Password managers!
-
Password managers!
Open source, self-hostat och allt det där braiga. Kom med alla tips!
Vad använder ni?
Själv har jag kört med keepass som jag synkar med git. Funkar men är lite knöligt. Andra jag har hört synkar keepass-databasen med syncthing.
-
Password managers!
Vad använder ni?
Själv har jag kört med keepass som jag synkar med git. Funkar men är lite knöligt. Andra jag har hört synkar keepass-databasen med syncthing.
Keepass synkat med google-drive. Funkar hyfsat, hade lite problem med google-drive och Gnome i början men nu rullar det på.
-
Password managers!
Vad använder ni?
@samuel
Jag kör med KeePassXC och KeePassDX där jag syncar genom Nextcloud.
Min mobil ser webdavutrymmet Nextcloud-appen skapar, så det är bara att öppna filen i KeePassDX.
Då jag kör Nextcloud på min Linux-dator i en Incus-container så har jag skapat och mountat ~/nextcloud i min Incus-container som /data
Sen i Nextcloud har jag mountat /data som en read/write för min nextcloud-user.
På detta sätt har jag alltid tillgång till min Keepass-fil på Linux även om inte Nextcloud är igång då den ligger i ~/nextcloud. Det är också ett smidigt sätt att överföra filer mellan datorn och mobilen.
(Har man inte sin Nextcloud lokalt kan man i stället mounta ~/nextcloud lokalt från Nextcloud genom webdav. Men då har man inte alltid tillgång till sin keepass-fil lokalt om inte Nextcloud är igång. Men man kan ju alltid ha en kopia lioggandes för de tillfällena). -
@samuel
Jag kör med KeePassXC och KeePassDX där jag syncar genom Nextcloud.
Min mobil ser webdavutrymmet Nextcloud-appen skapar, så det är bara att öppna filen i KeePassDX.
Då jag kör Nextcloud på min Linux-dator i en Incus-container så har jag skapat och mountat ~/nextcloud i min Incus-container som /data
Sen i Nextcloud har jag mountat /data som en read/write för min nextcloud-user.
På detta sätt har jag alltid tillgång till min Keepass-fil på Linux även om inte Nextcloud är igång då den ligger i ~/nextcloud. Det är också ett smidigt sätt att överföra filer mellan datorn och mobilen.
(Har man inte sin Nextcloud lokalt kan man i stället mounta ~/nextcloud lokalt från Nextcloud genom webdav. Men då har man inte alltid tillgång till sin keepass-fil lokalt om inte Nextcloud är igång. Men man kan ju alltid ha en kopia lioggandes för de tillfällena).@spacebug najs! Har du haft problem med mergekonflikter?
-
Keepass synkat med google-drive. Funkar hyfsat, hade lite problem med google-drive och Gnome i början men nu rullar det på.
@MrShark najs!
-
@spacebug najs! Har du haft problem med mergekonflikter?
@samuel Nej, faktiskt aldrig.
EDIT: Men jag har nog aldrig haft databasen öppen i ena appen och samtidigt redigerat i den andra osv. -
Password managers!
Vad använder ni?
@samuel
För de som redan använder Nextcloud kan jag varmt rekommendera deras lösenords-tillägg, funkar jättebra! -
Password managers!
Vad använder ni?
@samuel Bitwarden. Har funkat bra både på desktop och mobil. Lite synknings- och inloggningsfix vid något tillfälle. Ger ett seriöst intryck (men har inte undersökt noga).
-
@samuel Bitwarden. Har funkat bra både på desktop och mobil. Lite synknings- och inloggningsfix vid något tillfälle. Ger ett seriöst intryck (men har inte undersökt noga).
-
Password managers!
Vad använder ni?
@samuel Bitwarden här med fast genom självhostad vaultwarden.
-
R relay@relay.infosec.exchange shared this topic