Kai se on tänään tehtävä ihan perinteisiä hahmolomakkeita ja suunnitelmia.
-
@turmalina @VPSuuronen @Mimesatwork @magdalenahai
Ideat syntyvät ja jalostuvat:
1. Illalla sängyssä, kun pitäisi nukkua
2. Kävelyllä
3. Suihkussa ja saunassa
4. Auton ratissaEli käytännössä niinä hetkinä, jolloin nykyihmisen elämässä ei ole jatkuvasti jotakin ulkoista asiaa varastamassa ajatustilaa.
(Autoilun vaatima huomio tapahtuu eri osilla aivoja kuin tällainen muhittelu)
@hiljaisuus @turmalina @Mimesatwork @magdalenahai
Millaisia tekniikoita jengillä on saada ideat säilymään siihen asti, että niitä voi edes harkita jalostavansa? Mulla on siis hirveästi ideoita esimerkiksi mainituissa tilanteissa, mutta ne on jo hukkuneet kun on tilanne että voisin edes laittaa ne muistiin. Saati sitten että saisin mitään ikinä toteutettua. -
@vrtxd @Mimesatwork @VPSuuronen @hiljaisuus ei nää hahmolomakkeiden tiedot välttämättä menekään koskaan kirjaan asti. Mun vaan pitää kirjailijana tietää ne, jotta tunnen hahmoni niin kuin tuntisin oikeat ihmiset.
@magdalenahai @vrtxd @Mimesatwork @hiljaisuus
GDPR estää sinua näyttämästä meidän kaikkien hahmolomakkeet. Koska niitä ei ole.
-
@magdalenahai @VPSuuronen @hiljaisuus Ja riippuu kirjailijasta ja projektista. En ite ainakaan viitti lyhäreihin tehdä pohjustustyötä jonkun muutaman aivosession lisäksi. Romaani onkin sitten eri juttu. Mutta on kaveripiirissä niitäkin jotka ei romskujakaan pohjusta vaan YOLOlla mennään
@Mimesatwork @magdalenahai @VPSuuronen @hiljaisuus mä en ole kirjoittaessa koskaan jaksanut mitään hahmolomakkeita koostaa. joistain saatan kirjoittaa muutaman sanan kuvailut, mutta noin muuten olen pärjännyt ihan sillä, että muistan, millainen summittainen vaikutelma kenestäkin pitää tulla.
tarkka muisti on siunaus, mutta toisaalta myös kirous, koska en ole koskaan oppinut tekemään muistiinpanoja kovin hyvin, kun ei ole tarvinnut.

-
@Mimesatwork @magdalenahai @VPSuuronen @hiljaisuus mä en ole kirjoittaessa koskaan jaksanut mitään hahmolomakkeita koostaa. joistain saatan kirjoittaa muutaman sanan kuvailut, mutta noin muuten olen pärjännyt ihan sillä, että muistan, millainen summittainen vaikutelma kenestäkin pitää tulla.
tarkka muisti on siunaus, mutta toisaalta myös kirous, koska en ole koskaan oppinut tekemään muistiinpanoja kovin hyvin, kun ei ole tarvinnut.

@Stoori @Mimesatwork @VPSuuronen @hiljaisuus mulla nää on ennen kaikkea ajattelun apuväline, vähemmän muistin. Lomakemuoto pakottaa miettimään myös vähemmän tärkeistä hahmoista perusasiat kuntoon. Nehän ei välttämättä mitenkään näy itse tekstissä, vaan kyse on siitä, mitä minä heistä tiedän.
Ja olen huomannut, että tällaiset auttaa just jumituksista eteenpäin, en jää vaan pyörimään oman pään sisään, vaan teen jotain konkreettista.
-
@magdalenahai @vrtxd @Mimesatwork @hiljaisuus
GDPR estää sinua näyttämästä meidän kaikkien hahmolomakkeet. Koska niitä ei ole.
@VPSuuronen @vrtxd @Mimesatwork @hiljaisuus hehe. Te olette oikeasti kaikki mielikuvitukseni tuotteita. 🤫
-
@hiljaisuus @turmalina @Mimesatwork @magdalenahai
Millaisia tekniikoita jengillä on saada ideat säilymään siihen asti, että niitä voi edes harkita jalostavansa? Mulla on siis hirveästi ideoita esimerkiksi mainituissa tilanteissa, mutta ne on jo hukkuneet kun on tilanne että voisin edes laittaa ne muistiin. Saati sitten että saisin mitään ikinä toteutettua.@VPSuuronen @hiljaisuus @turmalina @Mimesatwork mä olen lähtenyt siitä, että jos idea on tarpeeksi vahva tarinaksi, se vaivaa mua niin pitkään, että teen sillä jotain. Höttöisemmät ideat tulee ja menee.
-
@VPSuuronen @hiljaisuus @turmalina @Mimesatwork mä olen lähtenyt siitä, että jos idea on tarpeeksi vahva tarinaksi, se vaivaa mua niin pitkään, että teen sillä jotain. Höttöisemmät ideat tulee ja menee.
@magdalenahai @VPSuuronen @hiljaisuus @Mimesatwork
Joo, minäkin luotan siihen, että jos idea on tarpeeksi hyvä, se ei katoa mihinkään. Oikeastaan on parempi, että antaa sälän mennä eikä kirjoita kaikkea muistiin. -
@vrtxd @Mimesatwork @magdalenahai @hiljaisuus
Mulla on tietyn tyyppisissä kirjoissa ongelma että mulla on tosimaailmassakin tosi hyvä kasvomuisti ja tosi hyvä nimimuisti, mutta niillä ei ole yhteyttä toisiinsa. Niin jos tarina perustuu valtavaan ihmismäärään ja näiden välisiin suhteisiin, niin olen vaikeuksissa.Hildur-sarjassa mua muuten ärsytti, että kirjoissa oli hyvin tarkkoja ulkoisia kuvauksia, jota esimerkiksi päähenkilö ei vastannut.
@VPSuuronen @vrtxd @Mimesatwork @hiljaisuus tietyissä genreissä hahmojen ulkonäkökuvaukset painottuu enemmän. Romantiikassa keskimääräistä useammin kerrotaan päähenkilön silmien ja hiusten väri ja onko pisamia ja vartalon malli, jos kirjailija haluaa tarjota samaistumispintaa. Samoin romanttisen kohteen ulkonäköä kuvaillaan enemmän.
Sit taas wakawassa miesproosassa me saamme hirveän usein kuulla, millaiset tissit nuorilla naisilla on.

-
@magdalenahai @VPSuuronen @hiljaisuus @Mimesatwork
Joo, minäkin luotan siihen, että jos idea on tarpeeksi hyvä, se ei katoa mihinkään. Oikeastaan on parempi, että antaa sälän mennä eikä kirjoita kaikkea muistiin.@turmalina @VPSuuronen @hiljaisuus @Mimesatwork sepä. Ei kannata pitää mistään huituloista kiinni.

-
@turmalina @VPSuuronen @hiljaisuus @Mimesatwork sepä. Ei kannata pitää mistään huituloista kiinni.

@magdalenahai @turmalina @hiljaisuus @Mimesatwork tarttis jonkun kuratoimaan

-
R relay@relay.an.exchange shared this topic