en osaa päättää onko voipavut vai punaiset linssit parempia
-
-
papuranking (olennainen vegaanin elämässä)
-
papuranking (olennainen vegaanin elämässä)
mustat pavut on hyviä joidenkin ruokien ainesosana mutta pelkälteen vähän uhkaavia
-
mustat pavut on hyviä joidenkin ruokien ainesosana mutta pelkälteen vähän uhkaavia
mulla oli myös pitkä ruskeiden papujen vaihe, valmistin ne suolaliemineen mikä tuntuu aivan mielisairaalta nykyään. niistä sai tosi hyvii keitettyjen perunoiden kanssa
-
mulla oli myös pitkä ruskeiden papujen vaihe, valmistin ne suolaliemineen mikä tuntuu aivan mielisairaalta nykyään. niistä sai tosi hyvii keitettyjen perunoiden kanssa
kidneypapuja halveksin pitkään, en edes kokeillut. mutta hiljattain oon mieltynyt niihin. aika sellainen peruspapu, hyvä arkiruoka, muttei mitään luxusta
-
kidneypapuja halveksin pitkään, en edes kokeillut. mutta hiljattain oon mieltynyt niihin. aika sellainen peruspapu, hyvä arkiruoka, muttei mitään luxusta
eeva-liisa mannerin kävelymusiikissa mainitaan maagillinen papu
-
eeva-liisa mannerin kävelymusiikissa mainitaan maagillinen papu
isä väitti mulle lapsuudessani että kikherne oli maailman ensimmäinen viljelykasvi (luultavasti yrittäessään saada mut syömään kikherneitä). otin sen todesta ja kuljin tää "tieto" päässäni johonkin tyyliin dawn of everythingin lukemiseen asti. callouttasin isän misinformaatiosta eikä se ees muistanut koko asiaa
-
isä väitti mulle lapsuudessani että kikherne oli maailman ensimmäinen viljelykasvi (luultavasti yrittäessään saada mut syömään kikherneitä). otin sen todesta ja kuljin tää "tieto" päässäni johonkin tyyliin dawn of everythingin lukemiseen asti. callouttasin isän misinformaatiosta eikä se ees muistanut koko asiaa
(söin kikherneitä ihan liikaa yhdessä aiemmassa vegaanivaiheessa, en pysty niihin enää. paitsi ehkä olis kivaa tehdä joskus omaa hummusta)
-
(söin kikherneitä ihan liikaa yhdessä aiemmassa vegaanivaiheessa, en pysty niihin enää. paitsi ehkä olis kivaa tehdä joskus omaa hummusta)
(sana "papu" on tosi hauska nyt kun aloin miettii sitä, mikäköhän sen etymologia on)
-
(sana "papu" on tosi hauska nyt kun aloin miettii sitä, mikäköhän sen etymologia on)
@angstonautti Laina kantaslaavista kantasuomeen.
-
@angstonautti Onneks ei edes tarvi päättää! Voi nauttia molemmista ja monista monista muista pavuista!
-
@angstonautti Kidneyt on yksiä parhaita!
EDIT: Ja säilykepavuista se paras!
EDIT 2: Tai no, eikä ole paras säilyke, vaan toka paras. Paras on se semmonen SUURI valkoinen papu tomaattikastikkeessa. Se, mitä Liiterissä sai aina ennen kreikkalaisten päivien aikaan, mutta kuten monet muutkin Liiterin parhaat erikoispäivätuotteet, poistui sekin kreikkalaispäiviltä, kuten sitruunamarmeladi on poistunut englantilaispäiviltä tai pähkinäjäätelö Vemodo-päiviltä tai bitter lemon lonkero vakiovalikoimasta
-
@angstonautti Laina kantaslaavista kantasuomeen.
@jalwelagi kiitos!! tätä varten mastodon on
-
@angstonautti Kikherneet on yksiä parhaita!
EDIT: Mutta: Kokeileskin - jos et jo ole - joku kerta tehdä bolognese punaisten linssien ja / tai soijarouheen sijaan belugalinsseistä! Soijarouhe- ja / tai punainen linssibolo on sekin töRRRRkeen hyvää, mutta belugalinssit OiJoiJoi! Ja toki niidenkin ollessa kyseessä ennemmin kuiva- kuin säilykeversiosta.