Mijn eigen stappen.
-
@pascaline @harld Nee, deze is prima, lekker felle kleur

Ja, ik maakte deze ook absoluut met geel omdat geel echt 'nergens bij past' en altijd opvalt

-
Ik zag inmiddels al twee verschillende voorbij komen. Ik dacht nog 'raar van Signal' maar misschien roepen ze maar wat. Ik ga echt niet Signal in WhatsApp laden. Andersom zou ik wel geweldig vinden.
@pascaline @harld Ik zou andersom ook fijn vinden, dan kan ik vanuit Signal tenminste communiceren met mensen die niet willen (of kunnen) overstappen.
-
Ik heb het ook al een flinke poos geleden, ook nog op de oude foon. Maar niemand kent het en gebruikt het, ik doe er zelf ook niks mee. Signal is prima.
@pascaline @joopdelfijn @harld
Ik heb het als backup voor oa KDEconnect. Dat staat op al mn apparaten. Vooral in gebruik om gelijk een backup van belangrijke bestanden te maken. (En klembord verzenden)
Maar voor alle communicatie wil ik een backup. Matrix.org is zo'n 'plan b'.
-
@pascaline @harld Ik zou andersom ook fijn vinden, dan kan ik vanuit Signal tenminste communiceren met mensen die niet willen (of kunnen) overstappen.
Misschien gaan ze dat ooit inbouwen, maar ik denk dat het wel veel werk met zich meebrengt om dat veilig te kunnen aanbieden.
-
Mijn eigen stappen.
OneDrive -> Eigen Nextcloud server
Adresboek/Agenda - > Eigen Nextcloud server
Office 365 -> Libre office
Twitter/etc -> Mastodon
Instagram -> Pixelfed
Windows 11 -> Linux Mint
Google Apps -> Fossify Appse-Mail met eigen domein gehost in Nederland (TransIP).
En nee, ik ben er nog niet. Nog steeds een Android telefoon met een Google account maar ik heb al veel stappen gezet.
En #Doeidag is niet makkelijk en hoeft ook niet 100% te zijn. Maak kleine stapjes.
Ik heb ook een Android-telefoon, maar het is tenminste een Fairphone 4, van een Nederlands bedrijf.
-
@harld als je dan toch een email op eigen domein bij provider doet, zou een pakketje van de provider domeinnaam/email/agenda/opslag in een een heel aardig pakket kunnen zijn.
TransIP heeft Stack (heb ik voor files backup) maar die bieden geen Nextcloud dienst met agenda en adresboek aan.
Zou wel leuk zijn als ze dat kunnen. De infra hebben ze (Stack draait nu met Owncloud enterprice).
-
@hvanleeuwen Geprobeerd maar vond ik niet zo prettig.
@harld snap ik, ik gebruik het maar ben daardoor wel minder feed-reader geworden, het is zover ik weet wel ongeveer de enige redelijk volwassen eu‑gebaseerde gdpr‑vriendelijke rss‑dienst op dit moment
je kunt natuurlijk altijd zelf doen met freshrss of kijken of nextcloud news wat is, die laatste heb ik zelf nog niet geprobeert
je kunt freshrss trouwens ook op een raspberry pi draaien
-
@harld Was voor mij ook een hele reis. Steeds weer een vervolgstap. Uiteindelijk ben je zover en begrijp je niet waarom anderen jou niet begrijpen.
@RubenWA Er zitten nog zoveel mensen in de wat ik 'oude wereld noem....
-
@harld snap ik, ik gebruik het maar ben daardoor wel minder feed-reader geworden, het is zover ik weet wel ongeveer de enige redelijk volwassen eu‑gebaseerde gdpr‑vriendelijke rss‑dienst op dit moment
je kunt natuurlijk altijd zelf doen met freshrss of kijken of nextcloud news wat is, die laatste heb ik zelf nog niet geprobeert
je kunt freshrss trouwens ook op een raspberry pi draaien
@hvanleeuwen Naast al die externe diensten heb ik mijn RSS feeds ook in Nextcloud zitten maar ook dat leest niet zo makkelijk als Feedly.
-
TransIP heeft Stack (heb ik voor files backup) maar die bieden geen Nextcloud dienst met agenda en adresboek aan.
Zou wel leuk zijn als ze dat kunnen. De infra hebben ze (Stack draait nu met Owncloud enterprice).
-
@RubenWA Er zitten nog zoveel mensen in de wat ik 'oude wereld noem....
@harld Eens. Als ik mensen vertel dat Whatsapp en Google niet meer van deze tijd zijn, dan kijken ze me aan alsof ik niet goed bij mijn hoofd ben.
-
@harld Je bent inderdaad al goed op weg, proficiat! Mijn positie is vergelijkbaar. LibreOffice, Linux mint, geen nextcloud server maar wel een eigen webdomein + email. Email client Thunderbird, browser Vivaldi. Cloud backup Proton.
Navigatie via ANWB app en Wego here. Ik mis Ggl maps als ik informatie zoek over namen van locaties en functies van gebouwen op foto's. Als ik mijn telefoon ga vervangen (voorlopig niet) neem ik een Fairphone met e-OS.
Grootste uitdaging blijft Adobe Lightroom...
@joopdelfijn @harld ik gebruik Organic Maps voor navigatie en dat bevalt enorm goed.
-
@joopdelfijn In mijn Pro-tijd (2009-2013) zitten niet eens meer in deze database.
Dia's digitaliseren is horror..... Sterkte.
@harld Dat valt reuze mee. Ik heb een scanner die in een keer een hele slee scant, automatisch belicht en stofjes retoucheert, en de bestanden opslaat op de pc. De kwaliteit is heel bevredigend, behalve van die diarolletjes die enorm verkleuren. Heb nu al meer dan 30% gescand en hoop binnen een jaar klaar te zijn. Dan alleen nog bewerken

-
R relay@relay.infosec.exchange shared this topic