Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (Cyborg)
  • No Skin
Collapse
Brand Logo

CIRCLE WITH A DOT

1. Home
  2. Uncategorized
  3. Siitä onkin jo kauan kun olen viimeksi nähnyt oikean suden - villisuden näkeminen ja kuvaaminen on toki vieläkin yksi toiveeni, mutta kuitenkin pääsin harmaaturkin voimaan Ranuan eläinpuiston vierailulla tänään 🐺❄️

Siitä onkin jo kauan kun olen viimeksi nähnyt oikean suden - villisuden näkeminen ja kuvaaminen on toki vieläkin yksi toiveeni, mutta kuitenkin pääsin harmaaturkin voimaan Ranuan eläinpuiston vierailulla tänään 🐺❄️

Scheduled Pinned Locked Moved Uncategorized
susiluontotalvi
6 Posts 4 Posters 1 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • I This user is from outside of this forum
    I This user is from outside of this forum
    ikitaika@mementomori.social
    wrote last edited by

Siitä onkin jo kauan kun olen viimeksi nähnyt oikean suden - villisuden näkeminen ja kuvaaminen on toki vieläkin yksi toiveeni, mutta kuitenkin pääsin harmaaturkin voimaan Ranuan eläinpuiston vierailulla tänään 🐺❄️ 

Lumituisku tulikin hieman yllättäen reissuun mukaan, kameran huurustuva linssi toikin pikku haasteen mukaan ja lepäilevät sudetkin saivat pikkuhiljaa lumipeiton päälleen - kun yksi niistä alkoi heräilemään ja nousi jaloilleen, sen selästä tipahteli isoja lumipaakkuja ja sen olikin ravisteltava huolella turkkiaan ❄️ 

Puistossa oli korppipariskunta joista toinen raakkui minulle, mutta myös villejä korppeja lenteli paljon susien aitauksessa ja niistä sainkin napattua vihdoin viimein toivomiani lumisia kuvia (vaikka ei ehkä ihan erämaassa olleita korppeja, mutta ehkä tämä kuitenkin lasketaan yhden luontokuvahaaveen toteutumiseksi 😃). 

Susien käyttäytymistä oli myös mielenkiintoista seurata ja sitä miten ne ilmaisivat sosiaalisia suhteitaan ja mielialojaan monivivahteisella elekielellään.
    Lopulta katsoin yhtä sutta silmästä silmään kun se juoksi suoraan kävelysillan alapuolelta ja katsoi ruskeilla silmillään ylöspäin minua - suden katseessa on jotain mystistä mikä ainakin minulle tuntuu uppoutuvan suoraan ytimeen ja se hetki näkyy kolmannessa kuvassa 🐺❄️

#susi
    #luonto
    #talvi

unetar@piipitin.fiU titia@toot.communityT niina@piipitin.fiN 3 Replies Last reply
    1
    0
    • R relay@relay.an.exchange shared this topic
    • I ikitaika@mementomori.social

Lumituisku tulikin hieman yllättäen reissuun mukaan, kameran huurustuva linssi toikin pikku haasteen mukaan ja lepäilevät sudetkin saivat pikkuhiljaa lumipeiton päälleen - kun yksi niistä alkoi heräilemään ja nousi jaloilleen, sen selästä tipahteli isoja lumipaakkuja ja sen olikin ravisteltava huolella turkkiaan ❄️ 

Puistossa oli korppipariskunta joista toinen raakkui minulle, mutta myös villejä korppeja lenteli paljon susien aitauksessa ja niistä sainkin napattua vihdoin viimein toivomiani lumisia kuvia (vaikka ei ehkä ihan erämaassa olleita korppeja, mutta ehkä tämä kuitenkin lasketaan yhden luontokuvahaaveen toteutumiseksi 😃). 

Susien käyttäytymistä oli myös mielenkiintoista seurata ja sitä miten ne ilmaisivat sosiaalisia suhteitaan ja mielialojaan monivivahteisella elekielellään.
      Lopulta katsoin yhtä sutta silmästä silmään kun se juoksi suoraan kävelysillan alapuolelta ja katsoi ruskeilla silmillään ylöspäin minua - suden katseessa on jotain mystistä mikä ainakin minulle tuntuu uppoutuvan suoraan ytimeen ja se hetki näkyy kolmannessa kuvassa 🐺❄️

#susi
      #luonto
      #talvi

unetar@piipitin.fiU This user is from outside of this forum
      unetar@piipitin.fiU This user is from outside of this forum
      unetar@piipitin.fi
      wrote last edited by

@ikitaika Ihania kuvia! Oli selvästikin hyvä reissu. 🖤

Jos haluat tehdä kuvista saavutettavampia näkövammaisille käyttäjille, niihin voi kirjoittaa alt-tekstit, joissa kuvaillaan (lyhyesti tai pidemmin) sitä, mitä kuvassa näkyy.

Esim. 1. kuvaan: Takaviistosta kuvattu seisova susi lumisessa maisemassa. Suden harmaanruskeassa selässä lepää ohut kerros lunta ja sen silmät ovat sirrillään. Eläimen vatsapuoli on vaaleamman sävyinen. Suden takana näkyy pieni, lumen peittämä kuusennäre.

I 1 Reply Last reply
      0
      • unetar@piipitin.fiU unetar@piipitin.fi

@ikitaika Ihania kuvia! Oli selvästikin hyvä reissu. 🖤

Jos haluat tehdä kuvista saavutettavampia näkövammaisille käyttäjille, niihin voi kirjoittaa alt-tekstit, joissa kuvaillaan (lyhyesti tai pidemmin) sitä, mitä kuvassa näkyy.

Esim. 1. kuvaan: Takaviistosta kuvattu seisova susi lumisessa maisemassa. Suden harmaanruskeassa selässä lepää ohut kerros lunta ja sen silmät ovat sirrillään. Eläimen vatsapuoli on vaaleamman sävyinen. Suden takana näkyy pieni, lumen peittämä kuusennäre.

wrote last edited by

@Unetar Oi kiitos! 🤍 Tällaiset lumiset susi- ja korppikuvat ovat olleet mun kuvaustoivelistalla ja tuli myös lisäinspistä keskeneräiseen maalaukseeni, mitä jatkan sitten takaisin kotiin päästyäni ❄️🐺

Kiitos vinkistä, kiva kuulla että myös tällainen ominaisuus on täällä käytössä! Käynpä lisäilemässä 😊

1 Reply Last reply
        0

#susi
          #luonto
          #talvi

titia@toot.communityT This user is from outside of this forum
          titia@toot.communityT This user is from outside of this forum
          titia@toot.community
          wrote last edited by

@ikitaika oi, kuulostaa upealta ja tosiaankin maagiselta! Itsekin olen haaveillut että vaikka jollain kuvauskojulla saisin kuvatuksi villejä susia, mutta ei ole käynyt mielessä että susia olisi eläinpuistossakin.

Minkä kokoinen tuo susien alue Ranualla mahtaa olla? Luin äskettäin että Ähtäriin tuodaan tänä vuonna (tarhattuja) susia ja heti mietin sitä, miten luonnossa susi voi vaeltaa kilometrikaupalla. Toisaalta, kai tässä pitää saatana susiakin tarhata ettei niitä kaikkia lahdattaisi 🤦

I 1 Reply Last reply
          0

#susi
            #luonto
            #talvi

niina@piipitin.fiN This user is from outside of this forum
            niina@piipitin.fiN This user is from outside of this forum
            niina@piipitin.fi
            wrote last edited by

@ikitaika Kävin lapsena ja nuorena siellä monta kertaa vuodessa. Kertaakaan en nähnyt susia 😭

1 Reply Last reply
            0
            • titia@toot.communityT titia@toot.community

@ikitaika oi, kuulostaa upealta ja tosiaankin maagiselta! Itsekin olen haaveillut että vaikka jollain kuvauskojulla saisin kuvatuksi villejä susia, mutta ei ole käynyt mielessä että susia olisi eläinpuistossakin.

Minkä kokoinen tuo susien alue Ranualla mahtaa olla? Luin äskettäin että Ähtäriin tuodaan tänä vuonna (tarhattuja) susia ja heti mietin sitä, miten luonnossa susi voi vaeltaa kilometrikaupalla. Toisaalta, kai tässä pitää saatana susiakin tarhata ettei niitä kaikkia lahdattaisi 🤦

wrote last edited by

@titia Kannattaa käydä Ranualla jos joskus suuntaat pohjoiseen, näillä susilla oli laaja aitaus missä oli puita, pientä kallionjyrkännettä ja myös rakennettu tähystyspaikka niin se oli tehty hyvinkin luonnonmukaisen oloiseksi. Laumassa taisi olla 7 sutta, niin kaikille tuntui olevan hyvin tilaa juosta ja olla 🐺 Toivottavasti villit lajitoverit saisivat tulevaisuudessa olla rauhassa erämaassa, oli harmillinen uutinen tuo alkuvuoden kiintiömetsästys vaikka susi on jo valmiiksi uhanalainen ja tärkeä avainlaji ekosysteemin tasapainon kannalta.

1 Reply Last reply
              1
              0
              Reply
              • Reply as topic
              Log in to reply
              • Oldest to Newest
              • Newest to Oldest
              • Most Votes

• Login

• Login or register to search.
              • First post