Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (Cyborg)
  • No Skin
Collapse
Brand Logo

CIRCLE WITH A DOT

1. Home
  2. Uncategorized
  3. Sitten jännitysnäytelmä Yariksen katsastus.

Sitten jännitysnäytelmä Yariksen katsastus.

Scheduled Pinned Locked Moved Uncategorized
18 Posts 10 Posters 0 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • piiabartos@mastodontti.fiP piiabartos@mastodontti.fi

Sitten jännitysnäytelmä Yariksen katsastus.

piiabartos@mastodontti.fiP This user is from outside of this forum
    piiabartos@mastodontti.fiP This user is from outside of this forum
    piiabartos@mastodontti.fi
    wrote last edited by

Kuulemma pitää jarruttaa kovempaa, kun jarrulevyt ruostuu. Ja konepellin kiinnike on jäässä tai likainen.

Källimies laittoi myös istuimenlämmittimen päälle. Nyt on lämmin pylly.

nihkeys@mastodontti.fiN apz@some.apz.fiA niko@social.nikopoikulainen.fiN 3 Replies Last reply
    0
    • vpsuuronen@eliitin-some.fiV vpsuuronen@eliitin-some.fi

@otustin @piiabartos
      Kyyllä meillä päin ainakin tulee katsastuksessa korjauskehoitus palaneista polttimoista ja 30 päivää aikaa vaihtaa, mutta ei tarvi uusintakatsastusta.

otustin@mastodontti.fiO This user is from outside of this forum
      otustin@mastodontti.fi
      wrote last edited by

@VPSuuronen @piiabartos

Kyllä ne merkitään, mutta ei niitä aina edes ääneen mainita.

1 Reply Last reply
      0

Kuulemma pitää jarruttaa kovempaa, kun jarrulevyt ruostuu. Ja konepellin kiinnike on jäässä tai likainen.

nihkeys@mastodontti.fiN This user is from outside of this forum
        nihkeys@mastodontti.fiN This user is from outside of this forum
        nihkeys@mastodontti.fi
        wrote last edited by

@piiabartos Mulle katsastajat kans jakso aina motkottaa jarrulevyistä. Yhdellä kädellä autokoulussa opetettiin että ennakoivalla ajotavalla säästää autoa, ihmisiä ja bensaa. Sit toisella kädellä sormi pystyssä torutaan kun ei jarruta kuin viimeistä päivää. Saisivat päättää jo.

otustin@mastodontti.fiO matti_vuori@mastodontti.fiM 2 Replies Last reply
        0
        • nihkeys@mastodontti.fiN nihkeys@mastodontti.fi

@piiabartos Mulle katsastajat kans jakso aina motkottaa jarrulevyistä. Yhdellä kädellä autokoulussa opetettiin että ennakoivalla ajotavalla säästää autoa, ihmisiä ja bensaa. Sit toisella kädellä sormi pystyssä torutaan kun ei jarruta kuin viimeistä päivää. Saisivat päättää jo.

otustin@mastodontti.fi
          wrote last edited by

@nihkeys @piiabartos

Yhtenään saa olla jarruja uusimassa. Omaan autoon on vaihdettu jarrulevyt jo 424575km kohdalla.

1 Reply Last reply
          0

apz@some.apz.fiA This user is from outside of this forum
            apz@some.apz.fiA This user is from outside of this forum
            apz@some.apz.fi
            wrote last edited by

@piiabartos Mulle opetettiin aina säästämään jarruja ja käyttämään hirveästi moottorijarrutusta. Säästin tässä käänteisesti kun kahdesta autosta on mennyt jarrulevyt ennenaikaisesti. Kuulin myös että automaattivaihteisto on kamala kun jarrupaloja menee koko ajan. En kyllä pysty mitenkään kokemaan ongelmaksi asti tätä. Vissiin Shellin baarista nää ideat lähtöisin.

1 Reply Last reply
            1
            0
            • R relay@relay.infosec.exchange shared this topic

niko@social.nikopoikulainen.fiN This user is from outside of this forum
              niko@social.nikopoikulainen.fi
              wrote last edited by

@piiabartos Mä olen käsittänyt, että jarrupolkimen painaminen pohjaan parkkiruudussa silloin tällöin riittäisi, mutta tietoni saattaa olla vanhentunutta.

jannepekkala@mementomori.socialJ 1 Reply Last reply
              0
              • niko@social.nikopoikulainen.fiN niko@social.nikopoikulainen.fi

@piiabartos Mä olen käsittänyt, että jarrupolkimen painaminen pohjaan parkkiruudussa silloin tällöin riittäisi, mutta tietoni saattaa olla vanhentunutta.

jannepekkala@mementomori.socialJ This user is from outside of this forum
                jannepekkala@mementomori.socialJ This user is from outside of this forum
                jannepekkala@mementomori.social
                wrote last edited by

@niko @piiabartos sähköautoilijan oppikirjasta, sillointällöin on hyvä jarruttaa reilulla polkaisulla. Ei koske vanhoja autoja, mutta käytännössä kaikkia 2020 jälkeen tulleita, joissa on talteenottoteknologiaa (käytännössä kaikki uudet autot on vähintään kevythybrideitä).

Johtuu ihan siitä, että noissa on sähköntalteenotto, eli jarruttaa ensisijassa moottorilla, vasta toissijaisesti jarruilla. Kunnon polkaisu vaaditaan, jotta jarrujärjestelmä liikahtelee. Ei tarkoita, että pitää tehdä äkkipysähdyksiä, vaan että jarrutetaan reilummin. Ja ois hyvä tehdä liikkeessä, niin tulee myös kitkaa ja kuonanpoistoa.

Käänteisesti, pluginhybrideissä on tärkeää välillä runnoa kaasua, että polttomoottori käynnistyy, muutoin se voi ruostua ja mennä rikki. Kyllä, on sellaisia ihmisiä myös, jotka ostaa tommoisen, kun ei uskalla ottaa sähköautoa, mutta sitten optimoivat kulutuksen vain sähkölle ja rikkovat auton, tosin uusissa tämä estetään jo ihan ohjelmatasolla.

Ps. Mulle ei kyllä ole koskaan tullu pomppua ruostuneista jarrulevyistä (vaikka jopa kukkivat) tai edes ”soikeista” sellaisista Auriksen kanssa. Kerran kyllä tuli vitutuspäiseltä kaverilta palaneesta rekisterikilven valosta octaviassa (joka korjautui sitten pihalla viereisessä kaupassa käynnillä) 😒

niko@social.nikopoikulainen.fiN niksii@mementomori.socialN 2 Replies Last reply
                1
                0
                • R relay@relay.an.exchange shared this topic
                • jannepekkala@mementomori.socialJ jannepekkala@mementomori.social

@niko @piiabartos sähköautoilijan oppikirjasta, sillointällöin on hyvä jarruttaa reilulla polkaisulla. Ei koske vanhoja autoja, mutta käytännössä kaikkia 2020 jälkeen tulleita, joissa on talteenottoteknologiaa (käytännössä kaikki uudet autot on vähintään kevythybrideitä).

Johtuu ihan siitä, että noissa on sähköntalteenotto, eli jarruttaa ensisijassa moottorilla, vasta toissijaisesti jarruilla. Kunnon polkaisu vaaditaan, jotta jarrujärjestelmä liikahtelee. Ei tarkoita, että pitää tehdä äkkipysähdyksiä, vaan että jarrutetaan reilummin. Ja ois hyvä tehdä liikkeessä, niin tulee myös kitkaa ja kuonanpoistoa.

Käänteisesti, pluginhybrideissä on tärkeää välillä runnoa kaasua, että polttomoottori käynnistyy, muutoin se voi ruostua ja mennä rikki. Kyllä, on sellaisia ihmisiä myös, jotka ostaa tommoisen, kun ei uskalla ottaa sähköautoa, mutta sitten optimoivat kulutuksen vain sähkölle ja rikkovat auton, tosin uusissa tämä estetään jo ihan ohjelmatasolla.

Ps. Mulle ei kyllä ole koskaan tullu pomppua ruostuneista jarrulevyistä (vaikka jopa kukkivat) tai edes ”soikeista” sellaisista Auriksen kanssa. Kerran kyllä tuli vitutuspäiseltä kaverilta palaneesta rekisterikilven valosta octaviassa (joka korjautui sitten pihalla viereisessä kaupassa käynnillä) 😒

niko@social.nikopoikulainen.fi
                  wrote last edited by

@jannepekkala @piiabartos Joo, mä olen ajanut lähinnä dieselbusseja, enkä niitäkään enää neljään vuoteen. Hyvä tietopäivitys!

1 Reply Last reply
                  0
                  • nihkeys@mastodontti.fiN nihkeys@mastodontti.fi

matti_vuori@mastodontti.fiM This user is from outside of this forum
                    matti_vuori@mastodontti.fiM This user is from outside of this forum
                    matti_vuori@mastodontti.fi
                    wrote last edited by

@piiabartos @nihkeys Jarrulevyt pitäisi muistaa öljytä, niin ne eivät ruostu!

1 Reply Last reply
                    0
                    • jannepekkala@mementomori.socialJ jannepekkala@mementomori.social

niksii@mementomori.socialN This user is from outside of this forum
                      niksii@mementomori.socialN This user is from outside of this forum
                      niksii@mementomori.social
                      wrote last edited by

@jannepekkala joo, minä sain Priimuksesta jarrut kans ruostumaan, kun moottorijarrutin liikaa. Sano katsastaja, että "tyyppivika" ku siinä hybridissä oli hyvä moottorijarrutus, niin herkästi jää jarrut käyttämättä ja ruostuu, käyny monelle. Ois pitäny kai antaa puolison ajaa enemmän, se on paljon herkempi jarruttaja ku minä. Oli kyllä paras auto, mitä minä oon elämässäni ajanut, en tiiä, kertooko minusta jotain ja jos kertoo, niin mitä.
                      @niko @piiabartos

1 Reply Last reply
                      1
                      0
                      Reply
                      • Reply as topic
                      Log in to reply
                      • Oldest to Newest
                      • Newest to Oldest
                      • Most Votes

• Login

• Login or register to search.