Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (Cyborg)
  • No Skin
Collapse
Brand Logo

CIRCLE WITH A DOT

1. Home
  2. Uncategorized
  3. Olen huono tekemään pitkän aikavälin suunnitelmia, mutta päätin alkuvuodesta, että viisikymppisenä, hieman alle kymmenen vuoden kuluttua, alan tehdä lyhennettyä työviikkoa.

Olen huono tekemään pitkän aikavälin suunnitelmia, mutta päätin alkuvuodesta, että viisikymppisenä, hieman alle kymmenen vuoden kuluttua, alan tehdä lyhennettyä työviikkoa.

Scheduled Pinned Locked Moved Uncategorized
7 Posts 5 Posters 0 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • niko@social.nikopoikulainen.fiN This user is from outside of this forum
    niko@social.nikopoikulainen.fiN This user is from outside of this forum
    niko@social.nikopoikulainen.fi
    wrote last edited by

Olen huono tekemään pitkän aikavälin suunnitelmia, mutta päätin alkuvuodesta, että viisikymppisenä, hieman alle kymmenen vuoden kuluttua, alan tehdä lyhennettyä työviikkoa. Täytyy varmaan kartoittaa, että minkälaisissa tehtävissä se olisi mahdollista omalla alallani.

En välttämättä kaipaa enempää vapaa- tai lomapäiviä, mutta lyhyemmät työpäivät mahdollistaisivat harrastamisen ja omasta hyvinvoinnistani huolehtimisen paremmin.

saaste@mementomori.socialS 1 Reply Last reply
    0
    • niko@social.nikopoikulainen.fiN niko@social.nikopoikulainen.fi

Olen huono tekemään pitkän aikavälin suunnitelmia, mutta päätin alkuvuodesta, että viisikymppisenä, hieman alle kymmenen vuoden kuluttua, alan tehdä lyhennettyä työviikkoa. Täytyy varmaan kartoittaa, että minkälaisissa tehtävissä se olisi mahdollista omalla alallani.

En välttämättä kaipaa enempää vapaa- tai lomapäiviä, mutta lyhyemmät työpäivät mahdollistaisivat harrastamisen ja omasta hyvinvoinnistani huolehtimisen paremmin.

saaste@mementomori.socialS This user is from outside of this forum
      saaste@mementomori.social
      wrote last edited by

@niko Sama ajatus on itselläkin ollut mielessä tässä kuluneen parin vuoden aikana. Useampi tuttava on sitä siirtynyt siihen ja käytännössä kaikki ovat todenneet, että se tulon menetys oli oikein käypä hinta siitä, ettei tarvitse tehdä niin paljoa töitä. Toki nämä tuttavat ovat lähtökohtaisesti hyvässä asemassa, jolloin tulojen pieneneminen ei tunnu niin paljoa.

Itselläni toteutus on pysynyt syystä tai toisesta ajatuksen tasolla. Ehkä osittain siksi, että työt eivät rasita minua juuri lainkaan. Kun siirryin 100 %:sti etätöihin pandemian myötä, työn vaikutus pieneni entisestään. Aikaahan työn tekeminen silti syö, mutta nykyinen unirytmi vaikutti vähentävän sen vaikutusta. Tuntuu, että aikaa on enemmän kun saa lopettaa työpäivän heti yhden aikoihin ja nauttia valoisasta ajasta talvellakin.

Mutta silti ajan käyttäminen töiden tekemiseen on ainakin itselleni pakollinen paha. Sitä voisi ihan hyvin tehdä vähemmänkin niin jäisi enemmän aikaa niille oikeasti merkittäville asioille ☺️

niko@social.nikopoikulainen.fiN 1 Reply Last reply
      1
      0
      • R relay@relay.an.exchange shared this topic
      • saaste@mementomori.socialS saaste@mementomori.social

@niko Sama ajatus on itselläkin ollut mielessä tässä kuluneen parin vuoden aikana. Useampi tuttava on sitä siirtynyt siihen ja käytännössä kaikki ovat todenneet, että se tulon menetys oli oikein käypä hinta siitä, ettei tarvitse tehdä niin paljoa töitä. Toki nämä tuttavat ovat lähtökohtaisesti hyvässä asemassa, jolloin tulojen pieneneminen ei tunnu niin paljoa.

Itselläni toteutus on pysynyt syystä tai toisesta ajatuksen tasolla. Ehkä osittain siksi, että työt eivät rasita minua juuri lainkaan. Kun siirryin 100 %:sti etätöihin pandemian myötä, työn vaikutus pieneni entisestään. Aikaahan työn tekeminen silti syö, mutta nykyinen unirytmi vaikutti vähentävän sen vaikutusta. Tuntuu, että aikaa on enemmän kun saa lopettaa työpäivän heti yhden aikoihin ja nauttia valoisasta ajasta talvellakin.

Mutta silti ajan käyttäminen töiden tekemiseen on ainakin itselleni pakollinen paha. Sitä voisi ihan hyvin tehdä vähemmänkin niin jäisi enemmän aikaa niille oikeasti merkittäville asioille ☺️

niko@social.nikopoikulainen.fi
        wrote last edited by

@saaste Mä en ole koskaan tehnyt etätöitä, mutta joskus nekin todennäköisesti tulevat mahdolliseksi. Etäpäivä tai kaksi viikossa mahdollistaisivat hieman enemmän unta aamuisin, mistä pitäisin. Toisaalta mä tykkään mennä paikan päälle ihmisten pariin ja lounasravintolaan ja liikkua matkat lihasvoimin. Se vähentää muuta lenkkeilyn tarvetta ja säästää aikaa sitä kautta.

Palkkakin tosiaan vaikuttaa. Pienituloisen on kerättävä kaikki työtunnit. Mun ei toivottavasti kymmenen vuoden kuluttua tarvitse.

saaste@mementomori.socialS 1 Reply Last reply
        0
        • niko@social.nikopoikulainen.fiN niko@social.nikopoikulainen.fi

@saaste Mä en ole koskaan tehnyt etätöitä, mutta joskus nekin todennäköisesti tulevat mahdolliseksi. Etäpäivä tai kaksi viikossa mahdollistaisivat hieman enemmän unta aamuisin, mistä pitäisin. Toisaalta mä tykkään mennä paikan päälle ihmisten pariin ja lounasravintolaan ja liikkua matkat lihasvoimin. Se vähentää muuta lenkkeilyn tarvetta ja säästää aikaa sitä kautta.

Palkkakin tosiaan vaikuttaa. Pienituloisen on kerättävä kaikki työtunnit. Mun ei toivottavasti kymmenen vuoden kuluttua tarvitse.

saaste@mementomori.social
          wrote last edited by

@niko Joo, onhan se tunnustettava, että kyllä tässä aika hyväosaisia ollaan, että voi edes harkita tällaisia asiota.

Tajusin tässä asiaa miettiessä, että toinen syy, miksi en ole lyhentänyt työviikkoani johtuu osittain siitä, että minulla on toinenkin tavoite: lopettaa töiden tekeminen kokonaan heti kun se on mahdollista.

Eläkeikä on jo nyt aivan naurettavan kaukana ja sitä tunnutaan hilaavan vaan koko ajan eteenpäin. Ajatus siitä, että pitäisi tehdä töitä toinen jalka haudassa puistattaa. Tuon takia sitä koettaa nyt säästää mahdollisimman paljon, jotta voisi kenties hyvällä tuurilla lopettaa työuran vähän aikaisemmin ☺️

piiabartos@mastodontti.fiP oletsu@mastodontti.fiO 2 Replies Last reply
          1
          0

@niko Joo, onhan se tunnustettava, että kyllä tässä aika hyväosaisia ollaan, että voi edes harkita tällaisia asiota.

Tajusin tässä asiaa miettiessä, että toinen syy, miksi en ole lyhentänyt työviikkoani johtuu osittain siitä, että minulla on toinenkin tavoite: lopettaa töiden tekeminen kokonaan heti kun se on mahdollista.

Eläkeikä on jo nyt aivan naurettavan kaukana ja sitä tunnutaan hilaavan vaan koko ajan eteenpäin. Ajatus siitä, että pitäisi tehdä töitä toinen jalka haudassa puistattaa. Tuon takia sitä koettaa nyt säästää mahdollisimman paljon, jotta voisi kenties hyvällä tuurilla lopettaa työuran vähän aikaisemmin ☺️

piiabartos@mastodontti.fiP This user is from outside of this forum
            piiabartos@mastodontti.fiP This user is from outside of this forum
            piiabartos@mastodontti.fi
            wrote last edited by

@saaste @niko

Mä olen pohtinut, että voisko olla järkevämpää tehdä 4x10h työpäivä tämän nykyisen 5x8h työpäivän sijasta. Saisi yhden vapaapäivän lisää, ja muutenkaan ei arki-iltoina ole juuri aikaa tehdä kummempia. Pitäis varmaan kokeilla, kun tässä yliopistolla on sentään vapaat työajat...

timitii@mementomori.socialT 1 Reply Last reply
            0

oletsu@mastodontti.fiO This user is from outside of this forum
              oletsu@mastodontti.fiO This user is from outside of this forum
              oletsu@mastodontti.fi
              wrote last edited by

@saaste @niko Onhan se toisilla jo ihan vaan kun voi tehdä etätöitä niin sillä voi jo "lyhentää" työpäivää helposti sen 2 tuntia päivässä, jos matka-aikaa säästyy.

1 Reply Last reply
              0
              • piiabartos@mastodontti.fiP piiabartos@mastodontti.fi

@saaste @niko

Mä olen pohtinut, että voisko olla järkevämpää tehdä 4x10h työpäivä tämän nykyisen 5x8h työpäivän sijasta. Saisi yhden vapaapäivän lisää, ja muutenkaan ei arki-iltoina ole juuri aikaa tehdä kummempia. Pitäis varmaan kokeilla, kun tässä yliopistolla on sentään vapaat työajat...

timitii@mementomori.socialT This user is from outside of this forum
                timitii@mementomori.socialT This user is from outside of this forum
                timitii@mementomori.social
                wrote last edited by

@piiabartos @saaste @niko miks ei suoraa vaa 2*20h.

1 Reply Last reply
                1
                0
                Reply
                • Reply as topic
                Log in to reply
                • Oldest to Newest
                • Newest to Oldest
                • Most Votes

• Login

• Login or register to search.
                • First post