Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (Cyborg)
  • No Skin
Collapse
Brand Logo

CIRCLE WITH A DOT

1. Home
  2. Uncategorized
  3. Tämä Aamupostin 14.2.

Tämä Aamupostin 14.2.

Scheduled Pinned Locked Moved Uncategorized
56 Posts 15 Posters 0 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • magdalenahai@mstdn.socialM magdalenahai@mstdn.social

@ElinaPyy @anulahtinen @titia @jari_vuorijoki @HannaEsmeralda_ ja siis mähän olen aina ollut introvertti enkä tosiaankaan ihminen, joka helposti alkaa jutella vieraille. Mutta kai toi keskisuomalaisuus jotain vaikuttaa. En ainakaan tuijota mörkönä takaisin jos joku puhuu mulle. 😅

sarip@hcommons.socialS This user is from outside of this forum
    sarip@hcommons.socialS This user is from outside of this forum
    sarip@hcommons.social
    wrote last edited by

@magdalenahai @ElinaPyy @anulahtinen @titia @jari_vuorijoki @HannaEsmeralda_ Mä olen toisen sukupolven paljasjalkainen molemmilta puolilta ja superintrovertti siihen päälle, joten mä kerta kaikkiaan rakastan sitä, että kohta 19 vuotta ollaan asuttu samassa kerrostalossa ja hississä ei tartte vaihtaa sanaakaan kenenkään kanssa. Sielu lepää.

1 Reply Last reply
    0
    • lepaggoth@mastodon.socialL lepaggoth@mastodon.social

@magdalenahai @ElinaPyy @anulahtinen @titia @jari_vuorijoki @HannaEsmeralda_ takavuosina kun siivosin kuntosalia Turussa, joskus tuli opiskelija pohjoisesta (murre viittasi Oulusta pohjoiseen mutten sen tarkemmin osannut paikallistaa) juttelemaan iloisesti suihkussa käymisensä lomassa. Kuulemma aika harva oli mitään vastannut muihin jutteluyrityksiin, niin päivän sosiaalinen kontakti oli sitten siivooja kuntosalin suihkutiloissa keskellä yötä!

hannaesmeralda_@masto.aiH This user is from outside of this forum
      hannaesmeralda_@masto.ai
      wrote last edited by

@lepaggoth @magdalenahai @ElinaPyy @anulahtinen @titia @jari_vuorijoki Sitten olisi itse introvertti, ja työskentelisi juurikin öisin, ettei tarttis höpistä jengin kanssa, mut niin, henkilökuntalaisena on pakko olla kohtelias ja höpistä.

lepaggoth@mastodon.socialL 1 Reply Last reply
      0
      • anulahtinen@mementomori.socialA anulahtinen@mementomori.social

@magdalenahai @ElinaPyy @titia @jari_vuorijoki @HannaEsmeralda_

Helsingissä tilannearvio ja paikka voi vaikuttaa. Kun teinit välillä liikkuvat siellä päärautatieaseman maastoasa itse ja kun siellä välillä on hyvin sekaviakin hortoilijoita, olen päätynyt heitä ohjeistamaan varmuuden vuoksi "älä ota katsekontaktia" -henkisesti. Turvallisen oloisissa tilanteissa sit voi tulla juttua helposti.

Yksi asia, josta helsinkiläisiä muualla luonnehditaan, on kiireisyys. Tänne Pohjois-Uudellemaalle siirtyneet yrittäjät, toimittajat ja taksikuskit ovat kehuneet, että asiakkaat on leppoisampia, jatkuvaa poehinnaeae ei tarvi olla ja keskusteluakin voi syntyä. Evakkojen vaikutustakin saattaa olla. (Eräs yrittäjä sanoi että täällä "ei tarvitse paahtaa miljoonaa" kuten megapäähesuleissa, ymmärtääkseni täällä päin mennäänkin korkeintaan tuhatta ja sataa 🙃😄😄 )

hannaesmeralda_@masto.ai
        wrote last edited by

@anulahtinen @magdalenahai @ElinaPyy @titia @jari_vuorijoki Tää kiireisyys, mitä itse kutsun muka-kiireeksi. Se tuli havaittua, kun itse muutin Stadista Porvooseen. Oli NIIN noloa olla se ainoa, joka lähtee harppomaan punasia päin suojatiellä, koska niin Stadissa tehdään. Hyvin harvoin myöskään näkee jengiä, jotka juo, saati syö, kävellessä. Jengi istahtaa kahvilaan sille kupposellensa / penkille pahvikahvinsa kanssa. Opettelin täällä myös itse istahtamaan muuten vaan puistonpenkkille, KÄÄK!

titia@toot.communityT 1 Reply Last reply
        0
        • elinapyy@mastodon.socialE elinapyy@mastodon.social

@magdalenahai @anulahtinen @titia @jari_vuorijoki @HannaEsmeralda_ Haha, en koskaan unohda omaa "karjalainen pääkaupungissa" -kokemustani. Muutin Helsinkiin opiskelemaan ja aamubussia odotellessa kommentoin säästä tai jostain arkisesta asiasta kanssaseisoskelijalle. Hänpä katsoi kummeksuen ja siirtyi vähän kauemmas! Sattumaa varmaan, mutta myös aika pysäyttävä kun sattui siihen elämänvaiheeseen.

hannaesmeralda_@masto.ai
          wrote last edited by

@ElinaPyy @magdalenahai @anulahtinen @titia @jari_vuorijoki Haha!

1 Reply Last reply
          0
          • hannaesmeralda_@masto.aiH hannaesmeralda_@masto.ai

@minea64 @anulahtinen @ElinaPyy @titia @jari_vuorijoki @magdalenahai " haukata hesykastista mietiskelyä" Mitä tämä meinaa?

minea64@mstdn.socialM This user is from outside of this forum
            minea64@mstdn.social
            wrote last edited by

@HannaEsmeralda_ @anulahtinen @ElinaPyy @titia @jari_vuorijoki @magdalenahai Öö. Haukata happea. Hesykastinen mietiskely lienee luostaritoimintaa. Katse kääntyy sisimpään ja sisäinen puhe yhteydessä korkeimpaan voimaan 😄

hannaesmeralda_@masto.aiH 1 Reply Last reply
            0

@anulahtinen @magdalenahai @ElinaPyy @titia @jari_vuorijoki Tää kiireisyys, mitä itse kutsun muka-kiireeksi. Se tuli havaittua, kun itse muutin Stadista Porvooseen. Oli NIIN noloa olla se ainoa, joka lähtee harppomaan punasia päin suojatiellä, koska niin Stadissa tehdään. Hyvin harvoin myöskään näkee jengiä, jotka juo, saati syö, kävellessä. Jengi istahtaa kahvilaan sille kupposellensa / penkille pahvikahvinsa kanssa. Opettelin täällä myös itse istahtamaan muuten vaan puistonpenkkille, KÄÄK!

titia@toot.communityT This user is from outside of this forum
              titia@toot.communityT This user is from outside of this forum
              titia@toot.community
              wrote last edited by

@HannaEsmeralda_ @anulahtinen @magdalenahai @ElinaPyy @jari_vuorijoki heh! Muistin juuri, että kun aikoinaan muutin Espoosta Turkuun opiskelemaan, yksi turhauttava arjen ilmiö oli se, miten HITAASTI (mukamas) suojateiden valot Turussa vaihtuivat 😄

hannaesmeralda_@masto.aiH anulahtinen@mementomori.socialA 2 Replies Last reply
              0
              • minea64@mstdn.socialM minea64@mstdn.social

@HannaEsmeralda_ @anulahtinen @ElinaPyy @titia @jari_vuorijoki @magdalenahai Öö. Haukata happea. Hesykastinen mietiskely lienee luostaritoimintaa. Katse kääntyy sisimpään ja sisäinen puhe yhteydessä korkeimpaan voimaan 😄

hannaesmeralda_@masto.ai
                wrote last edited by

@minea64 @anulahtinen @ElinaPyy @titia @jari_vuorijoki @magdalenahai #JokaPäiväVoiOppiaJotainUutta! Ei kato uskonnoton tierä luostareiden puuhista. Paitsi, että joissain tekevät viiniä ja kalijaa yms.

minea64@mstdn.socialM 1 Reply Last reply
                0
                • titia@toot.communityT titia@toot.community

@HannaEsmeralda_ @anulahtinen @magdalenahai @ElinaPyy @jari_vuorijoki heh! Muistin juuri, että kun aikoinaan muutin Espoosta Turkuun opiskelemaan, yksi turhauttava arjen ilmiö oli se, miten HITAASTI (mukamas) suojateiden valot Turussa vaihtuivat 😄

hannaesmeralda_@masto.ai
                  wrote last edited by

@titia @anulahtinen @magdalenahai @ElinaPyy @jari_vuorijoki Yleisohje: Olet tahi asut missä tahansa ja kaipaat saada puhua ulkona olessasi ventovieraille - hanki koira. Sen jälkeen on aivan ok puhua ihmisille, joilla itsellään on koira!

1 Reply Last reply
                  0

@lepaggoth @magdalenahai @ElinaPyy @anulahtinen @titia @jari_vuorijoki Sitten olisi itse introvertti, ja työskentelisi juurikin öisin, ettei tarttis höpistä jengin kanssa, mut niin, henkilökuntalaisena on pakko olla kohtelias ja höpistä.

lepaggoth@mastodon.socialL This user is from outside of this forum
                    lepaggoth@mastodon.social
                    wrote last edited by

@HannaEsmeralda_ @magdalenahai @ElinaPyy @anulahtinen @titia @jari_vuorijoki Tietynlaiseen asiakaspalveliu-smalltalkiin olin tottunut toisissa töissä, ja harrastin sitä tuollakin, jos joku vasiten juttelemaan tuli, vaikka siellä kuulemma olikin turvallisuussääntö, ettei kenellekään saa vastata mitään jos tulevat jotain kysymään! (Mikä oli täysin absurdia siitä näkökulmasta, että myöhäisillan siivoojalta tultiin yleensä pyytämään laastaria, joka oli lukkojen takana).

lepaggoth@mastodon.socialL 1 Reply Last reply
                    0
                    • lepaggoth@mastodon.socialL lepaggoth@mastodon.social

@HannaEsmeralda_ @magdalenahai @ElinaPyy @anulahtinen @titia @jari_vuorijoki Tietynlaiseen asiakaspalveliu-smalltalkiin olin tottunut toisissa töissä, ja harrastin sitä tuollakin, jos joku vasiten juttelemaan tuli, vaikka siellä kuulemma olikin turvallisuussääntö, ettei kenellekään saa vastata mitään jos tulevat jotain kysymään! (Mikä oli täysin absurdia siitä näkökulmasta, että myöhäisillan siivoojalta tultiin yleensä pyytämään laastaria, joka oli lukkojen takana).

lepaggoth@mastodon.social
                      wrote last edited by

@HannaEsmeralda_ @magdalenahai @ElinaPyy @anulahtinen @titia @jari_vuorijoki (Siitä ei vielä puhuta mitään, että myöhemmin ja myöhemmissä töissä havaitsin juurikin yövuorot introvertille sopivammiksi 😁 )

1 Reply Last reply
                      0
                      • magdalenahai@mstdn.socialM magdalenahai@mstdn.social

@ElinaPyy @anulahtinen @titia @jari_vuorijoki @HannaEsmeralda_ ohhoh. Nää on kyllä erikoisia.

Mä olen kerran opiskeluaikana jutellut Turussa baarissa yhden savolaisen kanssa, joka oli riemuissaan siitä, että sai höpötellä niitä näitä vieraan ihmisen kanssa. Kuulemma oli ollut hankalaa.

kirjapiilo@mementomori.socialK This user is from outside of this forum
                        kirjapiilo@mementomori.socialK This user is from outside of this forum
                        kirjapiilo@mementomori.social
                        wrote last edited by

@magdalenahai @ElinaPyy @anulahtinen @titia @jari_vuorijoki @HannaEsmeralda_ Mä olen ekat 19v ollut Satakunnassa ja etenkään pienemmillä paikkakunnilla ei todellakaan höpötelty vieraille, jos ei ollut asiaa. Sit muutin Jyväskylään opiskelemaan ja tutustuin useampaan pohjoisesta tulleeseen, ilm. koska he olivat vähän avoimempia. Piti myös mennä Jyväskylään asti, jotta löysi pari Satakunnasta lähtenyttä (opiskelu yhdisti). Nyt kun olen ollut Hömeessä 20+ vuotta ja asiakaspalvelussa kohta 20 vuotta siinäkin, huomaan olevani herkempi juttelemaan kenen vaan kanssa. Mulla taitaa olla myös näkymätön ”asiakaspalveluja” -kyltti kaulassa, multa tullaan helposti kysymään juttuja. Ajoittain on kyllä semmoisia mörrimöykkypäiviä, ei vaan jaksa olla auki…

Olen jollain tasolla introvertti ja en tahdo jaksaa semmoista ”pidetään puhumalla linja auki” -juttelua, tavallaan ymmärrän paremmin tuntemattomille juttelun, etenkin jos on jokin kysymys, johon tarvitsee vastauksen. Esim. postin pakettinoutopaikassa oon ”päässyt” opastamaan ihmisiä melkein aina kun sinne menen…

jakkepimio@mastodontti.fiJ 1 Reply Last reply
                        1
                        0
                        • kirjapiilo@mementomori.socialK kirjapiilo@mementomori.social

@magdalenahai @ElinaPyy @anulahtinen @titia @jari_vuorijoki @HannaEsmeralda_ Mä olen ekat 19v ollut Satakunnassa ja etenkään pienemmillä paikkakunnilla ei todellakaan höpötelty vieraille, jos ei ollut asiaa. Sit muutin Jyväskylään opiskelemaan ja tutustuin useampaan pohjoisesta tulleeseen, ilm. koska he olivat vähän avoimempia. Piti myös mennä Jyväskylään asti, jotta löysi pari Satakunnasta lähtenyttä (opiskelu yhdisti). Nyt kun olen ollut Hömeessä 20+ vuotta ja asiakaspalvelussa kohta 20 vuotta siinäkin, huomaan olevani herkempi juttelemaan kenen vaan kanssa. Mulla taitaa olla myös näkymätön ”asiakaspalveluja” -kyltti kaulassa, multa tullaan helposti kysymään juttuja. Ajoittain on kyllä semmoisia mörrimöykkypäiviä, ei vaan jaksa olla auki…

Olen jollain tasolla introvertti ja en tahdo jaksaa semmoista ”pidetään puhumalla linja auki” -juttelua, tavallaan ymmärrän paremmin tuntemattomille juttelun, etenkin jos on jokin kysymys, johon tarvitsee vastauksen. Esim. postin pakettinoutopaikassa oon ”päässyt” opastamaan ihmisiä melkein aina kun sinne menen…

jakkepimio@mastodontti.fiJ This user is from outside of this forum
                          jakkepimio@mastodontti.fi
                          wrote last edited by

@Kirjapiilo @magdalenahai @ElinaPyy @anulahtinen @titia @jari_vuorijoki @HannaEsmeralda_
                          Mä oon asunut ihan ympäri Suomea ja kyllä mun mielestä vähiten rauhassa saa olla täällä Helsingissä. Kun muutin tänne, niin olin ihan varautunut siihen, ettei kukaan puhu mitään.
                          Ja tais olla eka bussimatka, kun joku tuntematon tuli juttelemaan varmaan sukkien neulomisesta, kun mulla oli neule kädessä.

Eroja eri paikkakuntien välillä kyllä löytyy, mut täällä varmaan on ihmisiä kaikkialta, joka selittänee.

jakkepimio@mastodontti.fiJ 1 Reply Last reply
                          0
                          • jakkepimio@mastodontti.fiJ jakkepimio@mastodontti.fi

@Kirjapiilo @magdalenahai @ElinaPyy @anulahtinen @titia @jari_vuorijoki @HannaEsmeralda_
                            Mä oon asunut ihan ympäri Suomea ja kyllä mun mielestä vähiten rauhassa saa olla täällä Helsingissä. Kun muutin tänne, niin olin ihan varautunut siihen, ettei kukaan puhu mitään.
                            Ja tais olla eka bussimatka, kun joku tuntematon tuli juttelemaan varmaan sukkien neulomisesta, kun mulla oli neule kädessä.

Eroja eri paikkakuntien välillä kyllä löytyy, mut täällä varmaan on ihmisiä kaikkialta, joka selittänee.

jakkepimio@mastodontti.fi
                            wrote last edited by

Mussa on myös semmonen joku rakenteellinen vika, että tuntemattomat ihmiset hakeutuvat juttelemaan. Ihan mistä tahansa aiheesta ja ihan missä tahansa. Ja koska olen introverttiyden lisäksi kovin kiltti ja ystävällinen, niin aina jään kuuntelemaan ja vastailemaan, olipa siihen haluja tai ei.

magdalenahai@mstdn.socialM 1 Reply Last reply
                            0
                            • jakkepimio@mastodontti.fiJ jakkepimio@mastodontti.fi

Mussa on myös semmonen joku rakenteellinen vika, että tuntemattomat ihmiset hakeutuvat juttelemaan. Ihan mistä tahansa aiheesta ja ihan missä tahansa. Ja koska olen introverttiyden lisäksi kovin kiltti ja ystävällinen, niin aina jään kuuntelemaan ja vastailemaan, olipa siihen haluja tai ei.

magdalenahai@mstdn.socialM This user is from outside of this forum
                              magdalenahai@mstdn.socialM This user is from outside of this forum
                              magdalenahai@mstdn.social
                              wrote last edited by

@JakkePimio @Kirjapiilo @ElinaPyy @anulahtinen @titia @jari_vuorijoki @HannaEsmeralda_ mulle tullaan juttelemaan kans helposti, olen ehkä harmittoman ja ystävällisen näköinen. Mutta olen kyllä aika hyvä myös sluibahtamaan tilanteista pois jos introverttiys vaatii. 😁

1 Reply Last reply
                              0

@minea64 @anulahtinen @ElinaPyy @titia @jari_vuorijoki @magdalenahai #JokaPäiväVoiOppiaJotainUutta! Ei kato uskonnoton tierä luostareiden puuhista. Paitsi, että joissain tekevät viiniä ja kalijaa yms.

minea64@mstdn.social
                                wrote last edited by

@HannaEsmeralda_ @anulahtinen @ElinaPyy @titia @jari_vuorijoki @magdalenahai Kreikan ortodoksien meininkiä on tämä. Suosittelen kiipeämään Meteoraan omin jalkasin ja kokemaan huikeat maisemat (ja henkistymisen). Jotain sortoa oli, vaikeakulkuiseen paikkaan vietiin aarteet.

Siitä ukkeleiden Athos-vuoresta en sitten tiedäkään.

Poppamiestouhua tai ei..

Ps. Ramadan alkaa huomenna.

1 Reply Last reply
                                0
                                • titia@toot.communityT titia@toot.community

anulahtinen@mementomori.socialA This user is from outside of this forum
                                  anulahtinen@mementomori.socialA This user is from outside of this forum
                                  anulahtinen@mementomori.social
                                  wrote last edited by

@titia @HannaEsmeralda_ @magdalenahai @ElinaPyy @jari_vuorijoki

Menee jo sivuhuomioksi, mutta Tuomiokirkon luona olleet valot Uudenmaankadun yli olivat kyllä 1990-luvulla aivan kamalat - Tylkkärissä niitä nimitettiin muistaakseni "Suomen v****maisimmiksi liikennevaloiksi" - jalankulkijat eivät koskaan voineet päästä kertaheitolla yli, vaan valot olivat aina vihreät korkeintaan puoliväliin.

1 Reply Last reply
                                  1
                                  0
                                  Reply
                                  • Reply as topic
                                  Log in to reply
                                  • Oldest to Newest
                                  • Newest to Oldest
                                  • Most Votes

• Login

• Login or register to search.
                                  • First post