Aamun mielisairaalakäynnillä oli huoneeseen mennessä pöydällä kyselylomakkeita sekä ADHD:n että autismin kartoituksen aloitukseen.
-
@kskehu @undefined_variable @helna @manna @kaarne
Sano suosikkihakukoneellesi "neurodivergent/adhd/autistic object attachment" ja hämmästy.@VPSuuronen @undefined_variable @helna @manna @kaarne just tossa joku päivä lueskelin ocd:sta ja mietin että vois mätsätä miehen "mitään ei voi heittää pois" meininkiin mutta ehkä tääKIN on vaan autismia

-
@carto @pimeyteni_olio @raik_su @manna @kaarne
Mulla oli joku hetki kun tajusin, että mun mielestä normaalit asiat ei olekaan normaaleja. Tässä siis ihan pieni hetki sitten. -
Mulla oli joku hetki kun tajusin, että mun mielestä normaalit asiat ei olekaan normaaleja. Tässä siis ihan pieni hetki sitten.@VPSuuronen @carto @pimeyteni_olio @manna @kaarne Tämä normaalius on hämäävää. En oikein osaa uskoa autismiin (uskon siihen tietysti tieteellisesti todistettuna faktana, mutta en itseni kohdalla), koska miten kukaan voi diagnosoida normaalin ihmisen joka ajattelee normaalisti asioista
. Mitään erikoista ei minusta löydä suurennuslasillakaan. Mutta ehkä on tosiaan luotettava ammattilaisiin. -
@VPSuuronen @carto @pimeyteni_olio @manna @kaarne Tämä normaalius on hämäävää. En oikein osaa uskoa autismiin (uskon siihen tietysti tieteellisesti todistettuna faktana, mutta en itseni kohdalla), koska miten kukaan voi diagnosoida normaalin ihmisen joka ajattelee normaalisti asioista
. Mitään erikoista ei minusta löydä suurennuslasillakaan. Mutta ehkä on tosiaan luotettava ammattilaisiin.@raik_su @carto @pimeyteni_olio @manna @kaarne
Tehdään autismista uusi normaali ja muutetaan maailma meille mukavaksi? -
@VPSuuronen @undefined_variable @helna @manna @kaarne just tossa joku päivä lueskelin ocd:sta ja mietin että vois mätsätä miehen "mitään ei voi heittää pois" meininkiin mutta ehkä tääKIN on vaan autismia

@kskehu @VPSuuronen @undefined_variable @helna @manna @kaarne
Melkein pahinta pois heittämisessä on se, että muistaa kaikki tavaransa ja romunsa ja mistä ne on ja missä ne on. Jos heittää jotain pois ja myöhemmin tulee tilanne, jossa jotain mitättömästä romusta olisi hyötyä tai suuri pelastus ja tietää sen olevan ikuisesti poissa. Toiset puolestaan on osa jotain muistoa kaikessa hirveydessään ja turhuudessaan.
-
@raik_su @carto @pimeyteni_olio @manna @kaarne
Tehdään autismista uusi normaali ja muutetaan maailma meille mukavaksi? -
Mulla oli joku hetki kun tajusin, että mun mielestä normaalit asiat ei olekaan normaaleja. Tässä siis ihan pieni hetki sitten.@VPSuuronen @carto @pimeyteni_olio @raik_su @manna @kaarne Tilannetta mutkistaa se että kun ihmiset tuppaa hakeutumaan sellaiseen seuraan jossa on mukava olla ja ne toiset "tajuu mut", ja nepsyillä tietenkin se porukka on enemmistönä muut nepsyt. Yritä siinä sitten arvioida mikä on normaalia
-
@raik_su @carto @pimeyteni_olio @manna @kaarne @kskehu
"I'm autistic, which means everyone around me has a disorder that makes them say things they don't mean, not care about structure, fail to hyperfocus on singular important topics, have unreliable memories, drop weird hints and stare into my eyeballs."
-
@raik_su @carto @pimeyteni_olio @manna @kaarne @kskehu
"I'm autistic, which means everyone around me has a disorder that makes them say things they don't mean, not care about structure, fail to hyperfocus on singular important topics, have unreliable memories, drop weird hints and stare into my eyeballs."
-
@VPSuuronen @carto @pimeyteni_olio @manna @kaarne Tämä normaalius on hämäävää. En oikein osaa uskoa autismiin (uskon siihen tietysti tieteellisesti todistettuna faktana, mutta en itseni kohdalla), koska miten kukaan voi diagnosoida normaalin ihmisen joka ajattelee normaalisti asioista
. Mitään erikoista ei minusta löydä suurennuslasillakaan. Mutta ehkä on tosiaan luotettava ammattilaisiin.@raik_su @VPSuuronen @carto @pimeyteni_olio @manna @kaarne uskotko sä kun muut autistit sanoo?

-
@matt_jarvin @Mimesatwork @VPSuuronen
”kerrotko puhelinnumerosi?”
”ai kahdella vai millä?”
”...”
”...”
”no jos kerrot sen ihan vain yhdellä”
”okei, nolla neljä nolla...”
@Stoori @matt_jarvin @VPSuuronen Asian vierestä, mut noi hiljaisuus dialogit tossa keskellä ihanasti näyttääkin just siltä miltä kummankiin naama kun tätä keskustelua käydään