Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (Cyborg)
  • No Skin
Collapse
Brand Logo

CIRCLE WITH A DOT

1. Home
  2. Uncategorized
  3. Onko pyöräilevillä ihmisillä suosituksia sivulaukuista (eteen tai taakse), jotka olisi käytännössä todettu siedettäviksi myös päiväreppuna?

Onko pyöräilevillä ihmisillä suosituksia sivulaukuista (eteen tai taakse), jotka olisi käytännössä todettu siedettäviksi myös päiväreppuna?

Scheduled Pinned Locked Moved Uncategorized
pyorailyretkeily
14 Posts 5 Posters 2 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • carto@mastodon.onlineC carto@mastodon.online

@kaarne Tää on nyt vähän tämmöinen sekasotku. Kun jos sulla on vain yksi laukku/reppu, niin onko kuski+pyöräyhdistelmä semmoinen että ajaminen ei vituta? Osa pyöristä ei oo kauhean hauskoja ajaa toispuoleisella kuormalla.

Sitten tää reppukysymys. 3-4 tuntia menis mulla jollain 15-20 litraisella jos on roinaa mukana, jos ei ole, niin 10-15 litraa aivan jees. Mun toimintatapa on laittaa pyörään iso sivulaukku, ja työnnän repun sinne. Ei oo kompromissiä sivulaukun eikä repun kanssa. 1/2

carto@mastodon.onlineC This user is from outside of this forum
    carto@mastodon.online
    wrote last edited by

@kaarne Jos ryhtyisin tähän reppu joka on pansku -hommaan, niin mun valinta olisi tää juuttaan kallis Berthoudin systeemi: https://berthoudcycles.fr/fr/1422-sacoche-lat%C3%A9rale-convertible-sac-%C3%A0-dos-enti%C3%A8rement-noir.html

Mutta en siis koe tarvetta, koska pansku ja reppu sinne plop toimii tarpeeksi hyvin. 2/2

kaarne@ecoevo.socialK 2 Replies Last reply
    0

@kaarne Tää on nyt vähän tämmöinen sekasotku. Kun jos sulla on vain yksi laukku/reppu, niin onko kuski+pyöräyhdistelmä semmoinen että ajaminen ei vituta? Osa pyöristä ei oo kauhean hauskoja ajaa toispuoleisella kuormalla.

Sitten tää reppukysymys. 3-4 tuntia menis mulla jollain 15-20 litraisella jos on roinaa mukana, jos ei ole, niin 10-15 litraa aivan jees. Mun toimintatapa on laittaa pyörään iso sivulaukku, ja työnnän repun sinne. Ei oo kompromissiä sivulaukun eikä repun kanssa. 1/2

kaarne@ecoevo.socialK This user is from outside of this forum
      kaarne@ecoevo.social
      wrote last edited by

@carto Siis mulla on aina kuorma molemmin puolin. Joko ostan kaksi identtistä reppuna toimivaa laukkua tai yhden, joka on mitoiltaan tarpeeksi lähellä mun nykyisiä laukkuja, niin että saan pakattua saman verran painoa molempiin. En aja kilometriäkään toispuoleisella kuormalla, liian kauheeta.

carto@mastodon.onlineC 1 Reply Last reply
      0

@kaarne Jos ryhtyisin tähän reppu joka on pansku -hommaan, niin mun valinta olisi tää juuttaan kallis Berthoudin systeemi: https://berthoudcycles.fr/fr/1422-sacoche-lat%C3%A9rale-convertible-sac-%C3%A0-dos-enti%C3%A8rement-noir.html

Mutta en siis koe tarvetta, koska pansku ja reppu sinne plop toimii tarpeeksi hyvin. 2/2

kaarne@ecoevo.social
        wrote last edited by

@carto Mun päiväreput ei mahdu olemassa oleviin laukkuihin, niin tartten vissiin jonkun uuden ratkaisun. Mukana oltava optiikkaa, koko reissun sapuskat ja juotavat + vaihtokengät ja -vaatetta, niin tilasta tulee pulaa.

Tää on ollut koko ajan yhdistettyjen työ- ja kartoitusreissujen pulma, kun maastokumppareissa ei pysty ajamaan ja roinaa tulee väkisinkin aika paljon, kun pitää kuskata kaiken maailman kameraa ja ehkä äänityslaitteitakin.

1 Reply Last reply
        0

kaarne@ecoevo.social
          wrote last edited by

@carto Tää on kyllä muuntuvuudeltaan tosi fiksun näköinen. Ehkä lottovoiton tai pitkän apurahan osuessa kohdalle...?

1 Reply Last reply
          0
          • kaarne@ecoevo.socialK kaarne@ecoevo.social

@carto Siis mulla on aina kuorma molemmin puolin. Joko ostan kaksi identtistä reppuna toimivaa laukkua tai yhden, joka on mitoiltaan tarpeeksi lähellä mun nykyisiä laukkuja, niin että saan pakattua saman verran painoa molempiin. En aja kilometriäkään toispuoleisella kuormalla, liian kauheeta.

carto@mastodon.online
            wrote last edited by

@kaarne Mulla on taas pyörä joka ei ole tuskallinen yksipuoleisella kuormalla (ns. randonneuse, edessä lowrider).

Maastoretkipyörässä on sitten leveä etutartsi, siihen saa mustekalalla tukevasti mitä vaan, esim 35 litraisen repun jossa on tarvittavat asiat. Tai vaikka imurin. Tässä ratkaisussa tasapaino ei oo samalla tavalla ongelma, mutta tiedän että iso osa ihmisistä ei tykkää yhtään etukuormasta.

Mä inhoan takakuormia aika palavasti, se heiluva pyrstö on jotenkin tosi ähhh 😄

kaarne@ecoevo.socialK 1 Reply Last reply
            0

@kaarne Mulla on taas pyörä joka ei ole tuskallinen yksipuoleisella kuormalla (ns. randonneuse, edessä lowrider).

Maastoretkipyörässä on sitten leveä etutartsi, siihen saa mustekalalla tukevasti mitä vaan, esim 35 litraisen repun jossa on tarvittavat asiat. Tai vaikka imurin. Tässä ratkaisussa tasapaino ei oo samalla tavalla ongelma, mutta tiedän että iso osa ihmisistä ei tykkää yhtään etukuormasta.

Mä inhoan takakuormia aika palavasti, se heiluva pyrstö on jotenkin tosi ähhh 😄

kaarne@ecoevo.social
              wrote last edited by

@carto Imurin 😄

Mulla on jonkun verran eroa omien pyörien ajettavuudessa etu- tai takapainoisina. Kaksi on selvästi mukavammat, kun lastaa painoa eteen, mutta yksi on ketterämpi ja varsinkin nousuissa mukavampi, jos enemmän painoa onkin takana. En oikein vieläkään tiedä, mistä tää johtuu, kun ei noiden geometriassa ole mielestäni kovinkaan suurta eroa. Useimmiten heitän laukut kyllä eteen ja kumpparit menee mustekalalla kiinnitettyinä tartsille, eteen tai taakse pyörästä riippuen.

0

@carto Imurin 😄

Mulla on jonkun verran eroa omien pyörien ajettavuudessa etu- tai takapainoisina. Kaksi on selvästi mukavammat, kun lastaa painoa eteen, mutta yksi on ketterämpi ja varsinkin nousuissa mukavampi, jos enemmän painoa onkin takana. En oikein vieläkään tiedä, mistä tää johtuu, kun ei noiden geometriassa ole mielestäni kovinkaan suurta eroa. Useimmiten heitän laukut kyllä eteen ja kumpparit menee mustekalalla kiinnitettyinä tartsille, eteen tai taakse pyörästä riippuen.

carto@mastodon.online
                wrote last edited by

@kaarne Se imuri oli ihan todellisuutta kun piti roudata se kaupasta kotiin 😄

Mut siis. Noilla spekseillä mä laittaisin eteen sivulaukut, kamat niihin ja reppu tyhjänä etutartsin päälle poikittain. Joo tylsää kun pitää siirtää tavaroita, mutta jos kaikki ei mahdu kuitenkaan vaan yhteen laukkuun niin jotain säätöä on edessä väistämättä. Laittaa vaikka jonkun kevyen sisäpussin panskuihin niin saa nostettua kaiken kerralla ulos laukusta ja reppuun.

0

@kaarne Se imuri oli ihan todellisuutta kun piti roudata se kaupasta kotiin 😄

Mut siis. Noilla spekseillä mä laittaisin eteen sivulaukut, kamat niihin ja reppu tyhjänä etutartsin päälle poikittain. Joo tylsää kun pitää siirtää tavaroita, mutta jos kaikki ei mahdu kuitenkaan vaan yhteen laukkuun niin jotain säätöä on edessä väistämättä. Laittaa vaikka jonkun kevyen sisäpussin panskuihin niin saa nostettua kaiken kerralla ulos laukusta ja reppuun.

carto@mastodon.online
                  wrote last edited by

@kaarne Ja jos saat jonkun nerokkaan idean, juttele laukkumaakareiden kanssa. Timtas.nl, dyedinthewool.eu esimerkiksi.

1 Reply Last reply
                  0

Onko pyöräilevillä ihmisillä suosituksia sivulaukuista (eteen tai taakse), jotka olisi käytännössä todettu siedettäviksi myös päiväreppuna? Jos malli on riittävän ergonominen 3–4 tunnin maastoretkeen, se riittää.

Mun silmään jotkut Acidin mallit näyttää aika fiksuilta, mutta niillä on oma kiinnityssysteeminsä. Onko ainoa järkevä vaihtoehto joku 200 euron Ortliebin Vario? Ja eikö missään mallissa tosiaan ole lantiovyötä reppuun?

#pyöräily #retkeily

opiha@mastodontti.fiO This user is from outside of this forum
                    opiha@mastodontti.fiO This user is from outside of this forum
                    opiha@mastodontti.fi
                    wrote last edited by

@kaarne Mulla on sellainen Ortliebin erillinen selkämysosa. Toki myös Ortliebin laukut, en tiedä, toimisiko muiden mallien kanssa. Lantiovyötä ei ole. Pitäisi varmaan itse nikkaroida. En ole käyttänyt kovin montaa kertaa, joten en osaa sanoa, toimisiko monen tunnin maastoreissussa. Varmasti kuitenkin olkahihnakantoa miellyttävämpi.

1 Reply Last reply
                    0

Onko pyöräilevillä ihmisillä suosituksia sivulaukuista (eteen tai taakse), jotka olisi käytännössä todettu siedettäviksi myös päiväreppuna? Jos malli on riittävän ergonominen 3–4 tunnin maastoretkeen, se riittää.

Mun silmään jotkut Acidin mallit näyttää aika fiksuilta, mutta niillä on oma kiinnityssysteeminsä. Onko ainoa järkevä vaihtoehto joku 200 euron Ortliebin Vario? Ja eikö missään mallissa tosiaan ole lantiovyötä reppuun?

#pyöräily #retkeily

jannepekkala@mementomori.socialJ This user is from outside of this forum
                      jannepekkala@mementomori.socialJ This user is from outside of this forum
                      jannepekkala@mementomori.social
                      wrote last edited by

@kaarne seurantaan

1 Reply Last reply
                      1
                      0
                      • System shared this topic

#pyöräily #retkeily

waveway@mementomori.socialW This user is from outside of this forum
                        waveway@mementomori.socialW This user is from outside of this forum
                        waveway@mementomori.social
                        wrote last edited by

@kaarne Sain juuri ortliebin varion. Mun pyörässä sivupaino takana, vaikutti yllättävän vähän. Mutta jos mietin että mun pitäis kävellä metsässä 4 tuntia varion kanssa, vaikka 20kg kantamusten kanssa niin en usko että nauttisin. 10kg menis kyllä. Mutta enemmän kaupunki reppu.
                        Ainoa asia mikä harmittaa että hankin vasta nyt enkä 4 vuotta sitten kun se ilmesty. Silloin pyöräilin kouluun 13km suuntaansa, 3xviikko. olisi säästynyt monet selkähiet.

1 Reply Last reply
                        1
                        0
                        Reply
                        • Reply as topic
                        Log in to reply
                        • Oldest to Newest
                        • Newest to Oldest
                        • Most Votes

• Login

• Login or register to search.
                        • First post