Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (Cyborg)
  • No Skin
Collapse
Brand Logo

CIRCLE WITH A DOT

1. Home
  2. Uncategorized
  3. Kai se on tänään tehtävä ihan perinteisiä hahmolomakkeita ja suunnitelmia.

Kai se on tänään tehtävä ihan perinteisiä hahmolomakkeita ja suunnitelmia.

Scheduled Pinned Locked Moved Uncategorized
kirjoitanjuurinkirjailijaelamatanaantoissa
42 Posts 10 Posters 0 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • hiljaisuus@piipitin.fiH hiljaisuus@piipitin.fi

@turmalina @VPSuuronen @Mimesatwork @magdalenahai

Ideat syntyvät ja jalostuvat:
    1. Illalla sängyssä, kun pitäisi nukkua
    2. Kävelyllä
    3. Suihkussa ja saunassa
    4. Auton ratissa

Eli käytännössä niinä hetkinä, jolloin nykyihmisen elämässä ei ole jatkuvasti jotakin ulkoista asiaa varastamassa ajatustilaa.

(Autoilun vaatima huomio tapahtuu eri osilla aivoja kuin tällainen muhittelu)

vpsuuronen@eliitin-some.fiV This user is from outside of this forum
    vpsuuronen@eliitin-some.fi
    wrote last edited by

@hiljaisuus @turmalina @Mimesatwork @magdalenahai
    Millaisia tekniikoita jengillä on saada ideat säilymään siihen asti, että niitä voi edes harkita jalostavansa? Mulla on siis hirveästi ideoita esimerkiksi mainituissa tilanteissa, mutta ne on jo hukkuneet kun on tilanne että voisin edes laittaa ne muistiin. Saati sitten että saisin mitään ikinä toteutettua.

magdalenahai@mstdn.socialM 1 Reply Last reply
    0
    • magdalenahai@mstdn.socialM magdalenahai@mstdn.social

@vrtxd @Mimesatwork @VPSuuronen @hiljaisuus ei nää hahmolomakkeiden tiedot välttämättä menekään koskaan kirjaan asti. Mun vaan pitää kirjailijana tietää ne, jotta tunnen hahmoni niin kuin tuntisin oikeat ihmiset.

wrote last edited by

@magdalenahai @vrtxd @Mimesatwork @hiljaisuus

GDPR estää sinua näyttämästä meidän kaikkien hahmolomakkeet. Koska niitä ei ole.

0
      • mimesatwork@wandering.shopM mimesatwork@wandering.shop

@magdalenahai @VPSuuronen @hiljaisuus Ja riippuu kirjailijasta ja projektista. En ite ainakaan viitti lyhäreihin tehdä pohjustustyötä jonkun muutaman aivosession lisäksi. Romaani onkin sitten eri juttu. Mutta on kaveripiirissä niitäkin jotka ei romskujakaan pohjusta vaan YOLOlla mennään

stoori@polyglot.cityS This user is from outside of this forum
        stoori@polyglot.cityS This user is from outside of this forum
        stoori@polyglot.city
        wrote last edited by

@Mimesatwork @magdalenahai @VPSuuronen @hiljaisuus mä en ole kirjoittaessa koskaan jaksanut mitään hahmolomakkeita koostaa. joistain saatan kirjoittaa muutaman sanan kuvailut, mutta noin muuten olen pärjännyt ihan sillä, että muistan, millainen summittainen vaikutelma kenestäkin pitää tulla.

tarkka muisti on siunaus, mutta toisaalta myös kirous, koska en ole koskaan oppinut tekemään muistiinpanoja kovin hyvin, kun ei ole tarvinnut. 😛

0
        • stoori@polyglot.cityS stoori@polyglot.city

@Mimesatwork @magdalenahai @VPSuuronen @hiljaisuus mä en ole kirjoittaessa koskaan jaksanut mitään hahmolomakkeita koostaa. joistain saatan kirjoittaa muutaman sanan kuvailut, mutta noin muuten olen pärjännyt ihan sillä, että muistan, millainen summittainen vaikutelma kenestäkin pitää tulla.

tarkka muisti on siunaus, mutta toisaalta myös kirous, koska en ole koskaan oppinut tekemään muistiinpanoja kovin hyvin, kun ei ole tarvinnut. 😛

magdalenahai@mstdn.socialM This user is from outside of this forum
          magdalenahai@mstdn.social
          wrote last edited by

@Stoori @Mimesatwork @VPSuuronen @hiljaisuus mulla nää on ennen kaikkea ajattelun apuväline, vähemmän muistin. Lomakemuoto pakottaa miettimään myös vähemmän tärkeistä hahmoista perusasiat kuntoon. Nehän ei välttämättä mitenkään näy itse tekstissä, vaan kyse on siitä, mitä minä heistä tiedän.

Ja olen huomannut, että tällaiset auttaa just jumituksista eteenpäin, en jää vaan pyörimään oman pään sisään, vaan teen jotain konkreettista.

1 Reply Last reply
          0
          • vpsuuronen@eliitin-some.fiV vpsuuronen@eliitin-some.fi

@magdalenahai @vrtxd @Mimesatwork @hiljaisuus

GDPR estää sinua näyttämästä meidän kaikkien hahmolomakkeet. Koska niitä ei ole.

wrote last edited by

@VPSuuronen @vrtxd @Mimesatwork @hiljaisuus hehe. Te olette oikeasti kaikki mielikuvitukseni tuotteita. 🤫

1 Reply Last reply
            0

@hiljaisuus @turmalina @Mimesatwork @magdalenahai
              Millaisia tekniikoita jengillä on saada ideat säilymään siihen asti, että niitä voi edes harkita jalostavansa? Mulla on siis hirveästi ideoita esimerkiksi mainituissa tilanteissa, mutta ne on jo hukkuneet kun on tilanne että voisin edes laittaa ne muistiin. Saati sitten että saisin mitään ikinä toteutettua.

wrote last edited by

@VPSuuronen @hiljaisuus @turmalina @Mimesatwork mä olen lähtenyt siitä, että jos idea on tarpeeksi vahva tarinaksi, se vaivaa mua niin pitkään, että teen sillä jotain. Höttöisemmät ideat tulee ja menee.

turmalina@mementomori.socialT 1 Reply Last reply
              0

@VPSuuronen @hiljaisuus @turmalina @Mimesatwork mä olen lähtenyt siitä, että jos idea on tarpeeksi vahva tarinaksi, se vaivaa mua niin pitkään, että teen sillä jotain. Höttöisemmät ideat tulee ja menee.

turmalina@mementomori.socialT This user is from outside of this forum
                turmalina@mementomori.socialT This user is from outside of this forum
                turmalina@mementomori.social
                wrote last edited by

@magdalenahai @VPSuuronen @hiljaisuus @Mimesatwork
                Joo, minäkin luotan siihen, että jos idea on tarpeeksi hyvä, se ei katoa mihinkään. Oikeastaan on parempi, että antaa sälän mennä eikä kirjoita kaikkea muistiin.

0

@vrtxd @Mimesatwork @magdalenahai @hiljaisuus
                  Mulla on tietyn tyyppisissä kirjoissa ongelma että mulla on tosimaailmassakin tosi hyvä kasvomuisti ja tosi hyvä nimimuisti, mutta niillä ei ole yhteyttä toisiinsa. Niin jos tarina perustuu valtavaan ihmismäärään ja näiden välisiin suhteisiin, niin olen vaikeuksissa.

Hildur-sarjassa mua muuten ärsytti, että kirjoissa oli hyvin tarkkoja ulkoisia kuvauksia, jota esimerkiksi päähenkilö ei vastannut.

wrote last edited by

@VPSuuronen @vrtxd @Mimesatwork @hiljaisuus tietyissä genreissä hahmojen ulkonäkökuvaukset painottuu enemmän. Romantiikassa keskimääräistä useammin kerrotaan päähenkilön silmien ja hiusten väri ja onko pisamia ja vartalon malli, jos kirjailija haluaa tarjota samaistumispintaa. Samoin romanttisen kohteen ulkonäköä kuvaillaan enemmän.

Sit taas wakawassa miesproosassa me saamme hirveän usein kuulla, millaiset tissit nuorilla naisilla on. 😁

1 Reply Last reply
                  0
                  • turmalina@mementomori.socialT turmalina@mementomori.social

@magdalenahai @VPSuuronen @hiljaisuus @Mimesatwork
                    Joo, minäkin luotan siihen, että jos idea on tarpeeksi hyvä, se ei katoa mihinkään. Oikeastaan on parempi, että antaa sälän mennä eikä kirjoita kaikkea muistiin.

wrote last edited by

@turmalina @VPSuuronen @hiljaisuus @Mimesatwork sepä. Ei kannata pitää mistään huituloista kiinni. 😁

vpsuuronen@eliitin-some.fiV 1 Reply Last reply
                    0

@turmalina @VPSuuronen @hiljaisuus @Mimesatwork sepä. Ei kannata pitää mistään huituloista kiinni. 😁

wrote last edited by

@magdalenahai @turmalina @hiljaisuus @Mimesatwork tarttis jonkun kuratoimaan

1 Reply Last reply
                      0
                      • R relay@relay.an.exchange shared this topic
                      Reply
                      • Reply as topic
                      Log in to reply
                      • Oldest to Newest
                      • Newest to Oldest
                      • Most Votes

• Login

• Login or register to search.
                      • First post