Bästa Mastodonapp för Android?
-
@joacim Tackar!
-
Bästa Mastodonapp för Android? Frågar åt en kompis.
Siktar på att få in Linuxkollegan på min instans här på Mastodon. Det närmar sig. Nu har han laddat ner Signal också.
-
@waspfactory Moshidon.
-
@waspfactory
Jo vänta förresten, ordfiltren kan jag mecka med ser jag nu. -
@waspfactory Moshidon.
@airikr Tack så mycket!

-
Siktar på att få in Linuxkollegan på min instans här på Mastodon. Det närmar sig. Nu har han laddat ner Signal också.
@waspfactory Har du lovat dyrt och heligt att det inte är en kult?
-
@waspfactory Jag har Megalodon men går oftast tillbaka till webbversionen då jag sällan kommer överens med apparna. Har nog testat alla Mastodon appar som finns. Webbversionen är fortfarande bäst.
-
@joakimfors snabbt nu, alla, göm undan huvorna och dräkterna! Se normala ut! @waspfactory
-
@joakimfors Hehe, man säger det man måste, sen börjar indoktrineringen

-
@joakimfors snabbt nu, alla, göm undan huvorna och dräkterna! Se normala ut! @waspfactory
-
@waspfactory Vet personen om att det kan finnas nördar här?
-
-
@waspfactory Jag har Megalodon men går oftast tillbaka till webbversionen då jag sällan kommer överens med apparna. Har nog testat alla Mastodon appar som finns. Webbversionen är fortfarande bäst.
@johansaxe Ah. Jag kör egentligen bara app, fast iPhone då. Nöjd med den jag har, kört app på datorn också Tweetdeck-stil.
-
@waspfactory Vet personen om att det kan finnas nördar här?
@johansaxe Haha, det är det som lockar då han är stor nörd själv

-
@joakimfors @eliasr Haha! Fan måste se om den serien.
-
@waspfactory @eliasr Den och Silicon Valley är riktigt bra dokumentärer
-
@waspfactory @eliasr Den och Silicon Valley är riktigt bra dokumentärer
@joakimfors @eliasr Eller hur! Silicon Valley var riktigt längesedan jag såg.
-
@waspfactory @joakimfors @eliasr
Jag tränger in mig i samtalet och tipsar om ett podd-avsnitt av Hacker Public Radio i förra veckan: Movie Recommendations for Hackers. Dagen efter var det jag som gaggade på HPR, då utifrån klassisk hacker-bok. Filmtipsen: https://hackerpublicradio.org/eps/hpr4567/index.html -
@waspfactory @joakimfors @eliasr
Jag tränger in mig i samtalet och tipsar om ett podd-avsnitt av Hacker Public Radio i förra veckan: Movie Recommendations for Hackers. Dagen efter var det jag som gaggade på HPR, då utifrån klassisk hacker-bok. Filmtipsen: https://hackerpublicradio.org/eps/hpr4567/index.html@hehemrin @joakimfors @eliasr Ah, spännande. Tack!
-
@waspfactory Jag njuter av FediLab (https://fedilab.app/) för stunden. Perfekt? kanske inte... men allt är där. Ska sägas att jag kör Pleroma istället för Mastodon (mer frihet, drygare att sätta upp, ingen bryr sig)... men FediLab är främst utvecklat för Mastodon.