Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (Cyborg)
  • No Skin
Collapse
Brand Logo

CIRCLE WITH A DOT

1. Home
  2. Uncategorized
  3. Kjære alle politiker-broilere, lederspirer og alle andre løk som engasjerer dere i politikken for å redde verden.

Kjære alle politiker-broilere, lederspirer og alle andre løk som engasjerer dere i politikken for å redde verden.

Scheduled Pinned Locked Moved Uncategorized
6 Posts 3 Posters 0 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • atlefren@snabelen.noA This user is from outside of this forum
    atlefren@snabelen.noA This user is from outside of this forum
    atlefren@snabelen.no
    wrote last edited by

Kjære alle politiker-broilere, lederspirer og alle andre løk som engasjerer dere i politikken for å redde verden.

Folk bruker ikke bilen fordi månedskort på bussen er for dyrt, fordi bussene ikke har usb-lader, kollektivselskapet mangler en god app eller fordi de vil ødelegge verden.

De kjører bil fordi de vil ha forutsigbarhet*. De vil vite at bussen kommer, de vil ikke utsettes for kanselleringer i siste liten, risikere å stå i en halvtime, fryse mens de venter på en forsinka buss eller ja

atlefren@snabelen.noA 2 Replies Last reply
    1
    0
    • atlefren@snabelen.noA atlefren@snabelen.no

Folk bruker ikke bilen fordi månedskort på bussen er for dyrt, fordi bussene ikke har usb-lader, kollektivselskapet mangler en god app eller fordi de vil ødelegge verden.

De kjører bil fordi de vil ha forutsigbarhet*. De vil vite at bussen kommer, de vil ikke utsettes for kanselleringer i siste liten, risikere å stå i en halvtime, fryse mens de venter på en forsinka buss eller ja

atlefren@snabelen.no
      wrote last edited by

* joda, e18 inn mot Oslo er uforutsigbart og biler stopper.

Men det betyr ikke at kollektivtrafikken skal være et helvete.

1 Reply Last reply
      0

atlefren@snabelen.no
        wrote last edited by

Men såklart, at det koster en jævla formue i måneden å ha tilgang til et tilbud som opplever som dårlig hjelper jo ikke på. Men jeg hadde gladelig betalt mer for månedskortet hvis jeg kunne vært sikker på at rutetider var noe mer enn løfter like mye verdt som politikerenes ..

atlefren@snabelen.noA 1 Reply Last reply
        0

Men såklart, at det koster en jævla formue i måneden å ha tilgang til et tilbud som opplever som dårlig hjelper jo ikke på. Men jeg hadde gladelig betalt mer for månedskortet hvis jeg kunne vært sikker på at rutetider var noe mer enn løfter like mye verdt som politikerenes ..

atlefren@snabelen.no
          wrote last edited by

Og jada, kollektivtransporten hvis du kun kjører i Oslo sentrum eller langs hovedtrassene i store byer er sikkert ålreit.

Men å bruke tilbudet der som målestokk for å ikke skjønne at de som bor andre steder synes buss er noe forbanna tull? Det er sløvt.

kly@snabelen.noK dazo@infosec.exchangeD 2 Replies Last reply
          0

Og jada, kollektivtransporten hvis du kun kjører i Oslo sentrum eller langs hovedtrassene i store byer er sikkert ålreit.

Men å bruke tilbudet der som målestokk for å ikke skjønne at de som bor andre steder synes buss er noe forbanna tull? Det er sløvt.

kly@snabelen.noK This user is from outside of this forum
            kly@snabelen.noK This user is from outside of this forum
            kly@snabelen.no
            wrote last edited by

@atlefren Slapp av, buss suger i byen også.

Men ja, jeg husker hvor gøy det var å pendle med buss mellom Grimstad og Arendal, med avgang en gang i timen, og rutetider som kun nevnte knutepunkt, så når det stod "Grimstad rutebilstasjon 19:20" og jeg gikk på to holdeplasser før kunne jeg aldri vite om bussen kjørte 19:08 eller 19:38, det var supergøy!

1 Reply Last reply
            0

dazo@infosec.exchangeD This user is from outside of this forum
              dazo@infosec.exchangeD This user is from outside of this forum
              dazo@infosec.exchange
              wrote last edited by

@atlefren For å snu det litt rundt, som en innbygger langs en hovedåre for en busslinje.

Jeg hadde aldri kvittet meg med bilen hvis den offentlige transporten ikke hadde fungert såpass godt som den gjør.

Så hadde jeg bodd utenfor en slik hovedåre, så hadde jeg definitivt brukt bilen vannvittig mye mer. Selv i Oslo.

Og ja, jeg har også tidligere bodd langs to av hovedårene for tog i Oslo også - i disse dager hadde jeg også heller sittet i bilkø enn å satse på tog-bingoen. Faktisk, så brukte jeg bil i noen år da også - fordi jeg ville brukte dobbelt så lang tid med tog+buss til jobb en bare bil.

Funker ikke den offentlige transporten som et bedre alternativ til bilen, så forsvinner ikke bilen.

1 Reply Last reply
              1
              0
              • R relay@relay.infosec.exchange shared this topic
              Reply
              • Reply as topic
              Log in to reply
              • Oldest to Newest
              • Newest to Oldest
              • Most Votes

• Login

• Login or register to search.