@doktorzjivago det ser ju ut som ett marsvins septitank... men smakade det bättre eller sämre än julmust?
-
@doktorzjivago jobbar inte du? Säger jag som äter frukost.
@linbro Nä jag vabbar…
-
@linbro Nä jag vabbar…
@doktorzjivago det har sina fördelar kan du greja med läsk.
Har vabbat också, sista barnet hade influensa och frisk så på skolan idag! Jag har kafferast fast hemma. Kör distans idag. -
@doktorzjivago @linbro Trocadero! Livsvattnet!
-
@doktorzjivago Dette er absolutt min favoritttråd på mastodon for tida.
-
För att inte slösa enorma mängder socker och vätska har jag gjort en grundläggande lösning som jag fyller på i 10-millilitersglas, och sedan justerar jag balansen på aromerna i droppform. Bytte till en fruktigare humle, det gjorde susen. Bytte till en mera bränd kornmalt, även det passade perfekt.

… och nu är vi här. Jag har gjort standardiserade essenser av alla komponenter jag identifierat i julmust, och provar enligt ett schema.

-
… och nu är vi här. Jag har gjort standardiserade essenser av alla komponenter jag identifierat i julmust, och provar enligt ett schema.

@doktorzjivago den lille hemkemisten är tillbaka

-

@doktorzjivago Passande användning av julklappsetiketterna!
-
@doktorzjivago Passande användning av julklappsetiketterna!
@moonhouse Verkligen!
-

Jösses, nu måste jag pausa detta. Man blir alldeles vimmelkantig av all sockersötad dryck
-
@fruktsoda.se Vi ska LÖSA julmust-gåtan
-
Jösses, nu måste jag pausa detta. Man blir alldeles vimmelkantig av all sockersötad dryck
@doktorzjivago gå ut och ta frisk luft det kan din eminenta hjärna behöva!
-
@fruktsoda.se Vi ska LÖSA julmust-gåtan
@doktorzjivago @fruktsoda.se
Fascineras av att julmusten verkar vara sjukt mycket svårare att få till än coca cola! Annars är det dess mytomspunna hemliga recept alla tjatar om
-
Fascineras av att julmusten verkar vara sjukt mycket svårare att få till än coca cola! Annars är det dess mytomspunna hemliga recept alla tjatar om
@astrojoachim @fruktsoda.se Jo men det är nog svårare! Det är ju malt och humle i drycken, det gör det svårare att prova ut
-
@mxnectarine.polycule-slut.cloud Nä man får kolla över axeln
-
@doktorzjivago @fruktsoda.se @astrojoachim coca cola är relativt svårt får man nog ändå säga https://youtu.be/TDkH3EbWTYc?si=XjgZVN50oqgg7t89
-
-
@doktorzjivago Tur att det inte är grogg du blandar! Då hade nog vimmelkantig bara varit förnamnet:-)
-
Jag drog nytta av att man inte måste gå till KB för att låna vissa böcker, utan de kan scanna in och skicka dem till en. Här en receptbok om drycker från 1911, året efter julmusten skapades, med två recept som ligger mycket nära det som smakar julmust: svagdricka och enbärsdricka.
-
Jag drog nytta av att man inte måste gå till KB för att låna vissa böcker, utan de kan scanna in och skicka dem till en. Här en receptbok om drycker från 1911, året efter julmusten skapades, med två recept som ligger mycket nära det som smakar julmust: svagdricka och enbärsdricka.
@doktorzjivago enbärsdricka
️ Hammars nya enbärsdricka matchar inte alls mitt minne
-
@doktorzjivago Bibliotek är fantastiska!