Chuck Norris on kuollut.
-
Chuck Norris on kuollut. Jos en seuraisi Unkarin mediaa, en edes tietäisi, kenestä on kyse. (Siis ilmeisesti syvien rivien toimintaleffojen sankarista.) Meikäläisen populaarikulttuurin tuntemuksessahan tunnetusti on valtavia aukkoja, mutta silti minusta tuntuu, että Suomessa ei monille muillekaan Chuck Norris ole ollut semmoinen käsite kuin eteläisemmän Itä-Euroopan (mies)ihmisille. (Onko joku kuullut, että Suomessa esim. kerrottaisiin Chuck Norris -vitsejä?) Vuonna 2018, kun Norris vieraili Unkarissa, julkisuuskohu oli mahtava ja itsensä Viktor Orbánin oli tietenkin päästävä isännöimään suurta vierasta ja kertomaan sille, että on itsekin tämmöinen sztrít fájtör.
https://telex.hu/after/2026/03/20/meghalt-chuck-norris -
R relay@relay.an.exchange shared this topic
-
Chuck Norris on kuollut. Jos en seuraisi Unkarin mediaa, en edes tietäisi, kenestä on kyse. (Siis ilmeisesti syvien rivien toimintaleffojen sankarista.) Meikäläisen populaarikulttuurin tuntemuksessahan tunnetusti on valtavia aukkoja, mutta silti minusta tuntuu, että Suomessa ei monille muillekaan Chuck Norris ole ollut semmoinen käsite kuin eteläisemmän Itä-Euroopan (mies)ihmisille. (Onko joku kuullut, että Suomessa esim. kerrottaisiin Chuck Norris -vitsejä?) Vuonna 2018, kun Norris vieraili Unkarissa, julkisuuskohu oli mahtava ja itsensä Viktor Orbánin oli tietenkin päästävä isännöimään suurta vierasta ja kertomaan sille, että on itsekin tämmöinen sztrít fájtör.
https://telex.hu/after/2026/03/20/meghalt-chuck-norris@johanna_laakso mä olen tuntenut sen elämää suuremman Chuck Norris -hahmon (sen josta kerrotaan vitsejä) nimenomaan jenkkikulttuurin kautta. Ei ollut todella aavistustakaan, että Unkarissa on ollut oma Norris-kultti!
-
@johanna_laakso mä olen tuntenut sen elämää suuremman Chuck Norris -hahmon (sen josta kerrotaan vitsejä) nimenomaan jenkkikulttuurin kautta. Ei ollut todella aavistustakaan, että Unkarissa on ollut oma Norris-kultti!
@titia @johanna_laakso en nyt hirveän tarkkaan muista, millä kielillä olen chuck norris -vitsejä nähnyt ja milloin ensimmäisen kerran, mutta kyllä ne on suomessa tunnettu varsin pitkään. veikkaan, että ysärillä suomenkin telkkarissa esitetty walker texasista -sarja toi norrisin elämää suuremman maineen suomalaisten tietoisuuteen
-
@titia @johanna_laakso en nyt hirveän tarkkaan muista, millä kielillä olen chuck norris -vitsejä nähnyt ja milloin ensimmäisen kerran, mutta kyllä ne on suomessa tunnettu varsin pitkään. veikkaan, että ysärillä suomenkin telkkarissa esitetty walker texasista -sarja toi norrisin elämää suuremman maineen suomalaisten tietoisuuteen
@Stoori @johanna_laakso OK, mä en ysärillä(kään) todellakaan katsonut toimintasarjoja

-
@Stoori @johanna_laakso OK, mä en ysärillä(kään) todellakaan katsonut toimintasarjoja

@titia @johanna_laakso en mäkään niitä kattonut, mutta koulussa ei voinut välttyä kuulemasta
-
@titia @johanna_laakso en mäkään niitä kattonut, mutta koulussa ei voinut välttyä kuulemasta
@Stoori @johanna_laakso Turun yliopistossa pystyi kyllä välttymään

-
@Stoori @johanna_laakso Turun yliopistossa pystyi kyllä välttymään

@titia @Stoori @johanna_laakso Vahvistan ysärillä teinielämää viettäneenä jo altistuneeni Texas Ranger -sarjalle, jonka jälkeen en ole myöskään välttänyt Chuck Norriksen voittamattomuudesta kertovia vitsejä internetissä. Niitä uskoisin kohdanneeni jo tämän vuosituhannen ensimmäisellä vuosikymmenellä. Ja uskon voivani väittää, ettei ole 2000-luvulla yhtään vuotta ettei vähintään yhtä Chuck Norris -vitsiä ole tullut vastaan. Norris on meeminä niin iskostunut mieleeni, että kaverini kertoessa kuolemasta pienen porukan Signal-ryhmässä vastasin siihen itse vitsillä, että Norris pelasi viimeiseen kenttään asti kohtaamaan loppuvastuksen. Veljeni puolestaan kommentoi kuolemaa "Chuck Norris doesn’t cheat death, he wins fair and square."