Posti se päätti lähteä sitten tallomaan kotimaista kuvataidetta valitsemalla postimerkkeihin tekoälykuvitusta.
-
@Evilpupu @jnazarene Ah, tämä tyyppi. Olen onnistunut parissa kirjassa pettymään "taiteilijan" kuvituksiin. Onneksi en erehtynyt hankkimaan niitä omaan kokoelmaani.
@Unetar @Evilpupu @jnazarene Jopas oli diibadaabaa.
️ -
@Evilpupu @jnazarene Ah, tämä tyyppi. Olen onnistunut parissa kirjassa pettymään "taiteilijan" kuvituksiin. Onneksi en erehtynyt hankkimaan niitä omaan kokoelmaani.
Joo, ihan modus operandi näyttäs olevan. Semmonen rahat pois hölmöiltä fiba vahvana.
-
Se on kyllä niin raivostuttava, ja niin yleinen tuo "Kas, kun en itse ole hankkinut sitä ammattitaitoa näen että minulla on täysi oikeus varastaa heiltä, jotka kovalla työllä sitä ovat hankkineet".
Ei ole.
-
Posti se päätti lähteä sitten tallomaan kotimaista kuvataidetta valitsemalla postimerkkeihin tekoälykuvitusta. Linnut postimerkit ovat siis ällöttävä pastissi meille perinteikkäästä luontotaiteesta. Toivottavasti posti muistaa mainita tästä postimerkkiarkeissa.
@Evilpupu grrr!!!
-
Posti se päätti lähteä sitten tallomaan kotimaista kuvataidetta valitsemalla postimerkkeihin tekoälykuvitusta. Linnut postimerkit ovat siis ällöttävä pastissi meille perinteikkäästä luontotaiteesta. Toivottavasti posti muistaa mainita tästä postimerkkiarkeissa.
@Evilpupu Voi sentään! Joanna Maciejewska: "I want AI to do my laundry and dishes so that I can do art and writing, not for AI to do my art and writing so that I can do my laundry and dishes."
-
@Evilpupu grrr!!!
Joo siis, kattelin tekijän sivuja, ja sellä tehdään AI:lla tarotkortteja ja musta tuntuu, että kirjojen kansia ja kuvituksia myös. Väistämättä käy mielessä, että ehkä sisältöjä myös. En tiiä, vaikuttaa nopeusoptimoinnilta ja bulkin myymiseltä, eli vähän semmonen rahat pois hölmöiltä juttu kaksikolla, valitettavasti.
-
Se on kyllä niin raivostuttava, ja niin yleinen tuo "Kas, kun en itse ole hankkinut sitä ammattitaitoa näen että minulla on täysi oikeus varastaa heiltä, jotka kovalla työllä sitä ovat hankkineet".
Ei ole.
Joo siis, jos ei osaa piirtää, niin sitten opettelee.
-
Joo siis, kattelin tekijän sivuja, ja sellä tehdään AI:lla tarotkortteja ja musta tuntuu, että kirjojen kansia ja kuvituksia myös. Väistämättä käy mielessä, että ehkä sisältöjä myös. En tiiä, vaikuttaa nopeusoptimoinnilta ja bulkin myymiseltä, eli vähän semmonen rahat pois hölmöiltä juttu kaksikolla, valitettavasti.
@Evilpupu Joo, luinkin ton tekijän selityksen tästä ketjusta ja voi hyvänen aika. Mulla on omana kirjahyllyssä hänen kirjansa Pyhät puut, ja siitä taannoin täälläkin valitin, että jos olisin ostohetkellä tajunnut kuvituksen olevan tekoälyllä tehty, olisin jättänyt kirjan kauppaan.

-
@Evilpupu Joo, luinkin ton tekijän selityksen tästä ketjusta ja voi hyvänen aika. Mulla on omana kirjahyllyssä hänen kirjansa Pyhät puut, ja siitä taannoin täälläkin valitin, että jos olisin ostohetkellä tajunnut kuvituksen olevan tekoälyllä tehty, olisin jättänyt kirjan kauppaan.

@magdalenahai Katoinkohan muuten oikein, että aika nopeaan tahtiin tulee häneltä noita kirjoja? Vaikuttiko se muu sisältö mitenkään epäilyttävältä?
-
-
@magdalenahai Katoinkohan muuten oikein, että aika nopeaan tahtiin tulee häneltä noita kirjoja? Vaikuttiko se muu sisältö mitenkään epäilyttävältä?
@Evilpupu musta kirja itsessään oli ihan ok. Mutta en toki lukenut sitä sillä silmällä, että onko koko höskä tehty tä:llä.

-
Tai maksaa sellaiselle ihanalle ihmiselle, joka osaa.
Se on myös rikastuttavaa monella muillakin tavoilla. -
@satuk @androcat @Unetar @jnazarene
joo, tää toki

-
@Evilpupu musta kirja itsessään oli ihan ok. Mutta en toki lukenut sitä sillä silmällä, että onko koko höskä tehty tä:llä.

@magdalenahai Joo, katoin et neljä kirjaa ois 25-26, yks saattaa olla käännös, en oo varma. Tuntuu silleen paljolta, mutta oon nyt vähän virittynyt kieltämättä itse.
-
@magdalenahai Joo, katoin et neljä kirjaa ois 25-26, yks saattaa olla käännös, en oo varma. Tuntuu silleen paljolta, mutta oon nyt vähän virittynyt kieltämättä itse.
@Evilpupu joo, jos on vaan yksi runsas vuosi, toki voi olla, että hänellä on vaan monta pitkään muhinutta projektia toteutunut lyhyellä aikaa. Sit jos vuosi vuoden perään tykittelee epäinhimillistä tahtia, epäilykset lienee oikeutettuja.
-
@Evilpupu @magdalenahai meillä on hyllyssä ainakin rituaalikirja ja kiinnitin siinä huomiota aika laveaan käsitykseen kansanperinteestä ja mitä siihen voi sisällyttää, näkemys oli yllättävän muhjuinen. Mutta toisaalta sama henkilö shamaanirummutteli telkkarissa kuin se olisi suomalaista perinnettä niin

-
@Evilpupu Täähän on vieläpä pöhkömpää kuin erään perinnevalokuvaukseen käytettäviä kemikaaleja myyvän verkkokaupan tekoälykuvituksen käyttötapaus.
Kaikki on pilalla, pelkkää paskaa tilalla. -
Vaikka tosta, "taiteilijoiden" itsensä lausuma. Siis jos käyt katsomassa, niin esim tarot korttien kohdalla "taiteilijan" sivulla ihan mainitaan asia. Jengi huomasi tämän kuvituksen kohdalla saman, call outtasi, osui, ja tässä tulos.
Mun mielestä noi tekee tuota vaan siksi, että saa nopeasti bukkia ulos. Hukutaan paskaan.
@Evilpupu @jnazarene Siinä sitten kerrotaan selvin sanoin, ettei tekijää oikeasti kiinnosta tietää luontoviisaudesta, kansanperinteestä tai varsinkaan taroteista yhtään mitään.
Tässä ei välitetä kennellekään minkäänlaista henkisyyttä, ainoastaan varastettua tyhjää ja arvotonta.
Sylettää.
-
Ei ole.
-
@Evilpupu joku ny äkkiä skannaa ne kuvat ja käyttämään niitä kaikenlaisissa kaupallisissa tekoälynvaastaisissa merkeissä.
Ja pitää varmaan Postille pistää joku viesti että pyydän erikseen jatkossa kassalla että ei niitä merkkejä ainaskaan, tai sitten en vaan lähetä postia.
Kuvat löytyivät tässä tiedotteessa olevan linkin takaa: https://www.posti.fi/ajankohtaista-postilla/syyskuun-joulun-postimerkit_2026

kiitos että laitoit tänne!