Tänä keväänä hoodeilla on paljon kirjosieppoja.
-
Tänä keväänä hoodeilla on paljon kirjosieppoja. Tuntuu, että joka kulmalla näkyy pariskuntia metsästys- ja pesäpuuhissa.
-
Tänä keväänä hoodeilla on paljon kirjosieppoja. Tuntuu, että joka kulmalla näkyy pariskuntia metsästys- ja pesäpuuhissa.
@magdalenahai Jep, meidän pihan pöntöissä, joissa on yleensä pesineet tiaiset, on nyt kirjosieppoja. Talitiaiset vei tuohon yhteen pönttöön urakalla jo pesänrakennusaineitakin, mutta nyt siinä häärii kirjosieppo. Sama juttu takapihan pöntössä.
Kirjosiepot on toki ennenkin pesineet pihan muissa pöntöissä, mutta ei ne noista ole tiaisia saanut pois ajettua. Nyt on kyllä uudet pöntöt, vaikuttaa tai ei.
-
R relay@relay.an.exchange shared this topic
-
@magdalenahai Jep, meidän pihan pöntöissä, joissa on yleensä pesineet tiaiset, on nyt kirjosieppoja. Talitiaiset vei tuohon yhteen pönttöön urakalla jo pesänrakennusaineitakin, mutta nyt siinä häärii kirjosieppo. Sama juttu takapihan pöntössä.
Kirjosiepot on toki ennenkin pesineet pihan muissa pöntöissä, mutta ei ne noista ole tiaisia saanut pois ajettua. Nyt on kyllä uudet pöntöt, vaikuttaa tai ei.
@strilla mulla sinitiaiset on pitäneet pintansa, vaikka pöntöissä molemmin puolin on sieppoaktiviteettia. Ei mulla kyllä aikaisempina vuosinakaan ole tainnut pesärosvoiluja juuri olla, sovussa ovat pesineet.
-
@strilla @magdalenahai Mä luin just kirjan, jossa selvitettiin ilmastonmuutoksen vaikutuksia lintuihin. Siinä meinattiin, että siepot usein jää tiaisten alta rannalle ruikuttamaan kun ovat heikompia ja saapuvat pesimäpuuhiin myöhemmin.
Tänä vuonna tuntuu kirjosieppoja olevan tosi paljon joka paikassa!
-
@strilla @magdalenahai Mä luin just kirjan, jossa selvitettiin ilmastonmuutoksen vaikutuksia lintuihin. Siinä meinattiin, että siepot usein jää tiaisten alta rannalle ruikuttamaan kun ovat heikompia ja saapuvat pesimäpuuhiin myöhemmin.
Tänä vuonna tuntuu kirjosieppoja olevan tosi paljon joka paikassa!
@strilla @magdalenahai Ja, meidän pihan uudet pöntöt ei kelvanneet tiaisille vaikka niitä kävivät urkkimassa. Voisiko olla siitä?
-
@magdalenahai Multa jäi jostain syystä ensin eka lause lukematta, ja olin että häh, nyt on mennyt rajuksi ihmisten metsästysinto.

-
@magdalenahai Multa jäi jostain syystä ensin eka lause lukematta, ja olin että häh, nyt on mennyt rajuksi ihmisten metsästysinto.

-
@strilla @magdalenahai Ja, meidän pihan uudet pöntöt ei kelvanneet tiaisille vaikka niitä kävivät urkkimassa. Voisiko olla siitä?
@myrskykeiju @strilla mulla tiaiset käy tutkimassa kaikki pöntöt keväällä, mutta yleensä vaan sinitiaispariskunta valitsee itselleen yhden pöntön parista suosikistaan. Sinitiaiset ja kirjosiepot sopii samalle tontille hyvin, pesivät vierekkäisissä pöntöissä. Tinteillä tietty nyt pesintä jo pitkällä, kun siepot vasta aloittelee. Olen ollut näkevinäni pöntön ulkopuolella jo sinitiaisen poikasen vaatimassa ruokaa emolta.
-
@myrskykeiju @magdalenahai Mahdollista, nämä kirjosieppojen suosimat pöntöt on uudesta laudasta tehdyt (kaupasta), ja loistavat kyllä omaankin silmään rungoilta. Mielestäni kolmannessa uudessa pöntössä on tiaisia, mutta se onkin jo harmaantuneesta puusta meidän iskän tekemä. Pitänee mennä kyttäämään, mitä siellä tapahtuu, siihen ei suoraan sisältä näe.