Posti se päätti lähteä sitten tallomaan kotimaista kuvataidetta valitsemalla postimerkkeihin tekoälykuvitusta.
-
Posti se päätti lähteä sitten tallomaan kotimaista kuvataidetta valitsemalla postimerkkeihin tekoälykuvitusta. Linnut postimerkit ovat siis ällöttävä pastissi meille perinteikkäästä luontotaiteesta. Toivottavasti posti muistaa mainita tästä postimerkkiarkeissa.
@Evilpupu Täähän on vieläpä pöhkömpää kuin erään perinnevalokuvaukseen käytettäviä kemikaaleja myyvän verkkokaupan tekoälykuvituksen käyttötapaus.
Kaikki on pilalla, pelkkää paskaa tilalla. -
Vaikka tosta, "taiteilijoiden" itsensä lausuma. Siis jos käyt katsomassa, niin esim tarot korttien kohdalla "taiteilijan" sivulla ihan mainitaan asia. Jengi huomasi tämän kuvituksen kohdalla saman, call outtasi, osui, ja tässä tulos.
Mun mielestä noi tekee tuota vaan siksi, että saa nopeasti bukkia ulos. Hukutaan paskaan.
@Evilpupu @jnazarene Siinä sitten kerrotaan selvin sanoin, ettei tekijää oikeasti kiinnosta tietää luontoviisaudesta, kansanperinteestä tai varsinkaan taroteista yhtään mitään.
Tässä ei välitetä kennellekään minkäänlaista henkisyyttä, ainoastaan varastettua tyhjää ja arvotonta.
Sylettää.
-
Se on kyllä niin raivostuttava, ja niin yleinen tuo "Kas, kun en itse ole hankkinut sitä ammattitaitoa näen että minulla on täysi oikeus varastaa heiltä, jotka kovalla työllä sitä ovat hankkineet".
Ei ole.
-
@Evilpupu joku ny äkkiä skannaa ne kuvat ja käyttämään niitä kaikenlaisissa kaupallisissa tekoälynvaastaisissa merkeissä.
Ja pitää varmaan Postille pistää joku viesti että pyydän erikseen jatkossa kassalla että ei niitä merkkejä ainaskaan, tai sitten en vaan lähetä postia.
Kuvat löytyivät tässä tiedotteessa olevan linkin takaa: https://www.posti.fi/ajankohtaista-postilla/syyskuun-joulun-postimerkit_2026

-
@satuk @androcat @Unetar @Evilpupu @jnazarene
Uusien työkalujen käyttö ja ennakkoluuloton, kokeileva tekeminen ei sulje pois kriittistä analyysia ja vastuullisuutta, terv. nimim. Toinen medialaboratoriosta valmistunut. Itse olen myös sitä koulukuntaa, jonka mielestä ne taidot opetellaan, joita halutaan käyttää. Se on medialabran eetosta ihan siinä missä kokeileva tekeminenkin. -
Kuvat löytyivät tässä tiedotteessa olevan linkin takaa: https://www.posti.fi/ajankohtaista-postilla/syyskuun-joulun-postimerkit_2026

-
Posti se päätti lähteä sitten tallomaan kotimaista kuvataidetta valitsemalla postimerkkeihin tekoälykuvitusta. Linnut postimerkit ovat siis ällöttävä pastissi meille perinteikkäästä luontotaiteesta. Toivottavasti posti muistaa mainita tästä postimerkkiarkeissa.
@Evilpupu Mulla meni kokonaan ohi et oli AI-juttu 🫣 Näin vaan "taiteilijan" postauksen alun, en klikannut auki ja luulin et hän ja siskonsa olivat piirtäneet. Onneksi nyt tuli oikeaa tietoa, harvoin ostan merkkejä mut parempi tietää kuitenkin.
-

”Reetta Rannan ja Riikka Haron suunnittelemissa postimerkeissä on suomalaisen maalaustaiteen kultakauden henkeä. Suunnittelijat saavat inspiraatiota suomalaisesta luonnosta, mytologiasta ja kansantarinoista. He haluavat välittää kulttuuriperintöä uusille yleisöille helposti lähestyttävällä tavalla.”
Uusin kiertoilmaus generatiivisen tekoälyn käytölle on siis ”kulttuuriperinnön välittäminen uusille yleisöille helposti lähestyttävällä tavalla”?
-
”Reetta Rannan ja Riikka Haron suunnittelemissa postimerkeissä on suomalaisen maalaustaiteen kultakauden henkeä. Suunnittelijat saavat inspiraatiota suomalaisesta luonnosta, mytologiasta ja kansantarinoista. He haluavat välittää kulttuuriperintöä uusille yleisöille helposti lähestyttävällä tavalla.”
Uusin kiertoilmaus generatiivisen tekoälyn käytölle on siis ”kulttuuriperinnön välittäminen uusille yleisöille helposti lähestyttävällä tavalla”?
-
Postin tiedotteen lopussa lukee ”Kaikki muutokset mahdollisia.”
Voisikohan riittävä älämölö saada Postin vielä perääntymään ennen merkkien julkaisua 9.9.?
-
Mitä absoluuttista helvettiä.
-
Postin tiedotteen lopussa lukee ”Kaikki muutokset mahdollisia.”
Voisikohan riittävä älämölö saada Postin vielä perääntymään ennen merkkien julkaisua 9.9.?
-

@hpiirai @Mimesatwork @Evilpupu
Niih, jossain tuolla on kuvataiteilija, joka on noidenkin harjoitusaineistot tehny. Tiiä vaikka olis suomalainen.
-
@satuk @androcat @Unetar @Evilpupu @jnazarene
Uusien työkalujen käyttö ja ennakkoluuloton, kokeileva tekeminen ei sulje pois kriittistä analyysia ja vastuullisuutta, terv. nimim. Toinen medialaboratoriosta valmistunut. Itse olen myös sitä koulukuntaa, jonka mielestä ne taidot opetellaan, joita halutaan käyttää. Se on medialabran eetosta ihan siinä missä kokeileva tekeminenkin.Silleen kiva kuulla tämä. Koska tää "suunnitteija" nyt kaatoi tämän opinahjon päälle kasan kakkelia kerrassaan.
-
@Unetar @Evilpupu @jnazarene Jopas oli diibadaabaa.
️@Tuumaru Olisikohan tuo selittelykin tekoälypohjaista? Vahvasti tuntuu siltä eli monisanaista diibadaabaa. @Unetar @Evilpupu @jnazarene
-
Silleen kiva kuulla tämä. Koska tää "suunnitteija" nyt kaatoi tämän opinahjon päälle kasan kakkelia kerrassaan.
@Evilpupu @satuk @androcat @Unetar @jnazarene
Mutta on tämä kyllä melkoinen vitsaus. KIRJOITTAMISEN kurssin opettaja ehdotti minulle tänään kurssipalautteessaan, että kokeellisuus tekstissä voisi tarkoittaa tekoälyn harkittua hyödyntämistä 🫠 -
Mutta on tämä kyllä melkoinen vitsaus. KIRJOITTAMISEN kurssin opettaja ehdotti minulle tänään kurssipalautteessaan, että kokeellisuus tekstissä voisi tarkoittaa tekoälyn harkittua hyödyntämistä 🫠 -
@hpiirai @Mimesatwork @Evilpupu
Niih, jossain tuolla on kuvataiteilija, joka on noidenkin harjoitusaineistot tehny. Tiiä vaikka olis suomalainen.
@jaaska @hpiirai @Evilpupu Tekijä vakuuttaa että vain tekijänoikeudesta vapautuneilla historiallisilla töillä ja hänen omillaan koulutettu, mutta siis se että TÄ ylipäätään tuottaa yhtään mitään, on se pitänyt jo bulkkina kouluttaa ennen kun sitä asiakkaille lähdettiin myymään, eli eettisesti ei vaan voi enään käyttää. Ja hän itse sanoo että "ei osaa piirtää", et mitä ne omat tuotokset sitten on?
Alphonse Muchaahan tossa jäljitellään, et siis "suomalainen" kulttuuri?
-
Mutta on tämä kyllä melkoinen vitsaus. KIRJOITTAMISEN kurssin opettaja ehdotti minulle tänään kurssipalautteessaan, että kokeellisuus tekstissä voisi tarkoittaa tekoälyn harkittua hyödyntämistä 🫠@turmalina @Evilpupu @satuk @androcat @Unetar @jnazarene siis mitä vittua nyt taas? Nyt huuda vähän pilville, mut aikaisemin "kokeellisuus" on tarkoittanut tekstin fyysistä muotoa paperilla (tai muilla alustoilla), tai kirjallisuusääntöjä rikkovaa tapaa kirjottaa.
Saako pisteitä jos ei kirjota vaan sanoo opelle että kokeilin kirjottaa vaan pääni sisällä?
-
Mutta on tämä kyllä melkoinen vitsaus. KIRJOITTAMISEN kurssin opettaja ehdotti minulle tänään kurssipalautteessaan, että kokeellisuus tekstissä voisi tarkoittaa tekoälyn harkittua hyödyntämistä 🫠@turmalina @Evilpupu @satuk @Unetar @jnazarene
Samanlaista mitläufer-ehdotuksia satelevat myös yliopistoilla.
JOKU on siis pistänyt suunnitelmiin, että pitää lykätä tutti-älyä kaikille.
Mutta kuka?