Raapustelin blogiin peliarvostelun Outer Wildsista.
-
Raapustelin blogiin peliarvostelun Outer Wildsista. Hämmentävä ja ainutlaatuinen pelikokemus, joka ei onnistunut hyvästä yrityksestä huolimatta pitämään minua otteessaan loppuun asti.
Tämä on peli, joka on parhaimmillaan kun et tiedä siitä mitään. Mikäli sinulla on aikomus pelata sitä, älä lue tätä arvostelua. En spoilaa juonta, mutta paljastan pelistä joitakin sen erikoisia piirteitä.
Peliarvostelu: Outer Wilds
Outer Wilds on ainutlaatuinen ja omituinen peli, joka on parhaimmillaan silloin kun et tiedä siitä mitään etukäteen.
saaste.net (saaste.net)
-
System shared this topic
-
Raapustelin blogiin peliarvostelun Outer Wildsista. Hämmentävä ja ainutlaatuinen pelikokemus, joka ei onnistunut hyvästä yrityksestä huolimatta pitämään minua otteessaan loppuun asti.
Tämä on peli, joka on parhaimmillaan kun et tiedä siitä mitään. Mikäli sinulla on aikomus pelata sitä, älä lue tätä arvostelua. En spoilaa juonta, mutta paljastan pelistä joitakin sen erikoisia piirteitä.
Outer Wilds on ainutlaatuinen ja omituinen peli, joka on parhaimmillaan silloin kun et tiedä siitä mitään etukäteen.
saaste.net (saaste.net)
@saaste En lue juttua, koska meinaan joskus vielä pelata tuota, mutta mulla jäi pariin tuntiin kokeilut vuosi takaperin.
-
@saaste En lue juttua, koska meinaan joskus vielä pelata tuota, mutta mulla jäi pariin tuntiin kokeilut vuosi takaperin.
@aleksimanninen Törmäsin useampiin postauksiin, missä ihmiset sanovat tunnin-parin perusteella, että peli on tylsä. Ymmärrän kyllä hyvin mistä tuo tunne tulee. Outer Wilds ei varsinaisesti pidä pelaajaa kädestä vaan pudottaa hänet aika tyhjän päälle ja se on sitten pitkälti pelaajasta kiinni, että kokeeko loppupelin kiinnostavaksi vai ei. Ei tämä taatusti kaikkia varten ole

-
saaste.net (saaste.net)
@saaste Kaveri suositteli tätä peliä mulle kun hommasin PSn joulun alla. Olen aika nirso pelien suhteen (koska olen noob enkä vaan osaa
), joten varoituksestasi huolimatta uskaltauduin lukemaan arvostelun. Ja hyvä niin. Päiväni murmelina on jotain niin ahdistavan pitkästyttävän järjetöntä, että mietin nyt ainakin 30 kertaa (heh!) aionko ikinä kokeilla tätä peliä… -
@aleksimanninen Törmäsin useampiin postauksiin, missä ihmiset sanovat tunnin-parin perusteella, että peli on tylsä. Ymmärrän kyllä hyvin mistä tuo tunne tulee. Outer Wilds ei varsinaisesti pidä pelaajaa kädestä vaan pudottaa hänet aika tyhjän päälle ja se on sitten pitkälti pelaajasta kiinni, että kokeeko loppupelin kiinnostavaksi vai ei. Ei tämä taatusti kaikkia varten ole

@saaste joo, en tylsäksi väittäis vaan just se etten tiedä mitä pitäis tehdä? Mihin mun pitäis mennä? Se on ny siel keskeneräisten pelien kasassa odottamassa parempia aikoja. Nyt tartuin disco elysiumiin josko sen jaksaisin pelata läpi.
-
@saaste joo, en tylsäksi väittäis vaan just se etten tiedä mitä pitäis tehdä? Mihin mun pitäis mennä? Se on ny siel keskeneräisten pelien kasassa odottamassa parempia aikoja. Nyt tartuin disco elysiumiin josko sen jaksaisin pelata läpi.
@aleksimanninen Disco Elysium on kyllä mahtava peli! Ja samaan aikaan peli, joka ei taatusti ole kaikkia varten

-
@saaste Kaveri suositteli tätä peliä mulle kun hommasin PSn joulun alla. Olen aika nirso pelien suhteen (koska olen noob enkä vaan osaa
), joten varoituksestasi huolimatta uskaltauduin lukemaan arvostelun. Ja hyvä niin. Päiväni murmelina on jotain niin ahdistavan pitkästyttävän järjetöntä, että mietin nyt ainakin 30 kertaa (heh!) aionko ikinä kokeilla tätä peliä…@norago Jos tykkää pelata pelejä, jotka neuvovat kädestä pitäen miten peli toimii ja jossa tarina etenee lineaarisesti, Outer Wilds ei välttämättä ole sopiva peli. Se ei ole vaikea peli pelata, mutta koska peli antaa pelaajan tehdä mitä tahansa, se vaatii pelaajalta jonkinlaista sisäistä motivaatiota tutkia sitä pelimaailmaa ja löytää sieltä ne tarinan siemenet.
Sitten on tietenkin tuo Päiväni murmelina -pelisilmukka. Se ei ole yhtään niin pitkästyttävä kuin miltä se ehkä kuulostaa, koska heti kun uusi silmukka alkaa, voit tehdä ihan mitä haluat. Ei siis ole mitään alkua, joka toistuu joka kerta uudestaan ja uudestaan. Kun olet löytänyt tutoriaalin antamat laukaisukoodit, seuraavassa silmukassa voit kävellä suoraan rakettiin ja lähteä tutkimaan avaruutta, koska pelihahmo muistaa laukaisukoodit (ja kaiken muunkin, jonka olet ehtinyt tutkia)
️ Hyvä peli, mutta ei taatusti kaikkia varten