Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (Cyborg)
  • No Skin
Collapse
Brand Logo

CIRCLE WITH A DOT

1. Home
  2. Uncategorized
  3. Det er velkendt her på gode #Mastodon at #meta er vanedannende.

Det er velkendt her på gode #Mastodon at #meta er vanedannende.

Scheduled Pinned Locked Moved Uncategorized
mastodonmetadanmarkskifterfacebook
3 Posts 3 Posters 0 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • jonasdahl@expressional.socialJ This user is from outside of this forum
    jonasdahl@expressional.socialJ This user is from outside of this forum
    jonasdahl@expressional.social
    wrote last edited by

Det er velkendt her på gode #Mastodon at #meta er vanedannende. Noget #danmarkskifter.dk også lagde vægt på.

Det jeg synes der kunne være interessant at få belyst på nationalplan er, hvad den enkelte mener der skal til for at give slip på #Facebook.

Stiller spørgsmålet fordi jeg antager, at nogen virker til at være pænt ligeglade med hvordan Meta opfører sig. De trækker bare på skulderen og siger mediet er nemt at bruge.

Men er der mon slet ingen moralsk grænse?

Det er det, jeg finder interessant.

Link Preview Image
    Google og Meta dømt i retssag om afhængighed af sociale medier | Nyheder | DR

I den amerikanske storby Los Angeles har en jury afgjort, at tech-giganterne Google og Meta, der blandt andet står bag Facebook og Instagram, er ansvarlige i en principiel retssag om afhængighed af sociale medier. Det skriver nyhedsbureauet Reuters.

favicon

DR (www.dr.dk)

lykkebrammer@mastodon.socialL bettina@mastodon.nuB 2 Replies Last reply
    0
    • jonasdahl@expressional.socialJ jonasdahl@expressional.social

Det er velkendt her på gode #Mastodon at #meta er vanedannende. Noget #danmarkskifter.dk også lagde vægt på.

Det jeg synes der kunne være interessant at få belyst på nationalplan er, hvad den enkelte mener der skal til for at give slip på #Facebook.

Stiller spørgsmålet fordi jeg antager, at nogen virker til at være pænt ligeglade med hvordan Meta opfører sig. De trækker bare på skulderen og siger mediet er nemt at bruge.

Link Preview Image

I den amerikanske storby Los Angeles har en jury afgjort, at tech-giganterne Google og Meta, der blandt andet står bag Facebook og Instagram, er ansvarlige i en principiel retssag om afhængighed af sociale medier. Det skriver nyhedsbureauet Reuters.

favicon

DR (www.dr.dk)

lykkebrammer@mastodon.socialL This user is from outside of this forum
      lykkebrammer@mastodon.socialL This user is from outside of this forum
      lykkebrammer@mastodon.social
      wrote last edited by

@Jonasdahl Det bliver spændende at følge med hvad denne dom får af betydning.

Tænker også mange bare har holdningen: alle andre er der, så det er jeg også bare. Har også selv haft den holdning. Det er jo der vennerne er.

Det er først for ganske nyligt jeg er begyndt at lukke ned for min Facebook, og jeg kan allerede mærke jeg faktisk ikke går glip af noget. Kender ikke en eneste her på Mastodon, men alligevel er det bedre for mig at være her blandt fremmede end at blive på Facebook af vane.

1 Reply Last reply
      0
      • jonasdahl@expressional.socialJ jonasdahl@expressional.social

Link Preview Image

favicon

DR (www.dr.dk)

bettina@mastodon.nuB This user is from outside of this forum
        bettina@mastodon.nuB This user is from outside of this forum
        bettina@mastodon.nu
        wrote last edited by

@Jonasdahl Nej, der er ingen moralsk grænse. Etik er ikke noget, der kan måles og vejes på en logisk måde. Det er noget der besluttes i flok... Det er Epstein, #MeToo , klimakrisen osv osv gode eksempler på.

1 Reply Last reply
        0
        Reply
        • Reply as topic
        Log in to reply
        • Oldest to Newest
        • Newest to Oldest
        • Most Votes

• Login

• Login or register to search.
        • First post
          Last post