Re: hämärähommat, olen kuutisen vuotta harrastellut yötaivaan kuvaamista säätilojen ja unentarpeen sallimissa rajoissa.
-
Re: hämärähommat, olen kuutisen vuotta harrastellut yötaivaan kuvaamista säätilojen ja unentarpeen sallimissa rajoissa.
Hommat ovat jatkaneet eskaloitumista, viime aikoina yhä enemmän ATK-avusteiseen suuntaan.
Viime lauantaina näppäsin mökkilaiturilta tämän kuvan Orionin sumusta. Siinä on pinottuna 61 yhden minuutin pituista valotusta.
#tähtikuvaus #astrophotography #hämärähommat

-
Hommat ovat jatkaneet eskaloitumista, viime aikoina yhä enemmän ATK-avusteiseen suuntaan.
Viime lauantaina näppäsin mökkilaiturilta tämän kuvan Orionin sumusta. Siinä on pinottuna 61 yhden minuutin pituista valotusta.
#tähtikuvaus #astrophotography #hämärähommat

@ruusuvuori Olet varmaan avannut jo aiemmin kalustosta, kiinnostaisi kuitenkin lukea setupista.
-
@ruusuvuori Olet varmaan avannut jo aiemmin kalustosta, kiinnostaisi kuitenkin lukea setupista.
@tinorossi nyt oli järjestelmässä nämä kamppeet:
Objektiivi SV555 (243 mm, f/4.5)
Älykamera ASI585MC Air
Seurantajalusta Star Adventurer GTi
Automaattitarkennin EAFNVirtalähteenä Sandberg Survivor Powerbank
-
@tinorossi nyt oli järjestelmässä nämä kamppeet:
Objektiivi SV555 (243 mm, f/4.5)
Älykamera ASI585MC Air
Seurantajalusta Star Adventurer GTi
Automaattitarkennin EAFNVirtalähteenä Sandberg Survivor Powerbank
@tinorossi vielä sen varalta, että joku löytää tuon listan malliksi..
EAFN ei mennyt ihan heittämällä SV555:n kaveriksi. Siinä on 4 mm kara ja objektiivin mukana tuli hihnapyörä vain 5 mm karalle. Piti hankkia uusi hihnapyörä ja hiukan kikkailla kiinnityksenkin kanssa.
Ilmeisesti vanhemman mallinen EAF menee ns. kohtuuella.
-
System shared this topic