Liikkeellä aivan liian varhain eli ennen puoltapäivää, mutta onpahan hyvä syy.
-
@Tuumaru Kyllä Toijalaan kuuluu junalla mennä, mutta bussilla pääsee asemalle. (No, 8:lla ei pääse, joten vaihdoin Pyynikillä ratikkaan.)
Ja kuinka ollakaan, olen menossa Toijalaan odottamaan junaa. Se ON hyvä syy!
-
Päivän ensimmäinen juna.
Tuo vihreän alta paljastuva vanha punainen vaikuttaa poliittiselta metaforalta, mutta valitettavasti koskee enemmän minua kuin VR:ää.
@saruwine niin tosiaan. Nehän olivat punavalkoisa aikoinaan.
-
Päivän ensimmäinen juna.
Tuo vihreän alta paljastuva vanha punainen vaikuttaa poliittiselta metaforalta, mutta valitettavasti koskee enemmän minua kuin VR:ää.
Toijalan asemalla haisee kuusenpihka ja General Electric.
-
@saruwine Kenraali Sähkö. Antoikohan Hegseth sillekin potkut?
-
@marialuosto @Tuumaru Päivien päivä!

-
@saruwine En edes tiennyt, että Toijalaan voi mennä tarkoituksella. Pahoittelut toijalalaisille, mutta olen kuullut sieltä vain junanodotusjuttuja.
Ja sinne siis voi mennä myös bussilla!! Ihmeellistä.
-
@marialuosto @Tuumaru Päivien päivä!

@saruwine @marialuosto @Tuumaru ”Päivien päivä” oli aikanaan läksiäisjuhla Tampereen kirjallisuustieteen oppiaineessa, kun kaksi Päiviä jätti yhtä aikaa laitoksen. Soitettiin tietysti myös Poika nimeltä Päiviä.
-
@saruwine @marialuosto @Tuumaru ”Päivien päivä” oli aikanaan läksiäisjuhla Tampereen kirjallisuustieteen oppiaineessa, kun kaksi Päiviä jätti yhtä aikaa laitoksen. Soitettiin tietysti myös Poika nimeltä Päiviä.
@tomminieminen @marialuosto @Tuumaru Hieno päivä varmasti sekin!
-
@tomminieminen @Tuumaru Noo, kyllä Toijala silti paikkana olemassa on, vaikei kunta olekaan enää sen niminen.
-
Nyt täällä haisee kuusenpihka ja Valmet!
-
Lättähatun löysit? Voi että!
-
Se on siinä! Mää oon täällä! 🤩
Ensimmäistä kertaa lätän kyydissä melko tarkkaan 40 vuoteen!
-
@tomminieminen @Tuumaru Noo, kyllä Toijala silti paikkana olemassa on, vaikei kunta olekaan enää sen niminen.
@saruwine @tomminieminen Juu, ei se voi lakata olemasta. Menee liian vaikeaksikin muuten ja vanhoilla paikannimillä on oikeus elää.
-
@tomminieminen @saruwine Olen menossa junalla Iisalmeen muutaman viikon päästä. Koska en ole siellä ikinä käynyt ja Lahdesta pääsee suoraan. Onko siellä muuta nähtävää kuin erikoinen hotelli, jossa saa karjalaisen aamiaisen? Jossain pitäisi olla kaappi, ks. kuva.
@Pekesen @tomminieminen @saruwine
Kuappi on söpö!
Olen Iisalmesta lähtöisin... Siellä ei ole paljon nähtävää, mutta Kotiseutumuseo on ihan kiva, Olvilla kannattaa käydä panomuseossa ja satama on ihan nätti (ei ehkä tosin vielä muutaman viikon päästä). Jos Koljonvirralle pääsee (aika kaukana keskustasta), niin siellä on niitä taisteluun liittyviä museoita ja paikkoja, jos Suomen sota ja Sandels kiinnostaa.
-
Kuappi on söpö!
Olen Iisalmesta lähtöisin... Siellä ei ole paljon nähtävää, mutta Kotiseutumuseo on ihan kiva, Olvilla kannattaa käydä panomuseossa ja satama on ihan nätti (ei ehkä tosin vielä muutaman viikon päästä). Jos Koljonvirralle pääsee (aika kaukana keskustasta), niin siellä on niitä taisteluun liittyviä museoita ja paikkoja, jos Suomen sota ja Sandels kiinnostaa.
Ruokavinkkinä voin antaa paikallisen mykyrokan (verimöykkysoppa), jota saa kauppahallista keskiviikkoisin ja lauantaisin. Muulloin ehkä kannattaa syödä makkaraperunat torilla. Kasvissyöjänä.. No sitten ehkä pelkät ranskalaiset, en todellakaan tiedä, onko Iisalmessa mitään kasvisten ystäville.
-
@saruwine Kenraali Sähkö. Antoikohan Hegseth sillekin potkut?
@tomminieminen @saruwine Oli liian hereillä.
-
Ettäs osaatte sitten.
-
@saruwine Ja voi sitä kiskojen ääntä
ta dakkada, ta dakkada -
@saruwine @tomminieminen Juu, ei se voi lakata olemasta. Menee liian vaikeaksikin muuten ja vanhoilla paikannimillä on oikeus elää.
@Tuumaru @saruwine Mutta näin se vain tahtoo mennä. Kuntaliitokset voitaisiin toteuttaa vain hallinnollisina asioina, mutta aina tahtoo käydä niin, että vanhat identiteetit murskataan, ja lopulta vanhat paikkakuntanimet ovat enää lähiöiden nimiä — ja lähinnä aiempien kuntakeskusten, koska aiemmilla lähiöillä ja kylillä tietysti jo oli nimet.
-
Ruokavinkkinä voin antaa paikallisen mykyrokan (verimöykkysoppa), jota saa kauppahallista keskiviikkoisin ja lauantaisin. Muulloin ehkä kannattaa syödä makkaraperunat torilla. Kasvissyöjänä.. No sitten ehkä pelkät ranskalaiset, en todellakaan tiedä, onko Iisalmessa mitään kasvisten ystäville.
@piiabartos @Pekesen @saruwine ”Tään seuvun brassicaa”?