Kai ootte muistaneet toivoa luontorunoja?
-
Kai ootte muistaneet toivoa luontorunoja? Mun toive yhden yksittäisen tekstin lisäksi olisi, että lähetyksessä olisi mahdollisimman paljon kaikkea vimmaa, raivoa ja vastarintaa luonnon puolesta. Luonnon kauneus ja luontorakkaus on tiedossa, ja perinteisestihän luontoruno on käsitetty aika tietynlaiseksi. Mä haluaisin jotain verta, suolenpätkiä ja päitä vadille: nyt riittää tää luonnon sössintä.
Minkä luontorunon sinä haluaisit kuulla? – toteutamme runotoiveita
Lähetä meille runotoiveesi! Näyttelijät tulkitsevat kuuntelijoiden luontorunotoiveita Tämän runon haluaisin kuulla -ohjelmassa 28.3.
Yle Kulttuuri ja Asia (yle.fi)
-
R relay@relay.an.exchange shared this topic
-
Kai ootte muistaneet toivoa luontorunoja? Mun toive yhden yksittäisen tekstin lisäksi olisi, että lähetyksessä olisi mahdollisimman paljon kaikkea vimmaa, raivoa ja vastarintaa luonnon puolesta. Luonnon kauneus ja luontorakkaus on tiedossa, ja perinteisestihän luontoruno on käsitetty aika tietynlaiseksi. Mä haluaisin jotain verta, suolenpätkiä ja päitä vadille: nyt riittää tää luonnon sössintä.
Minkä luontorunon sinä haluaisit kuulla? – toteutamme runotoiveita
Lähetä meille runotoiveesi! Näyttelijät tulkitsevat kuuntelijoiden luontorunotoiveita Tämän runon haluaisin kuulla -ohjelmassa 28.3.
Yle Kulttuuri ja Asia (yle.fi)
@kaarne lähetin tonne toivomukseksi Eeva Kilven runon "Ennen kuolemaansa" kokoelmasta Kiitos eilisestä (1996). Se on se runo, josta puhuin täällä nähtyäni Nämä juhlat jatkuvat vielä -näytelmän. Siteeraan siitä tähän vain alkurivit etten loukkaisi tekijänoikeutta:
Ennen kuolemaansa
voisi aivan hyvin tappaa jonkun.
Esimerkiksi jonkun metsän tehokasvatuksesta
jankuttavan ääliön.
Se olisi teko.
Pieni kosto Dian Fosseyn ja Chico Mendesin murhista,
Greenpeacen laivan upotuksesta,
(...) -
@kaarne lähetin tonne toivomukseksi Eeva Kilven runon "Ennen kuolemaansa" kokoelmasta Kiitos eilisestä (1996). Se on se runo, josta puhuin täällä nähtyäni Nämä juhlat jatkuvat vielä -näytelmän. Siteeraan siitä tähän vain alkurivit etten loukkaisi tekijänoikeutta:
Ennen kuolemaansa
voisi aivan hyvin tappaa jonkun.
Esimerkiksi jonkun metsän tehokasvatuksesta
jankuttavan ääliön.
Se olisi teko.
Pieni kosto Dian Fosseyn ja Chico Mendesin murhista,
Greenpeacen laivan upotuksesta,
(...)@titia Mahtavaa, kiitos! Tätä henkeä toivoisin lähetykseen mahdollisimman paljon.