#SailfishOS and banking apps:
-
Flytten från Android måste dock börja någonstans. Desto fler som har Sailfish OS desto fler användare finns det för sådana nativeappar.
-
@kallekn @janeishly Ja, det ligger ju sex månader in i framtiden och är ett "kanske". Men det är ju kul att drömma. Och med tiden kanske det kommer "native" appar till Sailfish för det man behöver.
@leanderlindahl @janeishly Jag var på vippen att förbeställa men avstod.
-
@daniel @linuxfika Ok, då hänger allt på dig nu

-
@leanderlindahl @janeishly Jag var på vippen att förbeställa men avstod.
@kallekn @janeishly lol, samma här
-
@daniel @linuxfika Ok, då hänger allt på dig nu

@leanderlindahl @linuxfika oj vilket ansvar det blev.

-
@leanderlindahl @linuxfika oj vilket ansvar det blev.

@daniel @linuxfika känn ingen press
-
@troed @leanderlindahl @linuxfika Är det du som är svaret på alla våra frågor då
-
@troed @leanderlindahl @linuxfika Är det du som är svaret på alla våra frågor då
Ja nu blev det plötsligt @troed som är grupprepresentant
-
Flytten från Android måste dock börja någonstans. Desto fler som har Sailfish OS desto fler användare finns det för sådana nativeappar.
@troed @kallekn @leanderlindahl @janeishly I was seriously considering preordering the new Jolla phone until I saw this thread: https://forum.sailfishos.org/t/my-xperia-10-ii-dual-sim-will-be-blocked-by-tele2-in-sweden/25757
I can tolerate a few rough edges and don't mind tinkering a bit, but the basics have to be solid.
-
@kallekn @janeishly lol, samma här
@leanderlindahl @kallekn @janeishly
Sedan kan man fundera över om statliga e-legitimationen som ska komma i slutet av året blir inlåst i google/apple eller inte. Jag tror de kommer satsa rejält på inlåsning. Men man kan ju alltid hoppas... Då blir det i alla fall ett mindre beroende även om Swish finns kvar. (Men swish ska väl i alla fall funka med statliga e-legitimationen? Den som lever får se.)
Alla dom här sortens appar i appkataloger (det finns ju många) utanför google play store och apples app store hade varit drömmen. Gillar att det går att använda massa omvägar för AOSP-operativsystem och Linux-telefoner, men det skulle verkligen inte ens behövas från första början.