Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (Cyborg)
  • No Skin
Collapse
Brand Logo

CIRCLE WITH A DOT

1. Home
  2. Uncategorized
  3. Jeg hører ofte, senest i #prompt, at ønsket om at man skal kunne bruge #mitid på degoogled enheder er urimeligt.

Jeg hører ofte, senest i #prompt, at ønsket om at man skal kunne bruge #mitid på degoogled enheder er urimeligt.

Scheduled Pinned Locked Moved Uncategorized
promptmitiddanmarkskifter
17 Posts 6 Posters 0 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • troed@masto.sangberg.seT troed@masto.sangberg.se

@svuorela

Folk accepterar kerneldrivrutiner för att få spela Fortnite på sina datorer 🙂 Jag kan iaf inte såvitt jag vet installera signeringsmjukvara för banken på min Linuxdator heller.

Jag håller med er om vad målet borde vara, men jag tror inte banker och myndigheter kommer dit lika snabbt utan några mellansteg kan behövas. Europeisk öppen källkod är bättre än Google.

@Gjoel

S This user is from outside of this forum
    svuorela@helvede.net
    wrote last edited by

@troed Jeg kan alt i dag via mine linuxcomputere. Jeg har kun rootede telefoner. Jeg har en windows-computer og den bruger jeg arbejdsmæssigt til at fejlsøge på windows-specifikke ting @Gjoel

gjoel@mstdn.dkG 1 Reply Last reply
    0
    • S svuorela@helvede.net

@troed Jeg kan alt i dag via mine linuxcomputere. Jeg har kun rootede telefoner. Jeg har en windows-computer og den bruger jeg arbejdsmæssigt til at fejlsøge på windows-specifikke ting @Gjoel

gjoel@mstdn.dkG This user is from outside of this forum
      gjoel@mstdn.dk
      wrote last edited by

@svuorela @troed Som jeg forstår det er der flere halv- og helofftentlige programmer der kræver Play Services på en telefon der ikke er rooted. Hvad har du gjort for at få MitID kodeviser og mobile Pay til at spille på dine rootede enheder? Og hvad kører de?

S 1 Reply Last reply
      0
      • gjoel@mstdn.dkG gjoel@mstdn.dk

@svuorela @troed Som jeg forstår det er der flere halv- og helofftentlige programmer der kræver Play Services på en telefon der ikke er rooted. Hvad har du gjort for at få MitID kodeviser og mobile Pay til at spille på dine rootede enheder? Og hvad kører de?

svuorela@helvede.net
        wrote last edited by

@Gjoel Jeg bruger ikke mitid-app. Jeg mener egentlig at mitid-app er et forkert koncept for det gør tofaktorautentificering i praksis til enfaktor.
        mobilepay kan stadig snydes med microg - i hvert på nogen enheder.
        @troed

gjoel@mstdn.dkG 1 Reply Last reply
        0
        • S svuorela@helvede.net

@Gjoel Jeg bruger ikke mitid-app. Jeg mener egentlig at mitid-app er et forkert koncept for det gør tofaktorautentificering i praksis til enfaktor.
          mobilepay kan stadig snydes med microg - i hvert på nogen enheder.
          @troed

gjoel@mstdn.dk
          wrote last edited by

@svuorela For at jeg kan bruge MitID app har jeg brug for:

1. Min telefon. Den skal jeg have.
          2. Min finger, eller en kode til at låse appen op.

Det er vel to faktorer.

Det kunne være spændende hvis man kan få den til at spille på Graphene. Men det er naturligvis ikke hensigtsmæssigt at man skal hacker sig udenom et teknisk krav (som i så fald vil være ineffektivt).

S 1 Reply Last reply
          0
          • gjoel@mstdn.dkG gjoel@mstdn.dk

@svuorela For at jeg kan bruge MitID app har jeg brug for:

1. Min telefon. Den skal jeg have.
            2. Min finger, eller en kode til at låse appen op.

Det er vel to faktorer.

Det kunne være spændende hvis man kan få den til at spille på Graphene. Men det er naturligvis ikke hensigtsmæssigt at man skal hacker sig udenom et teknisk krav (som i så fald vil være ineffektivt).

svuorela@helvede.net
            wrote last edited by

@Gjoel for at overtage dit mitid med app skal man bare have et remote android/apple security bypass sikkerhedshul. Det mener jeg gør det til enfaktor.

mshdk@mastodon.socialM 1 Reply Last reply
            0
            • S svuorela@helvede.net

@Gjoel for at overtage dit mitid med app skal man bare have et remote android/apple security bypass sikkerhedshul. Det mener jeg gør det til enfaktor.

mshdk@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
              mshdk@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
              mshdk@mastodon.social
              wrote last edited by

@svuorela @Gjoel Det "bare" bære rigtigt meget. En zero click exploit chain der kan overtage en android telefon koster på det grå marked over 30 millioner kroner og en single click chain er ikke meget billigere. Til iOS er de langt dyrere. Jeg ser ikke det som en sikkerhedtrussel der er stor nok til at betegne mitid som single factor.

1 Reply Last reply
              0

@Gjoel Såvitt jag förstår handlar det om att de vill att "någon" ska garantera att det finns någon känd signeringsentitet bakom. Volla försöker driva ett alternativ som iaf skulle vara bättre än Google, men bäst vore såklart om det kom via en EU-tjänst.

Link Preview Image
                Unified Attestation

Unified Attestation is a free, open-source alternative to Google Play Integrity with offline verification and simple app + server integration.

favicon

(uattest.net)

andreasio@mastodon.socialA This user is from outside of this forum
                andreasio@mastodon.social
                wrote last edited by

@troed @Gjoel semioff topic: jeg synes at have læst noget kritik af volla i denne sammenhæng. Blandt andet skulle volla/sailfish slet ikke være lige så sikkert /sandboxed som android.

troed@masto.sangberg.seT 1 Reply Last reply
                0
                • andreasio@mastodon.socialA andreasio@mastodon.social

@troed @Gjoel semioff topic: jeg synes at have læst noget kritik af volla i denne sammenhæng. Blandt andet skulle volla/sailfish slet ikke være lige så sikkert /sandboxed som android.

troed@masto.sangberg.seT This user is from outside of this forum
                  troed@masto.sangberg.se
                  wrote last edited by

@andreasio

Volla != Jolla though 🙂 Jolla does Sailfish OS, Volla is degoogled Android.

... and any criticism coming from GrapheneOS can be ignored. There's some sort of paranoid delusion-thing going on with whomever's running their socials and they keep posting stuff that simply isn't true.

@Gjoel

andreasio@mastodon.socialA 1 Reply Last reply
                  0

@andreasio

Volla != Jolla though 🙂 Jolla does Sailfish OS, Volla is degoogled Android.

... and any criticism coming from GrapheneOS can be ignored. There's some sort of paranoid delusion-thing going on with whomever's running their socials and they keep posting stuff that simply isn't true.

@Gjoel

wrote last edited by

@troed @Gjoel haha my bad... Ive been thinking about buying either a jolla phone or a pixel 8 +grapheneOS 'for funsies'... But i won't buy both.

I don't know volla... Can I install the OS on all andoids?

troed@masto.sangberg.seT 1 Reply Last reply
                    0
                    • andreasio@mastodon.socialA andreasio@mastodon.social

@troed @Gjoel haha my bad... Ive been thinking about buying either a jolla phone or a pixel 8 +grapheneOS 'for funsies'... But i won't buy both.

I don't know volla... Can I install the OS on all andoids?

troed@masto.sangberg.se
                      wrote last edited by

@andreasio

Don't know them either, sorry. I want to get away from the US controlled eco system altogether so I've pre-ordered the new Jolla. Degoogled Android is a good thing but Google still controls where AOSP is headed.

@Gjoel

andreasio@mastodon.socialA 1 Reply Last reply
                      0

@andreasio

Don't know them either, sorry. I want to get away from the US controlled eco system altogether so I've pre-ordered the new Jolla. Degoogled Android is a good thing but Google still controls where AOSP is headed.

@Gjoel

wrote last edited by

@troed @Gjoel 💯 my thoughts

1 Reply Last reply
                        0
                        • R relay@relay.infosec.exchange shared this topic
                        Reply
                        • Reply as topic
                        Log in to reply
                        • Oldest to Newest
                        • Newest to Oldest
                        • Most Votes