Muistin juuri, että oon lapsena miettinyt katsekontaktia.
-
@kaarne @VPSuuronen Ja nimenomaan jonkun kanssa puhuessa ja sitten en enää tiedä, mitä tekisin.
-
Muistin juuri, että oon lapsena miettinyt katsekontaktia. Kun silloin jo tajusin, että ihmisen silmät lähtökohtaisesti osoittaa vain yhteen pisteeseen, niin kumpaan silmään mun kuuluisi katsoa vai silmien väliin vai hä?
@VPSuuronen Tantrassa opetettiin, että katsotaan vasempaan silmään, mutta en mä sillä tavalla kehtaa kyllä katsoa kuin omaa puolisoani.
-
@VPSuuronen Tantrassa opetettiin, että katsotaan vasempaan silmään, mutta en mä sillä tavalla kehtaa kyllä katsoa kuin omaa puolisoani.
@msaari @VPSuuronen Puhutaanko tässä vasemmasta vai "vasemmasta" silmästä? -
@msaari Täytyy muistaa kysyä seuraavalta, joka katsoo mun vasempaan silmään, että mitä se oikein yrittää.
-
@msaari @VPSuuronen Puhutaanko tässä vasemmasta vai "vasemmasta" silmästä?
@satuk @VPSuuronen Vasemmasta.
-
Muistin juuri, että oon lapsena miettinyt katsekontaktia. Kun silloin jo tajusin, että ihmisen silmät lähtökohtaisesti osoittaa vain yhteen pisteeseen, niin kumpaan silmään mun kuuluisi katsoa vai silmien väliin vai hä?
@VPSuuronen Itsekin pohdin asiaa vielä aikuisenakin. Lopulta aloin tillottaa kulmakarvojen väliä. Tosin silloin riskinä on, että automaattinyökkäily menee päälle ja olen lopulta täysin pihalla siitä, mitä se toinen on sanonut viimeiset kymmenen minuuttia...

-
@VPSuuronen mietin toisinaan samaa siinä määrin, että unohdan kuunnella, mitä silmien omistaja sanoo.
@menneisyytesi @VPSuuronen Selkeä ratkaisu

-

@Santtu_61 @menneisyytesi
Tän vois myös sopivilli ihmisille siirtää niin, että tantrasilmä näkyy -
@Santtu_61 @menneisyytesi
Tän vois myös sopivilli ihmisille siirtää niin, että tantrasilmä näkyy@Santtu_61 @menneisyytesi
enkä missään tapauksessa suostu korjaamaan tota typoa. -

@Santtu_61 @menneisyytesi @VPSuuronen Tommonen huomaamaton.

-
@annakansalais @nikcorg @VPSuuronen
Menee silmät ristiin tuollaisesta.@biohumanisti @annakansalais @nikcorg @VPSuuronen
Ristiinhän siinä just kuuluu katsoakin: vasen silmä katsoo "vastustajan" oikeaa silmää, ja vasen oikeaa. Toki jos on taipumusta mennä vasen ja oikea sekaisin niin sitten voi tulla katsottua aika kieroon
-
@biohumanisti @annakansalais @nikcorg @VPSuuronen
Ristiinhän siinä just kuuluu katsoakin: vasen silmä katsoo "vastustajan" oikeaa silmää, ja vasen oikeaa. Toki jos on taipumusta mennä vasen ja oikea sekaisin niin sitten voi tulla katsottua aika kieroon
@Turre @biohumanisti @annakansalais @nikcorg
No nyt kun nostit tän vastustajan tähän, niin kamppailulajeissa joku opetti mut (ja se toimi hyvin), että katsotaan vastustajan "läpi" eikä tarkenneta siihen ollenkaan. -
Mä olen hakenut tälle tieteellisen tutkimuksen joskus (aikuisena) koska asia häiritsi. Ja luontaisesti oikeakätinen ihminen katsoo toista ihmistä vasempaan silmään koska oikea silmä on dominoivampi ja tämä on myös aivoille ja keholle luontaista ja siten luontevampaa.
Tästä tiedosta huojentuneena, katson luontaisesti vasempaan silmään jos on pakko silmään katsoa.
Mutta se, että jouduin kaivamaan tälle tieteen tueksi kertoo minusta myös...

-
@VPSuuronen @kaarne Jos ne laittais silmille, ratkeaisi kaksi ongelmaa kerralla?
-
Mä olen hakenut tälle tieteellisen tutkimuksen joskus (aikuisena) koska asia häiritsi. Ja luontaisesti oikeakätinen ihminen katsoo toista ihmistä vasempaan silmään koska oikea silmä on dominoivampi ja tämä on myös aivoille ja keholle luontaista ja siten luontevampaa.
Tästä tiedosta huojentuneena, katson luontaisesti vasempaan silmään jos on pakko silmään katsoa.
Mutta se, että jouduin kaivamaan tälle tieteen tueksi kertoo minusta myös...

@quiri
Löysin hei myös ohjeet!
How to Look People in the Eye: Master Eye Contact
Learn to look at people in a way that shows you're listeningMaking good eye contact is a surprisingly difficult yet essential part of good communication skills. If you want to improve your ability to look people in the eye, you can...
wikiHow (www.wikihow.com)
-
@VPSuuronen Toisen saa kivasti hämilleen, kun katsoo hiukan ohi.
-
Olen miettinyt katsekontaktia vasta aikuisena. Saatan jäädä tuijottamaan, katsoa vuoroin kumpaankin silmään, kunnes huomaan tämän ja itsekseni totean, että on parempi olla katsomatta. Usein katse harhailee, etenkin keskustellessa ja varsinkin kun on useampi ihminen paikalla. Olen havahtunut joitaki kertoja siihen, etten ole tunnin kokouksessa puoleen väliin mennessä katsonut ketään silmiin. Katsekontakti on luontevampi kun olen ensin rauhassa tutkinut toisen kasvot.
Kädet on helpot. Toinen laukun päällä, toinen taskussa. Ilman laukkua ja taskuja on vaikeampi. Saatan puristaa käsiä, käsinojia tai muuta rystyset valkena tai nypin vaatteista jotain tai käsistä, kunnes pitää lopettaa ja pyyhkiä verta pois. Helppoa!