#Askfedi Could the fediverse hivemind help me find someone who speaks #Tigrinya and who can translate a page of text?
-
-
-
@AasaMariaHedberg Hej.
Hustrun kommer från regionen Amhara och pratar huvudsakligen Amharinja men kommunicerar även på Tigrinya och Orominya.
Jag kan givetvis inte svara på hur djupa hennes kunskaper är inom de andra språken och huruvida hon är intresserad. Jag kan ta emot ett textprov och fråga henne. @eivind -
@AasaMariaHedberg Hej.
Hustrun kommer från regionen Amhara och pratar huvudsakligen Amharinja men kommunicerar även på Tigrinya och Orominya.
Jag kan givetvis inte svara på hur djupa hennes kunskaper är inom de andra språken och huruvida hon är intresserad. Jag kan ta emot ett textprov och fråga henne. @eivind@AasaMariaHedberg Det är inte alls fel tänkt då Etiopien innehåller så väldigt många många folkgrupper och Tigray är en del av det.
(Finns ju något hundratal språk där och människor lär sig av varandra)
@eivind -
@AasaMariaHedberg Hej.
Jag kan givetvis inte svara på hur djupa hennes kunskaper är inom de andra språken och huruvida hon är intresserad. Jag kan ta emot ett textprov och fråga henne. @eivind -
-
R relay@relay.mycrowd.ca shared this topic