Perheyrityksiä suitsuttava juttu unohtaa mainita että tutkimus tehtiin Perheyrityksien liiton tuella.
-
Perheyrityksiä suitsuttava juttu unohtaa mainita että tutkimus tehtiin Perheyrityksien liiton tuella. Tieto löytyy kun hakeutuu Aallon verkkosivuille, kolmen linkin takaa raportin alaviitteestä.
https://yle.fi/a/74-20207489?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp
Perheyritykset ovat varmaan kaikkea esitettyä mutta myös nepotismin tyyssioja. -
Perheyrityksiä suitsuttava juttu unohtaa mainita että tutkimus tehtiin Perheyrityksien liiton tuella. Tieto löytyy kun hakeutuu Aallon verkkosivuille, kolmen linkin takaa raportin alaviitteestä.
https://yle.fi/a/74-20207489?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp
Perheyritykset ovat varmaan kaikkea esitettyä mutta myös nepotismin tyyssioja.@terokankaanpera joo ja vielä toivotaan perintöveron poistoa. En tiiä oonko vaan katkera työläisperheen lapsi, mut mun mielestä jotain yli miljoonan perintöjä vosi verottaa lähes sadalla prosentilla.
-
R relay@relay.an.exchange shared this topic
-
@terokankaanpera joo ja vielä toivotaan perintöveron poistoa. En tiiä oonko vaan katkera työläisperheen lapsi, mut mun mielestä jotain yli miljoonan perintöjä vosi verottaa lähes sadalla prosentilla.
@timitii Mä en myöskään kannata perintöveron poistamista mutta olen kyllä sitä mieltä että sen perinnön ollessa toimivan yrityksen muodossa (ei vain vähäisenä määränä osakkeita) sen pitäisi olla 50% helpotuksen kohteena.
-
@timitii Mä en myöskään kannata perintöveron poistamista mutta olen kyllä sitä mieltä että sen perinnön ollessa toimivan yrityksen muodossa (ei vain vähäisenä määränä osakkeita) sen pitäisi olla 50% helpotuksen kohteena.
@terokankaanpera mun mielestä nimenomaan vähäiset perinnöt vois jättää verottamatta, köyhillä on muutenki tarpeeks ongelmia.
-
Perheyritykset ovat varmaan kaikkea esitettyä mutta myös nepotismin tyyssioja.@terokankaanpera Nepotismi on yksi asianhaara. Sitten on vielä se, että perheet saattavat olla yllättävän yksimielisiä siitä, mikä on oikein, eikä se välttämättä aina täsmää paikallisiin lakeihin. Tämä voi nopeuttaa perheyrityksen yleisempää korruptoitumista, ei vain nepotismia.
-
@terokankaanpera mun mielestä nimenomaan vähäiset perinnöt vois jättää verottamatta, köyhillä on muutenki tarpeeks ongelmia.
@timitii @terokankaanpera
Itseasiass tästä vuodesta alkaen 30000 euroon saakka perintö on verovapaa, ja tuon alarajan kohdalla veroa menee 100€Miljoonan perijällä veroa menee 149000€ ja siitä ylimenevästä 19%. Itse pidän verotusta ihan passelina.
Lahjana saa antaa verovapaasti 7500€ kolmen vuoden välein.
-
@timitii @terokankaanpera
Itseasiass tästä vuodesta alkaen 30000 euroon saakka perintö on verovapaa, ja tuon alarajan kohdalla veroa menee 100€Miljoonan perijällä veroa menee 149000€ ja siitä ylimenevästä 19%. Itse pidän verotusta ihan passelina.
Lahjana saa antaa verovapaasti 7500€ kolmen vuoden välein.
@terppa @terokankaanpera jotenki omaan järkeen ei käy käy et syntymällä rikkaaseen perheeseen saat perintöä huomattavasti pienemmällä veroprosentilla, kuin tekemällä itse samat rahat vaikka työllä.