Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (Cyborg)
  • No Skin
Collapse
Brand Logo

CIRCLE WITH A DOT

1. Home
  2. Uncategorized
  3. Jag är upprörd.

Jag är upprörd.

Scheduled Pinned Locked Moved Uncategorized
paxsilica
10 Posts 7 Posters 0 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • axbom@axbom.meA This user is from outside of this forum
    axbom@axbom.meA This user is from outside of this forum
    axbom@axbom.me
    wrote last edited by
    Jag är upprörd. Det står i tidningen.

Och det är rätt. Regeringen har smugit bakom ryggen på oss allihop när vi plötsligt står inför faktum att utrikesministern varit i USA för att skriva på Pax Silica i förra veckan.

Väldigt tacksam över att SvD Näringsliv tar vår kritik på allvar och lyfter den på detta sätt.

Klicka gärna på länken för att signalera till tidningen att dessa ämnen är värda att skriva om. 🙏

https://www.svd.se/a/gkk0g5/usa-samarbetet-pax-silica-vacker-hard-kritik-otroligt-markligt

#PaxSilica
    gufo@mastodon.nuG troed@masto.sangberg.seT 2 Replies Last reply
    1
    0
    • axbom@axbom.meA axbom@axbom.me

Och det är rätt. Regeringen har smugit bakom ryggen på oss allihop när vi plötsligt står inför faktum att utrikesministern varit i USA för att skriva på Pax Silica i förra veckan.

Väldigt tacksam över att SvD Näringsliv tar vår kritik på allvar och lyfter den på detta sätt.

Klicka gärna på länken för att signalera till tidningen att dessa ämnen är värda att skriva om. 🙏

https://www.svd.se/a/gkk0g5/usa-samarbetet-pax-silica-vacker-hard-kritik-otroligt-markligt

#PaxSilica
      gufo@mastodon.nuG This user is from outside of this forum
      gufo@mastodon.nuG This user is from outside of this forum
      gufo@mastodon.nu
      wrote last edited by

@axbom Jag klickade på länken, och sedan tog jag mig tid att skicka en anmälan till IMY eftersom de numera försöker ta betalt för rätten att invända mot personuppgiftsbehandling.

Men jag klickade i alla fall på länken.

kallekn@mastodonsweden.seK 1 Reply Last reply
      0
      • gufo@mastodon.nuG gufo@mastodon.nu

@axbom Jag klickade på länken, och sedan tog jag mig tid att skicka en anmälan till IMY eftersom de numera försöker ta betalt för rätten att invända mot personuppgiftsbehandling.

Men jag klickade i alla fall på länken.

kallekn@mastodonsweden.seK This user is from outside of this forum
        kallekn@mastodonsweden.se
        wrote last edited by

@gufo @axbom Ja, nu får man väl sluta läsa SvD, i den mån man gjort det innan.

Link Preview Image
        aslakr@mastodon.socialA 1 Reply Last reply
        0
        • kallekn@mastodonsweden.seK kallekn@mastodonsweden.se

@gufo @axbom Ja, nu får man väl sluta läsa SvD, i den mån man gjort det innan.

Link Preview Image
          aslakr@mastodon.socialA This user is from outside of this forum
          aslakr@mastodon.social
          wrote last edited by

@kallekn @gufo @axbom Dette gjelder nå alle Schibsteds-mediene i Norge og Sverige.

0
          • aslakr@mastodon.socialA aslakr@mastodon.social

@kallekn @gufo @axbom Dette gjelder nå alle Schibsteds-mediene i Norge og Sverige.

wrote last edited by

@aslakr @gufo @axbom Ja, SvD och Aftonbladet är Schibsted... Har det varit någon diskussion kring detta i Norge? Det verkar ju som sagt helt galet.

aslakr@mastodon.socialA 1 Reply Last reply
            0
            • axbom@axbom.meA axbom@axbom.me

#PaxSilica
              troed@masto.sangberg.seT This user is from outside of this forum
              troed@masto.sangberg.seT This user is from outside of this forum
              troed@masto.sangberg.se
              wrote last edited by

@axbom Väldigt bra skrivet! Självklart är det inom EU ett sådant här samarbete ska ske. Sverige är på tok för hårt beroende av USA inom mjukvara.

1 Reply Last reply
              1
              0
              • R relay@relay.infosec.exchange shared this topic

@aslakr @gufo @axbom Ja, SvD och Aftonbladet är Schibsted... Har det varit någon diskussion kring detta i Norge? Det verkar ju som sagt helt galet.

aslakr@mastodon.social
                wrote last edited by

@kallekn @gufo @axbom Det er i hvert fall ingen diskusjon i Schibsted-avisene, som i praksis er enerådende i de største norske byene. Det er er utrolig er at jeg som abonnent ikke er ment å slippe unna dette https://schibsted.com/faq-schibsted-annonsevalg/ https://schibsted.com/faq-schibsted-annonsval/

> Gjelder dette også for abonnenter?
                > Svar:
                > Ja. Abonnementsinntekter alene dekker ikke kostnadene ved journalistikken som mediene våre produserer.

osv.

0
                • aslakr@mastodon.socialA aslakr@mastodon.social

@kallekn @gufo @axbom Det er i hvert fall ingen diskusjon i Schibsted-avisene, som i praksis er enerådende i de største norske byene. Det er er utrolig er at jeg som abonnent ikke er ment å slippe unna dette https://schibsted.com/faq-schibsted-annonsevalg/ https://schibsted.com/faq-schibsted-annonsval/

> Gjelder dette også for abonnenter?
                  > Svar:
                  > Ja. Abonnementsinntekter alene dekker ikke kostnadene ved journalistikken som mediene våre produserer.

osv.

wrote last edited by

@aslakr @gufo @axbom @karlemilnikka Det skulle tydligen funka att blocka någon domän för att slippa detta? Men jag förstår inte hur jag ska göra det i Vivaldi i alla fall. Vivaldi kanske är i maskopi med Schibsted??

😜

karlemilnikka@social.nikkasystems.comK 1 Reply Last reply
                  0

@aslakr @gufo @axbom @karlemilnikka Det skulle tydligen funka att blocka någon domän för att slippa detta? Men jag förstår inte hur jag ska göra det i Vivaldi i alla fall. Vivaldi kanske är i maskopi med Schibsted??

😜

karlemilnikka@social.nikkasystems.comK This user is from outside of this forum
                    karlemilnikka@social.nikkasystems.comK This user is from outside of this forum
                    karlemilnikka@social.nikkasystems.com
                    wrote last edited by

@kallekn @aslakr @gufo @axbom I Vivaldi går det inte att blockera enskilda domäner. Domänerna måste läggas i en filterlista... Så jag har fixat en filterlista.

https://content.nikkasystems.com/resources/adblock/schibsted.txt

leanderlindahl@social.folkdata.seL 1 Reply Last reply
                    0
                    • karlemilnikka@social.nikkasystems.comK karlemilnikka@social.nikkasystems.com

@kallekn @aslakr @gufo @axbom I Vivaldi går det inte att blockera enskilda domäner. Domänerna måste läggas i en filterlista... Så jag har fixat en filterlista.

https://content.nikkasystems.com/resources/adblock/schibsted.txt

leanderlindahl@social.folkdata.seL This user is from outside of this forum
                      leanderlindahl@social.folkdata.seL This user is from outside of this forum
                      leanderlindahl@social.folkdata.se
                      wrote last edited by

Jag vill gärna sätta fokus på Per @axbom och hans otroliga insats att gör att få detta att över huvud taget uppmärksammas. Så himla bra gjort 🙏 Vi behöver fler Per!

Nu står Sydsvenskan på tur att göra en stor artikel om det här @kallekn

@karlemilnikka @aslakr @gufo

1 Reply Last reply
                      1
                      0
                      Reply
                      • Reply as topic
                      Log in to reply
                      • Oldest to Newest
                      • Newest to Oldest
                      • Most Votes

• Login

• Login or register to search.