Træk af en bæredygtig udvikling, jeg godt kan leve med:
-
At Australien også bare bygger sig til en hel masse solenergi, fordi det bare er SÅ meget billigere.
https://michaelwest.com.au/forget-nuclear-australia-is-on-fast-lane-to-100pc-renewables-solar/
At solenergi overhaler atomkraft som global strømkilde - og meget gerne rykker videre forbi gas og kul. Det kan KUN gå for langsomt.
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sol-overhaler-atomkraft-foerste-gang-nogensinde
-
At solenergi overhaler atomkraft som global strømkilde - og meget gerne rykker videre forbi gas og kul. Det kan KUN gå for langsomt.
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sol-overhaler-atomkraft-foerste-gang-nogensinde
Bævere igen. Og nu efter 400 år.
Jeg elsker bævere – men det havde du opdaget allerede.
-
Bævere igen. Og nu efter 400 år.
Jeg elsker bævere – men det havde du opdaget allerede.
At det er til gavn for landbruget, hvis man sætter solceller op.
-
At det er til gavn for landbruget, hvis man sætter solceller op.
Træl af en bæredygtig udvikling, jeg godt kan leve med:
At ikke alle tipping points er dårlige.
-
Træl af en bæredygtig udvikling, jeg godt kan leve med:
At ikke alle tipping points er dårlige.
Træk af en bæredygtig udvikling jeg godt kan leve med:
At danske solmarker - skønt ord - når en ny milepæl og bæredygtig strømproduktion bare vokser.
Dette er jo i øvrigt også en meget fredelig og meget effektiv form for sikkerhedspolitik.
Det kan jeg også godt leve med.
Danske solmarker når ny milepæl
”Vi kan være stolte af den udvikling, som solenergien har været igennem i Danmark de seneste fem år, hvor udbygningen for alvor har taget fart, og det er et…
Engage yourself, active in society and democracy (pejak.vivaldi.net)
-
At danske solmarker - skønt ord - når en ny milepæl og bæredygtig strømproduktion bare vokser.
Dette er jo i øvrigt også en meget fredelig og meget effektiv form for sikkerhedspolitik.
Det kan jeg også godt leve med.
Danske solmarker når ny milepæl
”Vi kan være stolte af den udvikling, som solenergien har været igennem i Danmark de seneste fem år, hvor udbygningen for alvor har taget fart, og det er et…
Engage yourself, active in society and democracy (pejak.vivaldi.net)
Havvandspumper.
Jeg ignorant vidste ikke engang, at de fandtes. Den her historie er godt nok lovende.
Tak til @swggrkllr3rd for at gøre opmærksom på sagen her..
Nu kommer der varme fra havvandet til Varde og Esbjerg | DIN Forsyning
I dag blev den første af to havvandsvarmepumper fra MAN Energy Solutions sat i drift. DIN Forsynings direktør kalder det ”en banebrydende begivenhed for DIN Forsyning”
(via.ritzau.dk)
-
Havvandspumper.
Jeg ignorant vidste ikke engang, at de fandtes. Den her historie er godt nok lovende.
Tak til @swggrkllr3rd for at gøre opmærksom på sagen her..
Nu kommer der varme fra havvandet til Varde og Esbjerg | DIN Forsyning
I dag blev den første af to havvandsvarmepumper fra MAN Energy Solutions sat i drift. DIN Forsynings direktør kalder det ”en banebrydende begivenhed for DIN Forsyning”
(via.ritzau.dk)
@SuneAuken Så du "Viden om" den gang det startede på DR2 ??
-
@SuneAuken Så du "Viden om" den gang det startede på DR2 ??
-
@SuneAuken Desværre. Har været inde på dr.dk, men kunne ikke finde nogen links.
Et viden om program handler om et jordvarmeanlæg som en kvinde installerede i sit nybyggede hus.
Slangen med brineopløsning gik hele vejen fra huset ned i en sø hun har ved huset.
Bare 3 meter af slangen befinder sig i vandet men, de TRE meter, gør at hendes strømmåler løber baglæns.
Hun sender strøm UD af huset. Varmepumpen er koblet til en turbine der driver en el-generator som laver strøm.
"Viden om".
-
@SuneAuken Desværre. Har været inde på dr.dk, men kunne ikke finde nogen links.
Et viden om program handler om et jordvarmeanlæg som en kvinde installerede i sit nybyggede hus.
Slangen med brineopløsning gik hele vejen fra huset ned i en sø hun har ved huset.
Bare 3 meter af slangen befinder sig i vandet men, de TRE meter, gør at hendes strømmåler løber baglæns.
Hun sender strøm UD af huset. Varmepumpen er koblet til en turbine der driver en el-generator som laver strøm.
"Viden om".
I call bullshit...
Hverken varmepumper, turbiner eller generatorer er effektive nok til at det nogen sinde kommer til at give overskydende energi, før "søen" består af smeltet metal.
Men det er helt korrekt, at en varmepumpe der han hente varmen i vand, f.eks et hav, en sø eller et vandløb, er meget mere effektiv.
Faktisk er jordvarme også "vandvarme" for det er fugten i jorden der har den store varmekapacitet.
I Sverige er det vist nok ret almindeligt med "elv-varme" ?
Der var også en sag i Danmark, vist nok fra lige efter OPEC krisen, om en fyr på øresundskysten som havde en saltvands-pool med rørforbindelse til Øresund og installerede en varmepumpe i den.
-
R relay@relay.infosec.exchange shared this topic