Liikkeellä aivan liian varhain eli ennen puoltapäivää, mutta onpahan hyvä syy.
-
Päivän ensimmäinen juna.
Tuo vihreän alta paljastuva vanha punainen vaikuttaa poliittiselta metaforalta, mutta valitettavasti koskee enemmän minua kuin VR:ää.
-
@saruwine Niin olisi suunnilleen minullakin. Junailin Peipohja-Rauma-Peipohja-pätkää viimeksi vuonna ~1984.
@Ttso Minä kuljin Tampere–Vilppula-väliä joskus siinä 80-luvun puolivälissä; koska lie sillä välillä lättäliikenne loppunut.
Kohta kai pääsee Raumalle junalla taas!
-
@urja Tupakantumppi tai tulitikku siinä on varmaan ollut mielessä.
@saruwine joo, ehkä näkökulma on eri nyt kun tupakointia ei missään sisällä harrasteta eikä se ekana tule mieleen niin mielikuva on jotain ... villimpää (mitä tulella jonglöörausta siellä on harrastettu?? :P)
-
-
@saruwine joo, ehkä näkökulma on eri nyt kun tupakointia ei missään sisällä harrasteta eikä se ekana tule mieleen niin mielikuva on jotain ... villimpää (mitä tulella jonglöörausta siellä on harrastettu?? :P)
@urja Tässä vaunussa oli tupakointi eksplisiittisesti sallittu.

-
@sunell Kai niitäkin joku museoidaan, voidaan sitten palauttaa alkuperäinen väritys.
-
@urja Tässä vaunussa oli tupakointi eksplisiittisesti sallittu.

@saruwine Aika villiä. Melkein yhtä villiä on se että opin tästä kuvasta että aikoinaan junat on pysähtyny pysäkeille _tarvittaessa_ kuin mikäkin bussi

-
@Ttso Minä kuljin Tampere–Vilppula-väliä joskus siinä 80-luvun puolivälissä; koska lie sillä välillä lättäliikenne loppunut.
Kohta kai pääsee Raumalle junalla taas!
@saruwine No niinhän sitä väitetään.
-
@saruwine Aika villiä. Melkein yhtä villiä on se että opin tästä kuvasta että aikoinaan junat on pysähtyny pysäkeille _tarvittaessa_ kuin mikäkin bussi

@urja Paikallisjunat oli aika paikallisia silloin vanhaan hyvään aikaan.

-
@piiabartos @Pekesen @saruwine ”Tään seuvun brassicaa”?
@tomminieminen @piiabartos @saruwine ”Manneken on juonut salaa olvia” Onko tuo samasta?
-
Ettäs osaatte sitten.
-

-
-
@tomminieminen @piiabartos @saruwine ”Manneken on juonut salaa olvia” Onko tuo samasta?
@Pekesen @piiabartos @saruwine Kyllä vain!
-
Toijalan asemalla haisee kuusenpihka ja General Electric.
@saruwine general ”electric” (oikeesti diesel)

-
@saruwine menit sitten kuitenkin sillä aiemmalla vuorolla!
(minä jätin lopulta kokonaan väliin ja nukuin puoli kolmeen)
-
@saruwine menit sitten kuitenkin sillä aiemmalla vuorolla!
(minä jätin lopulta kokonaan väliin ja nukuin puoli kolmeen)
@Stoori Ei, on tää se myöhempi. Lähti 14.00, aiempi 12.00.
-
@Stoori Ei, on tää se myöhempi. Lähti 14.00, aiempi 12.00.
@saruwine aa nii, katoin vaan ekasta että olit liikkeellä ennen puoltapäivää, niin oletin että se oli se eka
-
@syysmyrkky Penkit on mukavat. Vaunu huojuu aika tavalla, mutta riippuu varmaan radankin kunnosta.
Kannattaa istua liitevaunussa, jonka tunnistaa matkatavaraosastosta. Muissa vaunuissa on moottori, joka on aika äänekäs, ja pakokaasutkin voi haista.
-
Ettäs osaatte sitten.
@saruwine Kiitos, olipa mahtavaa nähdä tämä! Hyvin kaukaa tuttua matskua, mutta jotkut noista piirroksista ovat syöpyneet mielen uumeniin ja ponnahtivat nyt esiin
️

Intouduin asiasta ja sain juuri tiedon, että kesällä pääsee Helsingistä Porvooseen retkelle lättähatulla, Sipoon Nikkilän kautta, ehkä pakko käydä koska
️