Godsamme..#Cyberaanval bij #Odido, gegevens miljoenen klanten in handen van criminelen.
-
@vosje62 @ABScientist @StellaQuasten Inderdaad heel alert zijn de komende tijd.
En misschien moeten we voor een schadevergoeding gaan.
@AngelaScholder @vosje62 @ABScientist
Blij dat ik nooit heb overwogen om naar Odido over te stappen.
Maar je zal er maar klant zijn en je hele hebben en houden was onvoldoende beveiligd.
Nu je wachtwoord wijzigen heeft denk ik weinig nut als alle andere veel gevoeligere info zoals bsn en rekeningnummer al in handen is van hackers. -
Maar je zal er maar klant zijn en je hele hebben en houden was onvoldoende beveiligd.
Nu je wachtwoord wijzigen heeft denk ik weinig nut als alle andere veel gevoeligere info zoals bsn en rekeningnummer al in handen is van hackers.@StellaQuasten @AngelaScholder @ABScientist
Gelukkig daar f2a ingesteld, dus dat is t probleem niet.
Emailadres is ook alleen voor odido.
Maar verdere gegevens os een ander verhaal ...

-
Nu je wachtwoord wijzigen heeft denk ik weinig nut als alle andere veel gevoeligere info zoals bsn en rekeningnummer al in handen is van hackers.@StellaQuasten @vosje62 @ABScientist Nee, PW wijzigen heeft geen nut hier. Blijkbaar zijn die gegevens ook niet gecompromitteerd.
Met dat Tele2 ook in Odildo is opgegaan zijn ze hier de enige aanbieder van Mobiel Internet pakketten met unlimited (valt iets over te zeggen) data. In ieder geval waren ze.
Na de ondergang van XS4ALL was dit de enige bruikbare optie.
-
Godsamme..
#Cyberaanval bij #Odido, gegevens miljoenen klanten in handen van criminelen. https://nos.nl/l/2602080@StellaQuasten nou idd, las het net ook. Ben ook Odido klant.
-
@StellaQuasten @AngelaScholder @ABScientist
Gelukkig daar f2a ingesteld, dus dat is t probleem niet.
Emailadres is ook alleen voor odido.
Maar verdere gegevens os een ander verhaal ...

@vosje62 @StellaQuasten @ABScientist Inderdaad 2FA, maar grote kans dat de hackers nu het mobiel nummer daarbij hebben.
En inderdaad e-mail en PW uniek.Maar, het probleem zijn de persoonsgegevens.
-
@vosje62 @StellaQuasten @ABScientist Inderdaad 2FA, maar grote kans dat de hackers nu het mobiel nummer daarbij hebben.
En inderdaad e-mail en PW uniek.Maar, het probleem zijn de persoonsgegevens.
@AngelaScholder @StellaQuasten @ABScientist
Ik stond toch al op t punt om een ander nummer als belangrijkste 06 te gaan gebruiken. Had al een aardig prepaid nummer gescoord bij KPN als 'reserve nummer'.
-
Ik stond toch al op t punt om een ander nummer als belangrijkste 06 te gaan gebruiken. Had al een aardig prepaid nummer gescoord bij KPN als 'reserve nummer'.
@vosje62 @StellaQuasten @ABScientist Ik heb sinds '98 ook een KPN prepaid nummer. Wordt eigenlijk alleen levend gehouden.
Zit in een extra mobiel.Mijn main mobiel nummer zit bij HN (Vodafone) en mijn 'prive' nummer dus bij Odildo, zijnde Simpel. Die was het goedkoopste als ik niet prepaid wilde.
Verder UK bij Lyca. Dat was Vodafone (25 jaar), maar die naaide ons met dat we (nu) in NL zitten. -
Nu je wachtwoord wijzigen heeft denk ik weinig nut als alle andere veel gevoeligere info zoals bsn en rekeningnummer al in handen is van hackers.@StellaQuasten @AngelaScholder @vosje62
Maar welk wachtwoord? Dat van mijn e-mail hebben ze niet (want Gmail).
-
@vosje62 @AngelaScholder @StellaQuasten
Mijn 2FA is inderdaad gelukkig op een ander nummer dan dat zij hadden.
Ik hoop niet dat ze het BSN hebben.
Mogelijk hebben ze nog de gegevens van mijn inmiddels verlopen ID kaart.
-
@StellaQuasten @AngelaScholder @vosje62
Maar welk wachtwoord? Dat van mijn e-mail hebben ze niet (want Gmail).
@ABScientist @StellaQuasten @AngelaScholder
Wachtwoord van account
-
@ABScientist @StellaQuasten @AngelaScholder
Wachtwoord van account
@vosje62 @ABScientist @StellaQuasten Inderdaad, wat Paul zegt.
Ik heb GMail sinds 2004 toen op uitnodiging.
Nooit mijn primaire e-mail adres geweest, maar wel voor bulkmail gebruikt en voor als ik even niet het prive e-mail adres wilde geven.
Maar, de mailbox is daar leeg en het is legacy wat er nog binnen komt daar. Moet naar een eigen mail adres (eigen domain) of gewoon opgezegd.
Helaas han ik verder niet van GMail af omdat mijn mobieltjes Android zijn. -
Godsamme..
#Cyberaanval bij #Odido, gegevens miljoenen klanten in handen van criminelen. https://nos.nl/l/2602080@StellaQuasten ik word hier niet blij van.
-
@vosje62 @StellaQuasten @ABScientist Ik heb sinds '98 ook een KPN prepaid nummer. Wordt eigenlijk alleen levend gehouden.
Zit in een extra mobiel.Mijn main mobiel nummer zit bij HN (Vodafone) en mijn 'prive' nummer dus bij Odildo, zijnde Simpel. Die was het goedkoopste als ik niet prepaid wilde.
Verder UK bij Lyca. Dat was Vodafone (25 jaar), maar die naaide ons met dat we (nu) in NL zitten.@vosje62 @StellaQuasten @ABScientist De eerste twee mailtjes binnen.
-
@vosje62 @ABScientist @StellaQuasten Inderdaad, wat Paul zegt.
Ik heb GMail sinds 2004 toen op uitnodiging.
Nooit mijn primaire e-mail adres geweest, maar wel voor bulkmail gebruikt en voor als ik even niet het prive e-mail adres wilde geven.
Maar, de mailbox is daar leeg en het is legacy wat er nog binnen komt daar. Moet naar een eigen mail adres (eigen domain) of gewoon opgezegd.
Helaas han ik verder niet van GMail af omdat mijn mobieltjes Android zijn.@AngelaScholder @vosje62 @ABScientist @StellaQuasten ik overweeg e/os op mijn mobiel. Weet iemand hoe lastig dat is voor appjes? Die zijn vnl Android en IOs denk ik?
-
R relay@relay.infosec.exchange shared this topic