Aamun mielisairaalakäynnillä oli huoneeseen mennessä pöydällä kyselylomakkeita sekä ADHD:n että autismin kartoituksen aloitukseen.
-
@VPSuuronen @kaarne @manna
Olen tässä tootissa enkä tiedä mitä ajatella...Tämän ketjun inspiroimana tsekkasin puhelimesta milloin minulle on viimeksi soittanut joku muu kuin perheenjäsen. Näköjään elokuussa (vanha tuttu joka kaipasi tietoteknistä apua) - yllätyin kun tämä oli kuitenkin niinkin lähellä kuin viime vuonna.
@mssuo @VPSuuronen @kaarne @manna mahtavaa että kerrotte niin tiedämme että emme ole yksin kokemuksiemme kanssa.
-
@mssuo @VPSuuronen @manna Tässä pitää ehkä ottaa vähän huomioon myös työkuviot ja asuinpaikka. Osalla muista ihmisistä on niin paljon ihmiskontakteja työssä, ettei työn ulkopuolella pidetä yhteyttä melkein kehenkään. Ja sit täällä haja-asutusalueella osa ihmisistä mieluiten soittaa, koska puhelimessa pystyy puhumaan myös tilan töitä tehdessä, polttopuita hakiessa, traktorin hytissä, marjassa, sienessä jne.
@kaarne @VPSuuronen @manna Joo, lisäksi eiköhän yhteydet nykyään hoideta viestein ennemmin kuin puhuen... joten ei tuo pelkän puhelulokin selaaminen ehkä ihan koko totuutta kerro.
Oma mitta tulee täyteen työpäivän aikana joten ihan vapaaehtoisestikin on hiljaiseloa sitten vapaa-ajalla.
-
@VPSuuronen @manna @kaarne trick question, koen enemmän intohimoa toisiin autisteihin ja esim omiin koiriin kuin esineisiin mutta taatusti enemmän intohimoa esineisiin kuin allisteihin
Ja siis intohimoa, wtf
Kyselyt on kyllä niiiiin kakkaaaa
@kskehu @manna @kaarne
Tää oli kysymys, josta nostin ekana esiin, että mitä assosiaatioita intohimo mun päässä herättää ja hoitaja totesi ihan asiallisesti, että ei puhuta nyt objektiseksuaalisuudesta.Mutta vaikka en himoitse uusia esineitä, niin myönnän, että mun on vaikea LUOPUA esineistä.
EN lähde nyt sille linjalle, että miten suuria intohimoja mä herätän.
-
@kskehu @VPSuuronen @manna Kaikkihan tosiaan haluaa ihmeellisiä kompakysymyksiä, kun kahlaa jossain kriisissä ja on vaikeeta. Välillä kyllä mietityttää, oliko kyselyjen tarkoitus siis karsia heikoimmat vai jotenkin auttaa, ja voisko ne suunnitella niin, että ne toimii vastaajillekin eikä pelkästään vastausten arvioijille.
-
@VPSuuronen https://youtube.com/shorts/0Ta08CRhkAs?si=kDb3aPLtESFZfRxg
Jaoin ton vaimolle saatesanoin "oon tää vaimo", vastaus oli vain "tiedän".
Ootko säki!
@timitii @VPSuuronen Tuohan on ihan normaalia. Kuka nyt jaksaa olla pitkään innoissaan samasta asiasta? Kun on miljoona muutakin

-
@VPSuuronen
Tähän hei ekaan kappaleeseen +1 täältä.Aina ollu sama vika vai onko ne nykyään ominaisuuksia.
Pöljä juttu kuitenkin.
@kaarne @manna@janne @kaarne @manna
Ei ainakaan vikoja tai vammoja kuulemma, vaikka tälleen subjektiivisesti voin todeta kärsi(vä/nee)ni omasta (todennäköisestä) nepsyydestäni.Mutta niin kauan kuin olen akuuttipsykiatrian piirissä, sanon itseäni mielisairaaksi (ei kuulemma saa sanoa kuin itsestään) ja avohoitopotilaaksi (mikä on kuulemma ihan totta, koska mut päästetään hoitokertojen välissä kotiin)
-
@VPSuuronen https://youtube.com/shorts/0Ta08CRhkAs?si=kDb3aPLtESFZfRxg
Jaoin ton vaimolle saatesanoin "oon tää vaimo", vastaus oli vain "tiedän".
Ootko säki!
@timitii Mun mielestä vaikuttaa ihan normaalilta. Tosin mä oon vähän yrittänyt rajoittaa, että kiinnostuksen kohteet ei vaatisi hirveästi kallista ostamista ja onneksi tykkään touhuta ulkona, jolloin vuodenajat vähän pitää "harrastuksia" tuoreina kun kesällä ei voi hiihtää tai vapaalaskea.
Mutta ihan tosi ymmärrettävä homma.
Olen taistellut pari vuotta ukulelen ostamista vastaan, kun tiedän etten kuitenkaan oikeasti opettele sitä soittamaan.
-
@timitii @VPSuuronen Tuohan on ihan normaalia. Kuka nyt jaksaa olla pitkään innoissaan samasta asiasta? Kun on miljoona muutakin

@annakansalais @timitii
Maailmassa on ihan hirveästi kiinnostavia asioita ja elämä liian lyhyt.Ei tässä kerkii harrastuskavereidenkaan kanssa ystävystyä kun sit ne jää niihin sou last week -harrastuksiin.
-
@mssuo @VPSuuronen @manna Tässä pitää ehkä ottaa vähän huomioon myös työkuviot ja asuinpaikka. Osalla muista ihmisistä on niin paljon ihmiskontakteja työssä, ettei työn ulkopuolella pidetä yhteyttä melkein kehenkään. Ja sit täällä haja-asutusalueella osa ihmisistä mieluiten soittaa, koska puhelimessa pystyy puhumaan myös tilan töitä tehdessä, polttopuita hakiessa, traktorin hytissä, marjassa, sienessä jne.
-
@annakansalais @timitii
Maailmassa on ihan hirveästi kiinnostavia asioita ja elämä liian lyhyt.Ei tässä kerkii harrastuskavereidenkaan kanssa ystävystyä kun sit ne jää niihin sou last week -harrastuksiin.
@VPSuuronen @annakansalais @timitii "Maailmassa on ihan hirveästi kiinnostavia asioita ja elämä liian lyhyt." Tämä 500 kertaa!
-
@kaarne @manna
Puoliksi ärsytti ja ahdisti se, mikä aiheutti tämän nepsyselvityksen ja prosessin rikkomisen mun kertoman lisäksi oli, että kantakirjauksessa luki "Hymähtelee epäadekvaatisti omille vastauksilleen" ja "herättää ak:ssa tunteen, että ei kommunikoi ak:n kanssa samassa rytmissä"Että vaikka oon yrittänyt kertoa, että josko ehkä.. niin silti mun taidot oli niin huonot, että tämä ammattilainen näki myös muuta kuin mitä sanoilla kerroin. Vaikka olen niin opetellut olemaan ihmismäinen.
-
@VPSuuronen @annakansalais @timitii "Maailmassa on ihan hirveästi kiinnostavia asioita ja elämä liian lyhyt." Tämä 500 kertaa!
@ElinaPyy @annakansalais @timitii
Mitä aakkosia sun diagnoosissa on? -
Mitä aakkosia sun diagnoosissa on?@VPSuuronen @annakansalais @timitii Ai minun? En oo kysynyt.
-
@kskehu @VPSuuronen @manna Kaikkihan tosiaan haluaa ihmeellisiä kompakysymyksiä, kun kahlaa jossain kriisissä ja on vaikeeta. Välillä kyllä mietityttää, oliko kyselyjen tarkoitus siis karsia heikoimmat vai jotenkin auttaa, ja voisko ne suunnitella niin, että ne toimii vastaajillekin eikä pelkästään vastausten arvioijille.
@kaarne @VPSuuronen @manna ja sit monesti ne on niin ilmiselviä että melkein naurattaa. Jos haluais olla saamatta täysiä pisteitä jossain masennuskyselyssä ni ei tekis yhtään tiukkaa. Tai toisin päin. Että miks niitä oikeestaan ees tehdään
-
@kaarne @VPSuuronen @manna ja sit monesti ne on niin ilmiselviä että melkein naurattaa. Jos haluais olla saamatta täysiä pisteitä jossain masennuskyselyssä ni ei tekis yhtään tiukkaa. Tai toisin päin. Että miks niitä oikeestaan ees tehdään
@kskehu @kaarne @manna
Masennuskyselyissä on myös kysymyksiä, joihin en löydä mitään tarttumapintaa, mutta se voikin johtua siitä, että jos kyseessä onkin joku autistinen burnout, niin se ei välttämättä tarkoita ruokahalun menemistä, unien menemistä, oman kehonkuvan muutosta tms.Eikö masentuneet käytä lohturuokaa dopamiinibuusteihin?
-
@VPSuuronen @annakansalais @timitii Ai minun? En oo kysynyt.
@VPSuuronen @annakansalais @timitii Tosin oon usein hämmästellyt, että miten kaikki minun omasta mielestäni hyvät puolet löytyy jostain diagnoosikriteereistä.

-
@VPSuuronen @annakansalais @timitii Tosin oon usein hämmästellyt, että miten kaikki minun omasta mielestäni hyvät puolet löytyy jostain diagnoosikriteereistä.

Tota...Kukas se oli kun kertoi Annalle uutisia siitä kun se totesi, että sen mielestä normaaleimmat ihmiset on nepsyjä..
MEILLÄ SAATTAA OLLA SINULLE UUTISIA
-
@timitii Mun mielestä vaikuttaa ihan normaalilta. Tosin mä oon vähän yrittänyt rajoittaa, että kiinnostuksen kohteet ei vaatisi hirveästi kallista ostamista ja onneksi tykkään touhuta ulkona, jolloin vuodenajat vähän pitää "harrastuksia" tuoreina kun kesällä ei voi hiihtää tai vapaalaskea.
Mutta ihan tosi ymmärrettävä homma.
Olen taistellut pari vuotta ukulelen ostamista vastaan, kun tiedän etten kuitenkaan oikeasti opettele sitä soittamaan.
@VPSuuronen @timitii lol mulla sama basson kanssa

ostin miehelle ukulelen lahjaksi muutama joulu sitten, arvaa vaan kuinka paljon sitä on soitettu. Ja se sentään on hiukan soittotaitoinen -
@kskehu @kaarne @manna
Masennuskyselyissä on myös kysymyksiä, joihin en löydä mitään tarttumapintaa, mutta se voikin johtua siitä, että jos kyseessä onkin joku autistinen burnout, niin se ei välttämättä tarkoita ruokahalun menemistä, unien menemistä, oman kehonkuvan muutosta tms.Eikö masentuneet käytä lohturuokaa dopamiinibuusteihin?
@VPSuuronen @kaarne @manna no ilmeisesti tällasta voi olla joo
Ja entäs sit kun masennus (tai se autistinen burnis) johtuu jostain maailman monikriiseistä ja perseilevistä poliitikoista ym eikä siitä että mun aivokemiassa on jotain vikaa? Jos maailma ois huomenna vähemmän perse ni mun "masennus" loppuis siihen
-
Tota...Kukas se oli kun kertoi Annalle uutisia siitä kun se totesi, että sen mielestä normaaleimmat ihmiset on nepsyjä..
MEILLÄ SAATTAA OLLA SINULLE UUTISIA