Millä alustalla kannattais pistää pystyyn vanha kunnon keskustelufoorumi?
-
Millä alustalla kannattais pistää pystyyn vanha kunnon keskustelufoorumi? Kannattaisko millään?
-
R relay@relay.an.exchange shared this topic
-
Millä alustalla kannattais pistää pystyyn vanha kunnon keskustelufoorumi? Kannattaisko millään?
@kaisla phpBB on vieläkin hyvissä voimissa! Myös Discourse on oivallinen valinta jos haluaa vähän erilaisempaa käyttäjäkokemusta.
-
Tuossa pari vaihtoehtoa:
Eurooppalaisia vaihtoehtoja yhteisömanagerin työkalupakkiin
Linkkejä ja vinkkejä
CMAD 2025 (cmad.fi)
-
@kaisla phpBB on vieläkin hyvissä voimissa! Myös Discourse on oivallinen valinta jos haluaa vähän erilaisempaa käyttäjäkokemusta.
@tsiika9 @jjanhone Noissa tähänastisissa vaihtoehdoissa valitettavasti vaihtoehdot taitaa mennä niin, että joko self-hostataan eli maksetaan (mihin mulla ei oo mahdollisuutta), on ilmainen hostaus ja muu, mutta jonkinlainen postauskatto (freeflarum oli loistava vaihtoehto, mutta siellä tulee katto vastaan 35 000 postauksessa), tai sit jotka on jotain ihan toisenlaisia käyttöjärjestelmiä kuin foorumit, mitä tässä haen. En etsi mitään uutta, etsin ihan perus nettifoorumialustaa.
-
@tsiika9 @jjanhone Noissa tähänastisissa vaihtoehdoissa valitettavasti vaihtoehdot taitaa mennä niin, että joko self-hostataan eli maksetaan (mihin mulla ei oo mahdollisuutta), on ilmainen hostaus ja muu, mutta jonkinlainen postauskatto (freeflarum oli loistava vaihtoehto, mutta siellä tulee katto vastaan 35 000 postauksessa), tai sit jotka on jotain ihan toisenlaisia käyttöjärjestelmiä kuin foorumit, mitä tässä haen. En etsi mitään uutta, etsin ihan perus nettifoorumialustaa.
-
@kaisla Discourse ja NodeBB siitä hyviä että tukevat ActivityPubia (tosin ensiksimainittuun tarvitaan pluginin asennus). Siten osallistuminen mahdolliista myös Mastodonista ja muusta fediversumista.
-
@kaisla laitoin flarumin hetzneriin. 4€/kk
-
Katotaan mitä tapahtuu! Perustin tällasen http://kuurama.art/feministinenroolipeliryhma , jos vaikka mulle todella tärkeä ja oleellinen keskustelu ei jäätyisi tai jumiutuisi vain yhteen sovellukseen (Discordiin) kiinnittymisen vuoksi.
Ehkä romantisoin vähän, mutta mulle foorumit on edelleen ikivihreän tiedon löytämiseen tärkeitä, pullopostimaisia paikkoja. Ja ehkä niiden kautta keskusteleminenkin hitaassa formaatissa on nykypäivänä vielä mahdollista?