Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (Cyborg)
  • No Skin
Collapse
Brand Logo

CIRCLE WITH A DOT

1. Home
  2. Uncategorized
  3. Jeg oplever en del der føler sig overrasket, eller direkte provokeret, når jeg bruger udtrykket "Handikappet" om mig selv, fordi jeg har ADHD.

Jeg oplever en del der føler sig overrasket, eller direkte provokeret, når jeg bruger udtrykket "Handikappet" om mig selv, fordi jeg har ADHD.

Scheduled Pinned Locked Moved Uncategorized
4 Posts 2 Posters 0 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • mosgaard@uddannelse.socialM This user is from outside of this forum
    mosgaard@uddannelse.socialM This user is from outside of this forum
    mosgaard@uddannelse.social
    wrote last edited by

Jeg oplever en del der føler sig overrasket, eller direkte provokeret, når jeg bruger udtrykket "Handikappet" om mig selv, fordi jeg har ADHD.

Så følger de tit op med "Ja, men jeg kan jo også have lidt svært ved at komme i gang med vasketøjet. Og du har jo klaret dig fint, og har et godt arbejde."

Gid det var så enkelt, men det er det ikke.

Jeg er handikappet, og ikke kun fordi samfundet ikke kan rumme mig, også i mit eget hjem og i mit eget hoved, og det hjælper utrolig meget at få medicin.

nickfrederiksen@expressional.socialN 1 Reply Last reply
    0
      wrote last edited by

@stigcq det tror jeg du har helt ret i. I mit tilfælde oplever jeg også, at mange bagatelliserer udfordringerne man kan have med ADHD, hvilket jeg i mit tilfælde fint kan forklare med at jeg har maskeret og ikke vist mine udfordringer, før de blev så store, jeg ikke havde et valg.

Samtidig tror jeg også mange med en diagnose helst ikke vil kaldes “handikappet” fordi de oplever det er en naturlig neurovariation, og det kan jeg godt forstå behovet for. Jeg har bare det modsatte behov 🙂

1 Reply Last reply
      0
        wrote last edited by

@stigcq det kender jeg godt, men på en lidt anden måde. Jeg nåede at samle 3 bestyrelser til store kulturforeninger og samle et hold til en bogserie, mens jeg ventede på at blive medicineret. Ingen af projekterne var selvfølgelig i en skala der var realistisk at gennemføre, så de døde stille og roligt 🙂

Jeg har ikke startet noget (for) ambitiøst siden jeg var oppe i dosis, og det er ubetinget en god ting for mit helbred.

1 Reply Last reply
        0
        • mosgaard@uddannelse.socialM mosgaard@uddannelse.social

Så følger de tit op med "Ja, men jeg kan jo også have lidt svært ved at komme i gang med vasketøjet. Og du har jo klaret dig fint, og har et godt arbejde."

Gid det var så enkelt, men det er det ikke.

Jeg er handikappet, og ikke kun fordi samfundet ikke kan rumme mig, også i mit eget hjem og i mit eget hoved, og det hjælper utrolig meget at få medicin.

nickfrederiksen@expressional.socialN This user is from outside of this forum
          nickfrederiksen@expressional.socialN This user is from outside of this forum
          nickfrederiksen@expressional.social
          wrote last edited by

@mosgaard som nyligt diagnosticeret autist, er "handicap" labelen lige noget jeg skal vende mig til.
          Men det giver jo mening. Det er et handicap at have svært ved sociale relationer/situationer når samfundet er drevet af uskrevne regler herom.

1 Reply Last reply
          1
          0
          • R relay@relay.infosec.exchange shared this topic
          Reply
          • Reply as topic
          Log in to reply
          • Oldest to Newest
          • Newest to Oldest
          • Most Votes

• Login

• Login or register to search.