Schwedische Nebenbahnromantik.
-
-
@sebwilken ÄLSKAR kinnekulletåget! Och, det används mycket, folk pendlar och tar tåget. Det roliga är att ibland är det ingen banvall, så det känns som om man är ute och åker mitt ute i ett odlingsfält.
-
@sebwilken ÄLSKAR kinnekulletåget! Och, det används mycket, folk pendlar och tar tåget. Det roliga är att ibland är det ingen banvall, så det känns som om man är ute och åker mitt ute i ett odlingsfält.
@mans Verkligen! En fantastisk hörna för tågromantiker

-
@mans Verkligen! En fantastisk hörna för tågromantiker

@sebwilken Det är både lite tågromantik, men för en hel del människor också vardag och pendling. Minns jag rätt så är väl sträckan Lidköping-Mariestad fortfarande ej elektrifierad?
-
@sebwilken Det är både lite tågromantik, men för en hel del människor också vardag och pendling. Minns jag rätt så är väl sträckan Lidköping-Mariestad fortfarande ej elektrifierad?
@mans Ej elektrifierad och signaliserad! Hela tågstyrningen sker via radio och tidtabell (enligt tågvärd).
-
@mans Ej elektrifierad och signaliserad! Hela tågstyrningen sker via radio och tidtabell (enligt tågvärd).
@sebwilken Åh. Speciellt helt klart. Får ta och ta en ny tur i sommar. Kanske ta med tältet och kliva av på Trolmen, där jag varit ganska många gånger. Det är för övrigt urgulliga stationer på ett par ställen med. Man blir glad när man ser dom (även om alla numera är privatbostäder).
-
@sebwilken Irgendwie käme mir da ein Rufbus oder so weniger aufwändig vor.
-
@sebwilken Hiking in the Kinnekulle area was one alternative for me five weeks ago but I went to Bornholm instead. (Before later in the trip then going to Scotland and Yorkshire.)
-
R relay@relay.an.exchange shared this topic