Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (Cyborg)
  • No Skin
Collapse
Brand Logo

CIRCLE WITH A DOT

1. Home
  2. Uncategorized
  3. Hvad fanden er det for noget menneske fjendsk pis(!)) DSB????

Hvad fanden er det for noget menneske fjendsk pis(!)) DSB????

Scheduled Pinned Locked Moved Uncategorized
44 Posts 14 Posters 0 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • aphandersen@ansico.dkA aphandersen@ansico.dk

@Kjaerulv Jo kontanter er på vej væk. I fremtiden kommer der ikke til at være kontanter

jwcph@helvede.netJ This user is from outside of this forum
    jwcph@helvede.net
    wrote last edited by

@aphandersen @Kjaerulv Det tror jeg faktisk ikke. Vi er ikke langt fra at indse, at private udbydere af virtuel betaling er en horribelt dårlig ide & et pålideligt, fælles-ejet system vil med ret stor sikkerhed omfatte fysiske penge, alene af praktiske årsager, herunder resiliens. Der er simpelthen ikke en god case for helt at afskaffe dem, med mindre man er betalings-udbyder eller tekno-forblændet.

1 Reply Last reply
    0
    • jwcph@helvede.netJ jwcph@helvede.net

@aphandersen @Kjaerulv Pengediskussionen er irrelevant i sammenhængen - et offentligt toilet bør være tilgængeligt & gratis, punktum. Hvis det kræver en opsynsperson, så må vi som civiliseret samfund afholde omkostningen; låste "offentlige" toiletter er uacceptabelt.

aphandersen@ansico.dkA This user is from outside of this forum
      aphandersen@ansico.dk
      wrote last edited by

@jwcph @Kjaerulv det er jeg helt enig i, jeg argumenterer heller ikke for at det skal koste penge. Hvis det skal, skal det tage hensyn til både kontanter og kreditkort

jwcph@helvede.netJ 1 Reply Last reply
      0
      • gispyskov@mastodon.socialG gispyskov@mastodon.social

@Kjaerulv @aphandersen er det ikke noget med at folk bliver snydt/berøvet for lavt flere penge, nu hvor så mange kun har "digitale" kontanter? Så vidt jeg husker er det noget med at barre for fysisk at tage folks penge, er lagt højere end at snyde dem online

aphandersen@ansico.dk
        wrote last edited by

@gispyskov det tror jeg ikke, digital svindel er trods alt også forholdsvis sjældent. Og den enkelte forbruger er bedre sikret.

gispyskov@mastodon.socialG 1 Reply Last reply
        0

@jwcph @Kjaerulv det er jeg helt enig i, jeg argumenterer heller ikke for at det skal koste penge. Hvis det skal, skal det tage hensyn til både kontanter og kreditkort

jwcph@helvede.net
          wrote last edited by

@aphandersen @Kjaerulv Men det er ikke muligt at tage hensyn til alle, hvis der kræves betaling - det er på ingen måde urealistisk at forestille sig en person, der skal bruge et toilet & hverken har kontanter eller betalingskort på sig i situationen.

phloggen@expressional.socialP 1 Reply Last reply
          0
          • jwcph@helvede.netJ jwcph@helvede.net

@aphandersen @Kjaerulv Men det er ikke muligt at tage hensyn til alle, hvis der kræves betaling - det er på ingen måde urealistisk at forestille sig en person, der skal bruge et toilet & hverken har kontanter eller betalingskort på sig i situationen.

phloggen@expressional.socialP This user is from outside of this forum
            phloggen@expressional.socialP This user is from outside of this forum
            phloggen@expressional.social
            wrote last edited by

@jwcph @aphandersen @Kjaerulv

Betalingstoiletter er nærmest definitionen på #enshitification er det ikke ?

kjaerulv@mastodon.socialK 1 Reply Last reply
            1
            0
            • phloggen@expressional.socialP phloggen@expressional.social

@jwcph @aphandersen @Kjaerulv

Betalingstoiletter er nærmest definitionen på #enshitification er det ikke ?

kjaerulv@mastodon.socialK This user is from outside of this forum
              kjaerulv@mastodon.socialK This user is from outside of this forum
              kjaerulv@mastodon.social
              wrote last edited by

@phloggen @jwcph @aphandersen

1 Reply Last reply
              0

@Kjaerulv Jo kontanter er på vej væk. I fremtiden kommer der ikke til at være kontanter

fonsmark@semaphor.socialF This user is from outside of this forum
                fonsmark@semaphor.social
                wrote last edited by

@aphandersen Det bestemmer vi vel selv, og det giver ikke mening før der er et privatlivsvenligt alternativ.

aphandersen@ansico.dkA 1 Reply Last reply
                0

@gispyskov det tror jeg ikke, digital svindel er trods alt også forholdsvis sjældent. Og den enkelte forbruger er bedre sikret.

gispyskov@mastodon.socialG This user is from outside of this forum
                  gispyskov@mastodon.socialG This user is from outside of this forum
                  gispyskov@mastodon.social
                  wrote last edited by

@aphandersen jo, nu kan jeg ikke lige finde nogle historiske tal, men en hurtig google søgning giver utroligt mange hits omkring stigende netsvindel. De, heldigvis, få gange jeg har oplevet det, så kan det godt være at jeg har fået pengene igen, men banken er ret langsom og i den periode mangler jeg jo pengene

1 Reply Last reply
                  0
                  • fonsmark@semaphor.socialF fonsmark@semaphor.social

@aphandersen Det bestemmer vi vel selv, og det giver ikke mening før der er et privatlivsvenligt alternativ.

aphandersen@ansico.dk
                    wrote last edited by

@fonsmark jo det bestemmer vi selv, men det er som med alt andet i samfundet, at hvis vi ender med ikke at bruge ting bliver de afskaffet. Prøv bare at se Irma, hvor bevarelsen af Irma betød noget for mange folk, men de brugte ikke Irma og så blev det lukket. Det samme vil gælde for kontanter

fonsmark@semaphor.socialF 1 Reply Last reply
                    0

@fonsmark jo det bestemmer vi selv, men det er som med alt andet i samfundet, at hvis vi ender med ikke at bruge ting bliver de afskaffet. Prøv bare at se Irma, hvor bevarelsen af Irma betød noget for mange folk, men de brugte ikke Irma og så blev det lukket. Det samme vil gælde for kontanter

fonsmark@semaphor.social
                      wrote last edited by

@aphandersen Godt sagt. Lad det være et mantra til alle som går op i privatliv: Vi skal sørge for at bruge kontanter så vi ikke mister dem!

1 Reply Last reply
                      0
                      • R relay@relay.infosec.exchange shared this topic
                      Reply
                      • Reply as topic
                      Log in to reply
                      • Oldest to Newest
                      • Newest to Oldest
                      • Most Votes

• Login

• Login or register to search.
                      • First post