Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (Cyborg)
  • No Skin
Collapse
Brand Logo

CIRCLE WITH A DOT

1. Home
  2. Uncategorized
  3. Niille jotka odottivat että seuraava hallitus korjaa yhteiskuntaa, tämä velkajarrusitoumus on vakuutus että ei tule korjaamaan vaan romuttamaan lisää.

Niille jotka odottivat että seuraava hallitus korjaa yhteiskuntaa, tämä velkajarrusitoumus on vakuutus että ei tule korjaamaan vaan romuttamaan lisää.

Scheduled Pinned Locked Moved Uncategorized
31 Posts 14 Posters 36 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • pare@kamu.socialP pare@kamu.social

@magdalenahai @raik_su Monella tuntuu olevan irrationaalinen Vasemmistoliiton pelko.

Siis useampi "ei ole väliä, mitä puoluetta äänestää, samaa paskaa ne on kaikki" -tyyppi on kuitenkin kauhistunut, kun olen sanonut, että äänestäpä ensi kerralla sitten Vasemmistoliittoa.

jankawessman@kamu.socialJ This user is from outside of this forum
    jankawessman@kamu.socialJ This user is from outside of this forum
    jankawessman@kamu.social
    wrote last edited by

@pare @magdalenahai @raik_su Vasemmistoliitto - kerrankin erilaista paskaa!

Nojoo, ehkä en lähetä tätä vaalilauseideaa ihan vielä puoluetoimistolle.

1 Reply Last reply
    1
    0
    • magdalenahai@mstdn.socialM magdalenahai@mstdn.social

@raik_su ehdotin yhdelle ihmiselle, joka on nyt jäänyt äänestäjänä aika lailla kodittomaksi kaikkien suurten puolueiden perseillessä, että äänestää vasemmistoliittoa vaikka protestina ja säikäyttääkseen toisia puolueita. Kuulemma ei voi tehdä näin, koska se olisi "vain" protestiääni. En ihan ymmärtänyt tätä perustelua, protestiäänillähän me saatiin riesaksi persutkin.

Äänestäminen tulevissa vaaleissa onkin mulle poikkeuksellisen helppoa, kun on vaan yksi puolue valittavaksi.

henrik@eliitin-some.fiH This user is from outside of this forum
      henrik@eliitin-some.fiH This user is from outside of this forum
      henrik@eliitin-some.fi
      wrote last edited by

@magdalenahai @raik_su

Tämäpä tämä, helppo on valinta, sitten vaan henkilön poiminta sieltä...

1 Reply Last reply
      0
      • raik_su@mstdn.socialR raik_su@mstdn.social

Niille jotka odottivat että seuraava hallitus korjaa yhteiskuntaa, tämä velkajarrusitoumus on vakuutus että ei tule korjaamaan vaan romuttamaan lisää. Miten saisi ihmiset äänestämään (ja miksi)?

karjalaisenhoo@mastodontti.fiK This user is from outside of this forum
        karjalaisenhoo@mastodontti.fi
        wrote last edited by

@raik_su Mielenkiintoinen on myös tämä muisen puoluiden vimma ja ”pakko” velkajarruun kun ei EU :kaan siihen velvoita: https://yle.fi/a/74-20212311?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp Demokratian kannalta ihan hemmetin ongelmallista sitoa seuraavien hallitusten kädet näin.

turmalina@mementomori.socialT 1 Reply Last reply
        0
        • karjalaisenhoo@mastodontti.fiK karjalaisenhoo@mastodontti.fi

@raik_su Mielenkiintoinen on myös tämä muisen puoluiden vimma ja ”pakko” velkajarruun kun ei EU :kaan siihen velvoita: https://yle.fi/a/74-20212311?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp Demokratian kannalta ihan hemmetin ongelmallista sitoa seuraavien hallitusten kädet näin.

turmalina@mementomori.socialT This user is from outside of this forum
          turmalina@mementomori.socialT This user is from outside of this forum
          turmalina@mementomori.social
          wrote last edited by

@KarjalaisenHoo @raik_su
          Joo ja tähän liittyy vielä sellainen kusetus, että Orpon hallitus voi vielä alentaa yhteisöveroa, mutta seuraavan eduskunnan pitää sitten velkajarruttaa senkin edestä

karjalaisenhoo@mastodontti.fiK 1 Reply Last reply
          0
          • pare@kamu.socialP pare@kamu.social

@magdalenahai @raik_su Monella tuntuu olevan irrationaalinen Vasemmistoliiton pelko.

Siis useampi "ei ole väliä, mitä puoluetta äänestää, samaa paskaa ne on kaikki" -tyyppi on kuitenkin kauhistunut, kun olen sanonut, että äänestäpä ensi kerralla sitten Vasemmistoliittoa.

magdalenahai@mstdn.socialM This user is from outside of this forum
            magdalenahai@mstdn.social
            wrote last edited by

@pare @raik_su joo, vassarit ei ikään kuin ole edes harkintalistalla, koska hui kauhistus ennakkoluulot!

mika@mastodon.paahtimo.gamesM 1 Reply Last reply
            0

@carto @piiabartos @magdalenahai (Puoli-ohis, mutta aikanaan kun oli Tehyn lakko eikä hoitajia saatu läheisen kiireiseen leikkaukseen, olin silleen että ahaa, tällaista on yhteiskunnissa, joissa apuun ei voi luottaa. Kaikki hyvin lopulta, leikkaus siirtyi muutamalla päivällä ja henki pelastui. Mutta sen jälkeen en ole enää uskonut, että apu on varmasti olemassa. En saa enää sitä lapsellista turvallisuudentunnetta, jossa löllyin ennen sitä. Eikä nykymenolla kannatakaan enää tietenkään.)

wrote last edited by

@raik_su @carto @piiabartos mä seurasin koronapandemian ekana keväänä vähän kauhuissanikin sitä ihmisten naiivia uskoa siihen, että meillä on Suomessa rajattomasti tehohoitopaikkoja ja osaavaa henkilökuntaa. Sattumoisin oma läheiseni oli ollut pitkään teholla just edellisenä kesänä ja se todellisuus oli selvääkin selvempi.

raik_su@mstdn.socialR 1 Reply Last reply
              0

@magdalenahai @piiabartos Kun tämä hallitus aloitti, mietin historian syklejä ja että meneekö tässä 15 vai 30 vuotta koko ajan oikeammalle siirtyvässä yhteiskunnassa ennen kuin käänne tapahtuu. Mutta on sitä tylsää seurata.

wrote last edited by

@raik_su @piiabartos sepä.

1 Reply Last reply
                0

@pare @raik_su joo, vassarit ei ikään kuin ole edes harkintalistalla, koska hui kauhistus ennakkoluulot!

mika@mastodon.paahtimo.gamesM This user is from outside of this forum
                  mika@mastodon.paahtimo.games
                  wrote last edited by

@magdalenahai @pare @raik_su Mun tuttu sano mulle kuntavaalien aikaan, että ei voi äänestää mua, koska oon vasemmistoliiton listoilla. Ihan mikä tahansa muu puolue ois kuulema kelvannu.

magdalenahai@mstdn.socialM niko@social.nikopoikulainen.fiN 2 Replies Last reply
                  0
                  • mika@mastodon.paahtimo.gamesM mika@mastodon.paahtimo.games

@magdalenahai @pare @raik_su Mun tuttu sano mulle kuntavaalien aikaan, että ei voi äänestää mua, koska oon vasemmistoliiton listoilla. Ihan mikä tahansa muu puolue ois kuulema kelvannu.

wrote last edited by

@mika @pare @raik_su erikoista!

1 Reply Last reply
                    0
                    • mika@mastodon.paahtimo.gamesM mika@mastodon.paahtimo.games

niko@social.nikopoikulainen.fiN This user is from outside of this forum
                      niko@social.nikopoikulainen.fiN This user is from outside of this forum
                      niko@social.nikopoikulainen.fi
                      wrote last edited by

@mika @magdalenahai @pare @raik_su Mullekin on kyllä tullut tilanteita, joissa potentiaalinen ehdokas on ollut väärässä puolueessa. Suomen järjestelmässä ääni ehdokkaalle on ääni puolueelle. Positiivista kyllä sinänsä, että asiallista porukkaa löytyy ainakin lähes jokaisesta joukkueesta.

mika@mastodon.paahtimo.gamesM 1 Reply Last reply
                      0
                      • niko@social.nikopoikulainen.fiN niko@social.nikopoikulainen.fi

@mika @magdalenahai @pare @raik_su Mullekin on kyllä tullut tilanteita, joissa potentiaalinen ehdokas on ollut väärässä puolueessa. Suomen järjestelmässä ääni ehdokkaalle on ääni puolueelle. Positiivista kyllä sinänsä, että asiallista porukkaa löytyy ainakin lähes jokaisesta joukkueesta.

mika@mastodon.paahtimo.games
                        wrote last edited by

@niko @magdalenahai @pare @raik_su Joo, näinhän se on. Puolueen kantahan asioihin on paljon tärkeämpi kuin yksittäisten henkilöiden. Pitäs melkein olla, että myös puolue täyttää vaalikoneen, että se kertoo puolueen yleisen kannan asioihin.

Lähi esimerkki tässä oli esim. huumehuone kokeilu, joita muutama kokoomuksen edustaja kannatti vaalikoneessa, mutta sitten hallituksessa äänesti vastaan. (Mun muistaakseen tässä tilanteessa ei ollu kyse edes ryhmäkurista.)

1 Reply Last reply
                        0

@raik_su @carto @piiabartos mä seurasin koronapandemian ekana keväänä vähän kauhuissanikin sitä ihmisten naiivia uskoa siihen, että meillä on Suomessa rajattomasti tehohoitopaikkoja ja osaavaa henkilökuntaa. Sattumoisin oma läheiseni oli ollut pitkään teholla just edellisenä kesänä ja se todellisuus oli selvääkin selvempi.

raik_su@mstdn.socialR This user is from outside of this forum
                          raik_su@mstdn.social
                          wrote last edited by

@magdalenahai @carto @piiabartos Ja vaikka olisi miten rahaa, niin kaikkea ei saa yksityiseltäkään. Ei sillä, että olisi rahaa, mutta edes sitä ei voi käyttää turvallisuuden illuusion ylläpitämiseen.

carto@mastodon.onlineC 1 Reply Last reply
                          0

@magdalenahai @carto @piiabartos Ja vaikka olisi miten rahaa, niin kaikkea ei saa yksityiseltäkään. Ei sillä, että olisi rahaa, mutta edes sitä ei voi käyttää turvallisuuden illuusion ylläpitämiseen.

carto@mastodon.onlineC This user is from outside of this forum
                            carto@mastodon.online
                            wrote last edited by

@raik_su @magdalenahai @piiabartos Tai hinta on sellainen että sitä ei maksa yksin käytännössä kukaan. Ympärivuorokautinen hoito esim.

0
                            • carto@mastodon.onlineC carto@mastodon.online

@raik_su @magdalenahai @piiabartos Tai hinta on sellainen että sitä ei maksa yksin käytännössä kukaan. Ympärivuorokautinen hoito esim.

raik_su@mstdn.social
                              wrote last edited by

@carto @magdalenahai @piiabartos Mutta jos olisi kokoomusta kannattava miljonääri, vaikka, niin silti ei saisi rahalla mitä tahansa hoitoa. No, sitten voinee lähteä ulkomaille.

carto@mastodon.onlineC 1 Reply Last reply
                              0

@carto @magdalenahai @piiabartos Mutta jos olisi kokoomusta kannattava miljonääri, vaikka, niin silti ei saisi rahalla mitä tahansa hoitoa. No, sitten voinee lähteä ulkomaille.

carto@mastodon.online
                                wrote last edited by

@raik_su @magdalenahai @piiabartos Ja miljoona on pieni raha kun tarvitaan vaikka syöpään tai reumaan tai johonkin harvinaiseen sairauteen täsmälääkkeitä. Ihmiset ei jotenkin tajua, miten isoja rahoja tarvitsee jos pitää maksaa kaikki "itse". Pitää olla miljardööri että on varaa maksaa itse, ja koska sellaisia on vähän, tarjontaa kokonaan itse maksaville ei ole. Eikä kannata kehittää lääkkeitä ym.

Kokoomus on todella typerä talouden ja yhteiskunnan kanssa.

0
                                • carto@mastodon.onlineC carto@mastodon.online

@raik_su @magdalenahai @piiabartos Ja miljoona on pieni raha kun tarvitaan vaikka syöpään tai reumaan tai johonkin harvinaiseen sairauteen täsmälääkkeitä. Ihmiset ei jotenkin tajua, miten isoja rahoja tarvitsee jos pitää maksaa kaikki "itse". Pitää olla miljardööri että on varaa maksaa itse, ja koska sellaisia on vähän, tarjontaa kokonaan itse maksaville ei ole. Eikä kannata kehittää lääkkeitä ym.

Kokoomus on todella typerä talouden ja yhteiskunnan kanssa.

raik_su@mstdn.social
                                  wrote last edited by

@carto @magdalenahai @piiabartos Tässä on jokin ihmeellinen logiikka että tehdään maailmasta huonompi paikka kaikille että saadaan ainakin nähdä kun muut(kin) kärsivät.

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • turmalina@mementomori.socialT turmalina@mementomori.social

@KarjalaisenHoo @raik_su
                                    Joo ja tähän liittyy vielä sellainen kusetus, että Orpon hallitus voi vielä alentaa yhteisöveroa, mutta seuraavan eduskunnan pitää sitten velkajarruttaa senkin edestä

karjalaisenhoo@mastodontti.fi
                                    wrote last edited by

@turmalina @raik_su Aivan perseestä etteivät ole oikeasti edes tehneet kaikke mistä säästöjä saataisiin. Mut niin, eihän se muuten olisikaan oikeisto. Sanonpahan vaan että menee mielenkiintoiseksi jos SDP lähtee hallitustyöhön kokkareiden kanssa.

1 Reply Last reply
                                    0

Niille jotka odottivat että seuraava hallitus korjaa yhteiskuntaa, tämä velkajarrusitoumus on vakuutus että ei tule korjaamaan vaan romuttamaan lisää. Miten saisi ihmiset äänestämään (ja miksi)?

snailkane@piipitin.fiS This user is from outside of this forum
                                      snailkane@piipitin.fiS This user is from outside of this forum
                                      snailkane@piipitin.fi
                                      wrote last edited by

@raik_su Ei tässä oo nyt oikein muuta mahdollisuutta kuin se, että Vasemmistoliitto voittaisi vaalit niin, että voisi muodostaa hallituksen yksinään tai mahdollisesti sellaisten pienpuolueiden kanssa, jotka eivät ole nyt eduskunnassa ja siten sitoutuneet velkajarruun.

Muuten hallituksen kädet on sidotut.

1 Reply Last reply
                                      0

@piiabartos @raik_su jep, ahdistaa kansalaisena aivan tajuttomasti, että kokoomus sai autoritäärisen nuijintapolitiikkansa menemään läpi myös tuleville kausille.

kskehu@mementomori.socialK This user is from outside of this forum
                                        kskehu@mementomori.socialK This user is from outside of this forum
                                        kskehu@mementomori.social
                                        wrote last edited by

@magdalenahai @piiabartos @raik_su
                                        https://www.vihreat.fi/ajankohtaista/taloutta-on-vahvistettava-jotta-meilla-on-hyvinvointivaltio-huomennakin/

"Nyt tehdyt linjaukset koskevat julkisen talouden vahvistamista – ei siis yksinomaan suoria sopeutuksia. Nyt ei siis ole päätetty leikkauslistoista tai edes niiden koosta, vaan alustavasta tavoitteesta, jota kohti kulloinenkin hallitus kulkee valitsemallaan keinovalikoimalla (menosopeutukset, verotoimet, muut reformit).

Niin ympäristön kuin sosiaalisen oikeudenmukaisuudenkin kannalta on kriittistä, että tulevat sopeutustoimet valitaan vastuullisesti siten, että ne haittaavat kestävää yhteiskuntakehitystä mahdollisimman vähän. Työryhmä hyväksyi tätä tukevan linjauksen."

1 Reply Last reply
                                        1
                                        0
                                        Reply
                                        • Reply as topic
                                        Log in to reply
                                        • Oldest to Newest
                                        • Newest to Oldest
                                        • Most Votes

• Login

• Login or register to search.
                                        • First post