Om du lyssnar på musik som bakgrund för att kunna fokusera mer på att jobba, vad för musik brukar du lyssna på?
-
Om du lyssnar på musik som bakgrund för att kunna fokusera mer på att jobba, vad för musik brukar du lyssna på?
@Gurre Burkar vara kring SimCity 4, Sims 2 eller 3, eller Age of Empires 2/3. Spel som ja har spelat mycke i tid.
-
@webhackan.de Rejält blandad! Men tycker mig se ett tidsspann på det mesta som tyder på en ålder hyfsat nära min.

-
@Gurre Klassiskt eller filmmusik.
-
@Gurre Lo-fi eller chillout, främst från BLUME eller Fluidified på YouTube. Och gällande lo-fi, dey ska vara den typen av lo-fi som gjordes (eller i samma stuk) under 10-talet. Modern lo-fi är inte lika bra. LO-FI SENPAI-kanalen på YouTube är

-
@mymlan.bsky.social
Helt rimlig inställning, det.
Om det inte är rätt så repetitivt och döljer andra bakgrundsljud så hjälper det inte mig. Men bra hörlurar som sållar bort allt annat ljud, det vore ju najs. Fast då ska man såklart ha pengar att lägga på det. -
@pretto.bsky.social
Det hade jag *inte* kommit på att testa. Gillar idén direkt. -
@Gurre Fixa akuta buggar: Prodigy: The fat of the land.
Förmiddag: The Warning, Royal Blood, Arctic Monkeys, Maiden, Manson.
Eftermiddag: Persisk eller Arabisk folkmusik, Bossa, Wovenhand, Rising Appalachia, Carlos Puebla. -
@Gurre klassisk musik. Typ 24x7

-
@Gurre Barockmusik.
-
@mymlan.bsky.social
Helt rimlig inställning, det.
Om det inte är rätt så repetitivt och döljer andra bakgrundsljud så hjälper det inte mig. Men bra hörlurar som sållar bort allt annat ljud, det vore ju najs. Fast då ska man såklart ha pengar att lägga på det.@Gurre
Man är väl bara rätt olika som människor. Kan absolut inte lyssna på någon form av tal (podcast, radio) )samtidigt som min hjärna ska göra något. Musik går dock bra i nästan alla former, även om den innehåller sång. -
@Gurre
Man är väl bara rätt olika som människor. Kan absolut inte lyssna på någon form av tal (podcast, radio) )samtidigt som min hjärna ska göra något. Musik går dock bra i nästan alla former, även om den innehåller sång.@bike4climate
Nu får jag känslan att det vore kul att se om hur påverkad man blir av sång eller inte i musiken korrelerar med om man snappar upp sångtexter lätt.