Ara que, se suposa que ja, sí que sí, tindrem menys energia i decreixerem...
-
Ara que, se suposa que ja, sí que sí, tindrem menys energia i decreixerem... Hi ha una bona notícia (pel que fa a no passar massa fam): amb l'agroecologia es poden fer meravelles, i sabem com fer-les.
La mala notícia és que s'ha de treballar molt, oblideu-vos dels cants de sirena dels teòrics decreixentistes (o també dels new dealers) que parlen de “viure millor treballant menys”.
-
R relay@relay.infosec.exchange shared this topic
-
Ara que, se suposa que ja, sí que sí, tindrem menys energia i decreixerem... Hi ha una bona notícia (pel que fa a no passar massa fam): amb l'agroecologia es poden fer meravelles, i sabem com fer-les.
La mala notícia és que s'ha de treballar molt, oblideu-vos dels cants de sirena dels teòrics decreixentistes (o també dels new dealers) que parlen de “viure millor treballant menys”.
@lacaiguda dit de forma provocadora, és més senzill anar a una manifestació o una convocatoria masiva jugant al gat i a la rata amb la policia que cultivar un hort o gestiona una finca.
I sort que hi ha gent que fa les dues coses que són molt necessàries -
@lacaiguda de totes maneres, ja currem molt. Tenim els nivells d'això que hem anomenat burnout (que estem cremadxs, vaja) més alts de la història de la humanitat.
Potser caldrà treballar molt, però és una feina que emmalalteix i crema la meitat que passar-se la vida davant d'un ordinador. -
@lacaiguda de totes maneres, ja currem molt. Tenim els nivells d'això que hem anomenat burnout (que estem cremadxs, vaja) més alts de la història de la humanitat.
Potser caldrà treballar molt, però és una feina que emmalalteix i crema la meitat que passar-se la vida davant d'un ordinador.@jardidelesbruixes aquesta és l'actitud, molt bé!

-
@lacaiguda
No entenc lo de agroecologia, gens, però son dèries meues, pero l,agricultura cansa menys quan es comparteix l,esforç. -
@jardidelesbruixes aquesta és l'actitud, molt bé!

@lacaiguda @jardidelesbruixes
Jo des de la considerable reducció de jornada i salari (per cures a un familiar) treballe moltíssim més en activisme, però estic molt menys cremat. El treball de cures el faig molt millor, i el treball pagat... faig prou menys, però diria que no pitjor. I soc més feliç, segur.
Vull dir, que no totes les hores cremen el mateix. Es pot tirar-li moltes hores a diverses tasques i acabar el dia bé. -
Potser caldrà treballar molt, però és una feina que emmalalteix i crema la meitat que passar-se la vida davant d'un ordinador.@jardidelesbruixes @lacaiguda Bona tarda! La solució, crec jo, és la col·lectivització. No necessàriament en ecovil·les.
I, si em permeteu l'atreviment... el vostre cas és el d'una parella i una dona sola, oi?
També passa amb els agricultors professionals que, malgrat el tractor i tota la maquinària, no donen a l'abast. Les famílies tradicionals, tampoc hi arriben.
Heu vist La Primavera? La dona, què fa de tot (sempre cuina ella!?) inclus ha d currar al bar del poble.
-
@jardidelesbruixes @lacaiguda Bona tarda! La solució, crec jo, és la col·lectivització. No necessàriament en ecovil·les.
I, si em permeteu l'atreviment... el vostre cas és el d'una parella i una dona sola, oi?
També passa amb els agricultors professionals que, malgrat el tractor i tota la maquinària, no donen a l'abast. Les famílies tradicionals, tampoc hi arriben.
Heu vist La Primavera? La dona, què fa de tot (sempre cuina ella!?) inclus ha d currar al bar del poble.
El problema de les col·lectivitzacions (i penso sempre en les socials, no institucionals ni estatals) és que les persones hem estat educades en l'individualisme i després costa molt compartir o crear les condicions materials i espirituals per col·laborar i cooperar en una mateixa casa o mas...
Lakabe (Navarra) i Cal Cases (Bages) son exemples que sí han funcionat. El 1er destacant en l'autogestió integral i agroecologia tb, i el 2on la convivència entre famílies.
-
@jardidelesbruixes @lacaiguda Bona tarda! La solució, crec jo, és la col·lectivització. No necessàriament en ecovil·les.
@altaveu @lacaiguda el meu cas seria aquella opció de facebook per definir les relacions: és complicat. Diguem que pel què fa a temes de gestió de terra no estic sola (pels altres tampoc perquè tinc dos fills però això no implica precisament menys feina per mi), i seria una mica com el cas d'una parella amb l'ajuda d'amistats i voluntàrixs de forma esporàdica.
Per la meva experiència, penso que la col·lectivització treu feina (o la reparteix + la fa més eficient, això suposant que funcioni) però per altra banda afegeix més feina de gestió de relacions i conflictes, organització, planificació... I aquesta part també és esgotadora.
Ara, completament d'acord que aquest és el camí.
-
System shared this topic