuuronen @magdalenahai @hkarppkumm Eihän tässä asiassa ole mitään epäloogista eikä erikoista, jos sitä lähestyy siitä oletuksesta, että työllisyyspalvelujen tarkoitus on lähtökohtaisesti estää etuuksien saaminen.

aqunt@piipitin.fiA 1 Reply Last reply
                        0
                        • kaarne@ecoevo.socialK kaarne@ecoevo.social

@VPSuuronen @magdalenahai @hkarppkumm Eihän tässä asiassa ole mitään epäloogista eikä erikoista, jos sitä lähestyy siitä oletuksesta, että työllisyyspalvelujen tarkoitus on lähtökohtaisesti estää etuuksien saaminen.

aqunt@piipitin.fiA This user is from outside of this forum
                          aqunt@piipitin.fi
                          wrote last edited by

@kaarne @VPSuuronen @magdalenahai @hkarppkumm Toi on kyl aikamoisen masentavaa.

kaarne@ecoevo.socialK 1 Reply Last reply
                          0
                          • aqunt@piipitin.fiA aqunt@piipitin.fi

@kaarne @VPSuuronen @magdalenahai @hkarppkumm Toi on kyl aikamoisen masentavaa.

kaarne@ecoevo.social
                            wrote last edited by

@aqunt @VPSuuronen @magdalenahai @hkarppkumm No kun musta on pitkään vaikuttanut siltä, että tukien alikäyttö on järjestelmän ominaisuus eikä vika. Suomessa on tiedetty ties kuinka kauan, miten paljon täällä on tiettyihin etuuksiin oikeutettuja, jotka ei eri syistä niitä hae tarpeesta huolimatta. Silloin herää epäilys, että järjestelmän tarkoituskaan ei ole toimia turvaverkkona vaan turvan estäjänä.

aqunt@piipitin.fiA tomminieminen@mastodontti.fiT mimesatwork@wandering.shopM manna@ihan.outo.laM 4 Replies Last reply
                            0

@aqunt @VPSuuronen @magdalenahai @hkarppkumm No kun musta on pitkään vaikuttanut siltä, että tukien alikäyttö on järjestelmän ominaisuus eikä vika. Suomessa on tiedetty ties kuinka kauan, miten paljon täällä on tiettyihin etuuksiin oikeutettuja, jotka ei eri syistä niitä hae tarpeesta huolimatta. Silloin herää epäilys, että järjestelmän tarkoituskaan ei ole toimia turvaverkkona vaan turvan estäjänä.

aqunt@piipitin.fi
                              wrote last edited by

@kaarne @VPSuuronen @magdalenahai @hkarppkumm En ollenkaan epäile analyysiasi. Se tekee siitä masentavaa.

turmalina@mementomori.socialT 1 Reply Last reply
                              0

tomminieminen@mastodontti.fiT This user is from outside of this forum
                                tomminieminen@mastodontti.fiT This user is from outside of this forum
                                tomminieminen@mastodontti.fi
                                wrote last edited by

@kaarne @aqunt @VPSuuronen @magdalenahai @hkarppkumm Nimenomaan näin. Muistan kun edelliskerran olin työttömänä ja yritin kertoilla, mitä kaikkea teen työllistyäkseni, sanoin mm. opiskelevani saksaa (= yhtenä iltana viikossa 2 t vapaaehtoisesti kansalaisopistossa!). Virkailija tarttui heti kärppänä opiskelu-sanaan ja alkoi tintata, ettei vaan se ole nyt työtä, joka estää työnhakuni. *Se* ja vain se on heidän työtään: keksiä perusteita, miksi korvausten maksamisen voisi keskeyttää.

lukija@mementomori.socialL 1 Reply Last reply
                                0
                                • aqunt@piipitin.fiA aqunt@piipitin.fi

@kaarne @VPSuuronen @magdalenahai @hkarppkumm En ollenkaan epäile analyysiasi. Se tekee siitä masentavaa.

turmalina@mementomori.socialT This user is from outside of this forum
                                  turmalina@mementomori.socialT This user is from outside of this forum
                                  turmalina@mementomori.social
                                  wrote last edited by

@aqunt @kaarne @VPSuuronen @magdalenahai @hkarppkumm
                                  Joo, ei näitä järjestelmiä ole tehty ihmisiä varten vaan ihmisistä huolimatta. Tarkoitus on tehdä mahdollisimman vähän eikä mahdollistaa ihmisille parhaita tapoja järjestää elämänsä

mmin@mastodontti.fiM kskehu@mementomori.socialK iju@mastodon.socialI 3 Replies Last reply
                                  0
                                  • turmalina@mementomori.socialT turmalina@mementomori.social

@aqunt @kaarne @VPSuuronen @magdalenahai @hkarppkumm
                                    Joo, ei näitä järjestelmiä ole tehty ihmisiä varten vaan ihmisistä huolimatta. Tarkoitus on tehdä mahdollisimman vähän eikä mahdollistaa ihmisille parhaita tapoja järjestää elämänsä

mmin@mastodontti.fiM This user is from outside of this forum
                                    mmin@mastodontti.fiM This user is from outside of this forum
                                    mmin@mastodontti.fi
                                    wrote last edited by

@turmalina @aqunt @kaarne @VPSuuronen @magdalenahai @hkarppkumm Menee varmaan dark pattern/asshole design -tyyliseksi, jos tukisysteemit suunnitellaan niin, etteivät yleensä ihmiset pysty hyödyntämään vaan vaatii erityistä valppautta ja kikkailua. Tulee mieleen Scarcity-niminen kirja (muistaakseni), jossa oli sitä että vaikeassa tilanteessa olevilla on niin paljon kuormitusta, ettei pysty navigoimaan jotain monimutkaisia tukisysteemejä. Tää pitäis tietää ja ottaa suunnittelun lähtökohdaksi.

1 Reply Last reply
                                    0

mimesatwork@wandering.shopM This user is from outside of this forum
                                      mimesatwork@wandering.shop
                                      wrote last edited by

@kaarne @aqunt @VPSuuronen @magdalenahai @hkarppkumm Pakko olla samaa mieltä. On TE-toimistossa ollut joskus tosi mukaviakin ihmisiä joiden kanssa olen jutellut, mutta yksittäinen ihminenhän ei rankaisevaa systeemiä voi muuttaa, vaan voi vaan ajoittain lieventää sen vaikutuksia rangaistaviin. Yleisesti kun olen kysynyt tuista tvs toimenpiteistä, ei minulle ole osattu kertoa mitä esim KELA:n tai TE-toimiston sivuilla oleva juttu on tarkoittanut. 1/2

mimesatwork@wandering.shopM 1 Reply Last reply
                                      0
                                      • mimesatwork@wandering.shopM mimesatwork@wandering.shop

@kaarne @aqunt @VPSuuronen @magdalenahai @hkarppkumm Pakko olla samaa mieltä. On TE-toimistossa ollut joskus tosi mukaviakin ihmisiä joiden kanssa olen jutellut, mutta yksittäinen ihminenhän ei rankaisevaa systeemiä voi muuttaa, vaan voi vaan ajoittain lieventää sen vaikutuksia rangaistaviin. Yleisesti kun olen kysynyt tuista tvs toimenpiteistä, ei minulle ole osattu kertoa mitä esim KELA:n tai TE-toimiston sivuilla oleva juttu on tarkoittanut. 1/2

wrote last edited by

@kaarne @aqunt @VPSuuronen @magdalenahai @hkarppkumm Ja elävästi on muistissa kun 20 vuotta sitten reippaana työttömänä kerroin TE-työntekijälle että olin itsenäisesti hakeutunut yhdelle kurssille jotta parantaisin työllistymismahdollisuuksia, ja tästä nousi kova show etten olisi saanut koska olen kurssin aikana (1,5h/vko, yht. 3 viikkoa) opiskelija enkä työtön, ja silloin pitää olla opintotuella, hakea uusi lausunto, ja työmarkkinatuki katkaista 2/2

mimesatwork@wandering.shopM raik_su@mstdn.socialR 2 Replies Last reply
                                        0
                                        • mimesatwork@wandering.shopM mimesatwork@wandering.shop

@kaarne @aqunt @VPSuuronen @magdalenahai @hkarppkumm Ja elävästi on muistissa kun 20 vuotta sitten reippaana työttömänä kerroin TE-työntekijälle että olin itsenäisesti hakeutunut yhdelle kurssille jotta parantaisin työllistymismahdollisuuksia, ja tästä nousi kova show etten olisi saanut koska olen kurssin aikana (1,5h/vko, yht. 3 viikkoa) opiskelija enkä työtön, ja silloin pitää olla opintotuella, hakea uusi lausunto, ja työmarkkinatuki katkaista 2/2

wrote last edited by

@kaarne @aqunt @VPSuuronen @magdalenahai @hkarppkumm (3/2) Vielä Aktiivimalli 1.0 aikana kanssa kun hain töitä, esim kursseilla tuli vastaan valtava määrä ihmisiä joita ei oltu mitenkään opastettu mihinkään muuta kuin ilmoittautumaan työttömäksi työnhakijaksi. Silloin ansioissa oli vielä turvaosa, mutta kohtaamista 100% ei turvaosasta tiennyt ja oli ansioiden pienuuden pelossa kieltäytynyt tarjotuista töistä.
                                          Ja sitten ihmisiä ohjattiin kursseille, mutta kursseja ei laskettu aktiivisuudeksi

elinapyy@mastodon.socialE 1 Reply Last reply
                                          0
                                          Reply
                                          • Reply as topic
                                          Log in to reply
                                          • Oldest to Newest
                                          • Newest to Oldest
                                          • Most Votes

• Login

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0