Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (Cyborg)
  • No Skin
Collapse
Brand Logo

CIRCLE WITH A DOT

1. Home
  2. Uncategorized
  3. Kiitos kaikille tähän vastanneille!

Kiitos kaikille tähän vastanneille!

Scheduled Pinned Locked Moved Uncategorized
5 Posts 5 Posters 0 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • jnazarene@mementomori.socialJ This user is from outside of this forum
    jnazarene@mementomori.socialJ This user is from outside of this forum
    jnazarene@mementomori.social
    wrote last edited by

RE: https://mementomori.social/@jnazarene/116274527845652202

Kiitos kaikille tähän vastanneille! Vastauksia tuli aivan tolkuton määrä ja toki vieläkin voi käydä kirjoittamassa jos haluaa.

Itselläni on yksi lapsuudenaikainen ystävä, jonka kanssa edelleenkin ollaan viikottain yhteyksissä. Erilaisiin joukkueisiin, yhdistyksiin yms olen halunnut ja yrittänyt vuosien saatossa liittyä, mutta jotenkin tuntuu, etten joko sopeudu, en uskalla ryhtyä osaksi porukkaa tai sitten yritän jotain selliasta, joka ei vain yksinkertaisesti ole minua. Ehkä olen introvertti, en tiedä.

Tiedän viihtyväni hyvin itsekseni ja nautin omasta rauhasta ja ajasta. Tarvitsenkin sitä. Välillä käyn kuitenkin miettimään, että millaistahan olis jos olis joku kaveri- tai ystäväporukka, jonka kanssa tehdä asioita.

undefined_variable@mementomori.socialU lumo@piipitin.fiL jankawessman@kamu.socialJ 3 Replies Last reply
    1
    0
    • R relay@relay.an.exchange shared this topic
    • jnazarene@mementomori.socialJ jnazarene@mementomori.social

Kiitos kaikille tähän vastanneille! Vastauksia tuli aivan tolkuton määrä ja toki vieläkin voi käydä kirjoittamassa jos haluaa.

Itselläni on yksi lapsuudenaikainen ystävä, jonka kanssa edelleenkin ollaan viikottain yhteyksissä. Erilaisiin joukkueisiin, yhdistyksiin yms olen halunnut ja yrittänyt vuosien saatossa liittyä, mutta jotenkin tuntuu, etten joko sopeudu, en uskalla ryhtyä osaksi porukkaa tai sitten yritän jotain selliasta, joka ei vain yksinkertaisesti ole minua. Ehkä olen introvertti, en tiedä.

Tiedän viihtyväni hyvin itsekseni ja nautin omasta rauhasta ja ajasta. Tarvitsenkin sitä. Välillä käyn kuitenkin miettimään, että millaistahan olis jos olis joku kaveri- tai ystäväporukka, jonka kanssa tehdä asioita.

undefined_variable@mementomori.socialU This user is from outside of this forum
      undefined_variable@mementomori.socialU This user is from outside of this forum
      undefined_variable@mementomori.social
      wrote last edited by

@jnazarene Tunnistan itsekin tuon kokemuksen noista porukoista, itsekin olen tunkenut itseäni vaikka millaisiin yhdistyksiin ja miitteihin ym., yrittäen löytää sitä omaa paikkaansa maailmassa, mutta samoihin seiniin kuin siekin törmännyt. Muutama ihminen vähäksi aikaa niistä saattanut tulla kaveriksi, mutta varsinkin jos se tekeminen on loppunut, niin ne kaveruudetkin on kuihtuneet.

raik_su@mstdn.socialR 1 Reply Last reply
      1
      0
      • undefined_variable@mementomori.socialU undefined_variable@mementomori.social

@jnazarene Tunnistan itsekin tuon kokemuksen noista porukoista, itsekin olen tunkenut itseäni vaikka millaisiin yhdistyksiin ja miitteihin ym., yrittäen löytää sitä omaa paikkaansa maailmassa, mutta samoihin seiniin kuin siekin törmännyt. Muutama ihminen vähäksi aikaa niistä saattanut tulla kaveriksi, mutta varsinkin jos se tekeminen on loppunut, niin ne kaveruudetkin on kuihtuneet.

raik_su@mstdn.socialR This user is from outside of this forum
        raik_su@mstdn.socialR This user is from outside of this forum
        raik_su@mstdn.social
        wrote last edited by

@undefined_variable @jnazarene Joo, rakenteet ovat tärkeitä. Tämän kun olen tajunnut (että ihmissuhteeni vaativat rakenteet ympärilleen), olen alkanut tietoisesti hankkia näitä rakenteita. Totta on että kun tekeminen loppuu (ja aina ne loppuvat), ihmisetkin katoavat, mutta sitten etsitään uusi harrastus/tekeminen.

1 Reply Last reply
        0

lumo@piipitin.fiL This user is from outside of this forum
          lumo@piipitin.fiL This user is from outside of this forum
          lumo@piipitin.fi
          wrote last edited by

@jnazarene En halua väittää muista ihmisistä mitään, mutta sanon vain että esimerkiksi oma vastaukseni on luettava siinä kontekstissa että olen lähtökohtaisesti introvertti. On mahdollista osallistua toimintaan, vaikka tarvitseekin lepoa itsekseen sosiaalisuuden ulkopuolella. Nämä ovat tasapainoasioita. Tuskin kukaan on niin äärimmäisen introvertti että selviäisi kokonaan ilman kontaktia muihin ihmisiin

Kyky ja uskallus toimia porukassa ovat taitoja, jotka kehittyvät kun niitä käyttää

1 Reply Last reply
          0

jankawessman@kamu.socialJ This user is from outside of this forum
            jankawessman@kamu.socialJ This user is from outside of this forum
            jankawessman@kamu.social
            wrote last edited by

@jnazarene Kuvasin jo omaa tilannettani, mutta pakko lisätä tähän vielä se, että se, että "tuntuu siltä etten sopeudu" on ihan normaali tilanne missä tahansa jengissä ja porukassa. On kovin harvinaista ja onnistuessaankin vaatii *todella* pitkää aikaa, että oleminen olisi sellaista, ettei siihen huomio kiinnity. Se, että tuntuu olevan "awkard" ei ole merkki siitä, että mikään on huonosti, vaan siitä, että tässä on sopeutuminen käynnissä.

1 Reply Last reply
            1
            0
            Reply
            • Reply as topic
            Log in to reply
            • Oldest to Newest
            • Newest to Oldest
            • Most Votes

• Login

• Login or register to search.
            • First post