- "Sikke en rejse!", udbryder Jacob lørdag aften kl. 22.55 og smiler selvtilfreds.
-
- "Sikke en rejse!", udbryder Jacob lørdag aften kl. 22.55 og smiler selvtilfreds.
Han har brugt næsten hele sin lørdag på at skifte webhotel, installere nyt CMS på sin hjemmeside og lære det at kende. Undersøge dets muligheder og begrænsninger.
Han endte med en HTMLy-model med Ignite-tema.
Snart vil han gå fløjtende i seng.
[ fortsættelse følger ... i morgen! ]
-
Han har brugt næsten hele sin lørdag på at skifte webhotel, installere nyt CMS på sin hjemmeside og lære det at kende. Undersøge dets muligheder og begrænsninger.
Han endte med en HTMLy-model med Ignite-tema.
Snart vil han gå fløjtende i seng.
[ fortsættelse følger ... i morgen! ]
nå men, det ser sgu' da meget godt ud!
Jeg er netop blevet færdig med 'comics'-sektionen på min spritnye hjemmeside.
Tag et kig. Måske? Mere kaffe?
Her er masser af læsestof til både store og små.Link: https://anport.dk/comics
-
@anport Der er et enkelt panel i "Red lamp" som gentages

-
@anport Der er et enkelt panel i "Red lamp" som gentages

@fanden TAAAAK
Jeg har fluks rettet det ...
-
@fanden TAAAAK
Jeg har fluks rettet det ...
@anport Jeg studsede også over at "The day Ariel's hair turned gray" står beskrevet som "18 frames"...? Der er 18 "striber", fordelt over 6 sider, men individuelle paneler/frames... har jeg altså ikke siddet og talt

Men det er jo mere en teknikalitet, det indser jeg.
-
@anport Jeg studsede også over at "The day Ariel's hair turned gray" står beskrevet som "18 frames"...? Der er 18 "striber", fordelt over 6 sider, men individuelle paneler/frames... har jeg altså ikke siddet og talt

Men det er jo mere en teknikalitet, det indser jeg.
@fanden altid godt med et par friske øjn’ på det man laver og skriver - og ja, det giver ingen mening med ‘18 frames’, har nu rettet det til ‘6 pages’.

-
@anport Sejt! Seer godt ud!
-
@fanden altid godt med et par friske øjn’ på det man laver og skriver - og ja, det giver ingen mening med ‘18 frames’, har nu rettet det til ‘6 pages’.

@fanden dagens bedste overraskelse var i øvrigt, at jeg i mit nye HTMLy-CMS blot kunne indsætte koderne fra tegneseriesiderne fra mit gamle Bludit-CMS. Jeg var helt fri for at skulle uploade og opsætte siderne igen, havde ellers regnet med et par timers arbejde denne søndag, men nu tog det pludselig kun 30 minutter 🥳

-
@fanden dagens bedste overraskelse var i øvrigt, at jeg i mit nye HTMLy-CMS blot kunne indsætte koderne fra tegneseriesiderne fra mit gamle Bludit-CMS. Jeg var helt fri for at skulle uploade og opsætte siderne igen, havde ellers regnet med et par timers arbejde denne søndag, men nu tog det pludselig kun 30 minutter 🥳

@anport Nogle gange er man heldig, og en overgang fra A til B glider bare som i smør
Det må være gængse PHP- eller markdown-konventioner uden fikumdik. -
@anport Nogle gange er man heldig, og en overgang fra A til B glider bare som i smør
Det må være gængse PHP- eller markdown-konventioner uden fikumdik.@fanden ja, det var fedt for en gang skyld at ting bare glider. Da jeg startede på det ‘skift webhotel + flat file CMS’-projekt i går morges regnede jeg da bestemt med, at jeg skulle blive arrig og sur på teknik-der-drillede og ‘åh for fanden’, men det er gledet som smør. Fra start til slut. Næsten

-
@anport Ja, det ser megafedt ud!
-
@fanden ja, det var fedt for en gang skyld at ting bare glider. Da jeg startede på det ‘skift webhotel + flat file CMS’-projekt i går morges regnede jeg da bestemt med, at jeg skulle blive arrig og sur på teknik-der-drillede og ‘åh for fanden’, men det er gledet som smør. Fra start til slut. Næsten

@anport Ja ja, lige som det gik bedst måtte jeg komme med rettelser
Djævlen i detaljen, du ved! -
@anport Ja, det ser megafedt ud!
@simonjust tak
jeg er hurtigt blevet meget glad for HTMLy - jeg er glad for at jeg fik prøvet det af, det er trods alt en my federe end mit “gamle” Bludit-CMS, mere fleksibilitet und so weiter 
-
@anport Ja ja, lige som det gik bedst måtte jeg komme med rettelser
Djævlen i detaljen, du ved!@fanden alting bliver bedre af rettelser og smårettelser

prøv eksempelvis at rette lidt på håret …
(…)
det er bedre nu, ikk’?
-
@fanden alting bliver bedre af rettelser og smårettelser

prøv eksempelvis at rette lidt på håret …
(…)
det er bedre nu, ikk’?
@anport Perfekt! 🦱
-
@simonjust tak
jeg er hurtigt blevet meget glad for HTMLy - jeg er glad for at jeg fik prøvet det af, det er trods alt en my federe end mit “gamle” Bludit-CMS, mere fleksibilitet und so weiter 
@anport Det glæder mig altid at se webapps med afslappede systemkrav

-
@anport Det er da nydeligt!

Hvordan kan det være, at listen i “Recent posts” på ‘collages’ og ‘links’ adskiller sig fra den på ‘home’ og ‘comics’?
-
@anport Det er da nydeligt!

Hvordan kan det være, at listen i “Recent posts” på ‘collages’ og ‘links’ adskiller sig fra den på ‘home’ og ‘comics’?
@nerdd tak for et vågent øje - det var cachen der gjorde det (HTMLys cache er benhård!), ‘recent posts’ burde være ens på alle sider nu(?).
-
@nerdd tak for et vågent øje - det var cachen der gjorde det (HTMLys cache er benhård!), ‘recent posts’ burde være ens på alle sider nu(?).
@anport Yes, nu er den ens over det hele. Selv den bedste bliver af og til bidt af en benhård cache

-
@anport Flot!